Σε 25 κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκαν οι τιμές τον Αύγουστο

Αυξήσεις σε 25 κατηγορίες βασικών προϊόντων σε σύνολο 45 κατηγοριών, παρουσιάζουν οι τιμές για το μήνα Αύγουστο, κυρίως στα φρέσκα ψάρια και μαλάκια, αλλά και στα χόρτα, οι οποίες αντικατοπτρίζουν, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, την αύξηση στον πληθωρισμό στον τομέα τροφίμων όσο και στο γενικό πληθωρισμό ο οποίος αυξήθηκε στο 2,6% τον Αύγουστο έναντι 1,5% τον Ιούλιο του 2023.

Ταυτόχρονα, η Υπηρεσία αναφέρει ότι με βάση την τελευταία καταγραφή που έγινε στις 15 Σεπτεμβρίου, οι τιμές διατηρούνται σε ποσοστό 77% στα ίδια ακριβώς επίπεδα (ή χαμηλότερα) με αυτές που είχαν καταγραφεί στις 3 Μαΐου.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου, η οποία ανακοίνωσε το Παρατηρητήριο Τιμών Καταναλωτικών Προϊόντων για τον Αύγουστο του 2023, τα δημοσιευμένα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας κατέδειξαν ότι ο πληθωρισμός στον τομέα των τροφίμων ανήλθε την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 στο 9,05% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πληθωρισμού την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου ήταν 8,9% και την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 8,75%.

Επιπλέον, συγκρίνοντας με τον προηγούμενο μήνα Ιούνιο 2023, σύμφωνα με την Υπηρεσία, παρατηρείται αύξηση της τάξης του 1,91% η οποία οφείλεται στην αύξηση τιμών των φρέσκων και μεταποιημένων γεωργικών προϊόντων κατά 4,5%.

Προσθέτει ότι οι σημαντικότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα φρέσκα ψάρια και μαλάκια κατά 20,5%, τα χόρτα κατά 6,1%, τα απορρυπαντικά ρούχων κατά 3,5%, τα όσπρια κατά 3%, το ρύζι 2,8%, το αλεύρι 2,5%, τη ζάχαρη 2,2%, τα μπισκότα 2,3% και άλλα προϊόντα σε χαμηλότερο ποσοστό.

Περαιτέρω, αναφέρει ότι οι υπόλοιπες 20 κατηγορίες παρέμειναν σταθερές ή κατέγραψαν μείωση, με την κυριότερη μείωση να καταγράφεται στα κατεψυγμένα μαλάκια/οστρακοειδή κατά 9,2%, τα κατεψυγμένα ψάρια κατά 8,3%, το ψωμί κατά 3%, τα κάρβουνα και το χαρτί υγείας κατά 2%, τα κατεψυγμένα κρέατα πανέ/προψημένα κατά 1,6%, τις βρεφικές πάνες 1,2% και τα αυγά 1,1%.

Όπως αναφέρει, το Παρατηρητήριο παρουσιάζει τη μέση σταθμισμένη τιμή για 250 βασικά καταναλωτικά προϊόντα (τρόφιμα και άλλα προϊόντα) με βάση τις ποσότητες και τιμές ανά ημέρα στις οποίες τα προϊόντα αυτά διατέθηκαν σε 400 καταστήματα λιανικής πώλησης παγκύπρια καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει πως «συνεχίζει εντατικά τους ελέγχους σχετικά με την εφαρμογή του μέτρου του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ, καταγράφοντας τιμές 65 προϊόντων σε εννέα διαφορετικές υπεραγορές, οι οποίες αντιστοιχούν σε 58 σημεία πώλησης παγκύπρια».

«Η αποτίμηση της Υπηρεσίας για την περίοδο εφαρμογής του μέτρου καταδεικνύει ότι αυτό έχει πολύ θετικό αντίκτυπο και σημαντικό όφελος στο σύνολο των καταναλωτών», προσθέτει.

Επικαλούμενη την τελευταία καταγραφή που έγινε στις 15 Σεπτεμβρίου, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει πως οι τιμές διατηρούνται σε ποσοστό 77% στα ίδια ακριβώς επίπεδα (ή χαμηλότερα) με αυτές που είχαν καταγραφεί στις 3 Μαΐου.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διευκρινίζει ότι «τα Παρατηρητήρια Τιμών ετοιμάζονται αποκλειστικά για σκοπούς πληροφόρησης των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλές».

«Τα Παρατηρητήρια Τιμών δεν προορίζονται και ούτε μπορούν να υποκαταστήσουν την έρευνα αγοράς που πρέπει να κάνει ο κάθε καταναλωτής βάσει των δικών του προτιμήσεων, δεδομένων και αναγκών, ούτε αποσκοπούν να υποδείξουν στους καταναλωτές τα σημεία πώλησης που θα επιλέξουν ή συγκεκριμένα προϊόντα», προσθέτει.

Αναφέρει επίσης ότι κάποια από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο Παρατηρητήριο υφίστανται ποιοτικές διαφορές οι οποίες δεν μπορούν να καθοριστούν.

Για τον σκοπό αυτό η Υπηρεσία παροτρύνει τους καταναλωτές όπως κάνουν ουσιαστική έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου Παρατηρητηρίου.

Δειτε Επισης

Πετρολίνα: Πού βρίσκεται η εξαγορά της ExxonMobil Cyprus, τα κέρδη για το 2024 και η διανομή μερίσματος
Οριακή άνοδος του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάιο-Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Ανακοίνωσε... Beautyline η Wolt-Ισχυροποιεί περαιτέρω την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη αγορά ομορφιάς
Αισιοδοξεί το λιανεμπόριο λόγω τουρισμού εν μέσω ενεργειακής και υδατικής κρίσης-Ισχυρές οι προοπτικές ανάπτυξης
Δυναμική είσοδος Punin Group στον τομέα της οινοποιίας-Εξαγόρασε το Hadjiantonas Winery
Εξοπλισμός για κάθε επιχείρηση με τη σφραγίδα της ΙΚΕΑ
Σκλαβενίτης Κύπρου: Τρέχει το πλάνο ανακαινίσεων και ενσωμάτωσης των καταστημάτων Παπαντωνίου στο δίκτυό της
Μήνυμα Υπουργείου Ενέργειας στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων-«Να επιδείξουν μέγιστη υπευθυνότητα για τις τιμές»
Η CPO φέρνει την Korres στο Mall of Cyprus-Ποιο είναι το ελληνικό brand που κατέφθασε στο εμπορικό κέντρο
Ετήσια αύξηση στην αξία κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο και στα οχήματα το α΄ τρίμηνο