Μ. Αντωνίου: Τι προκαλεί την απόκλιση τιμών από ράφι σε ταμείο-«Στόχος ο εκμηδενισμός λαθών»

Στη συμμόρφωση των λιανεμπόρων με τη νομοθεσία και τη διασφάλιση του μεταξύ τους ίσου ανταγωνισμού στοχεύουν οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, η οποία διαπίστωσε τον περασμένο Ιούνιο απόκλιση της τάξης του 2,2% στις τιμές των προϊόντων στο ταμείο των καταστημάτων σε σχέση με τις τιμές στα ράφια.

Υπενθυμίζεται ότι σε 113 από τα 252 προϊόντα που παρουσίασαν απόκλιση (ποσοστό 1%), η απόκλιση ήταν υπέρ του καταναλωτή, ενώ στα υπόλοιπα 139 (1,2%) η απόκλιση ήταν κατά του καταναλωτή.

Στόχος η συμμόρφωση, να μην γίνονται λάθη
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, χαρακτήρισε καλοδεχούμενους τους ελέγχους της αρμόδιας Υπηρεσίας, με την οποία υπάρχει απευθείας επικοινωνία και εκτενής συνεργασία.

«Επικροτούμε τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις, καθώς οι νομοθεσίες θα πρέπει να εφαρμόζονται και εκεί όπου διαπιστώνονται παραβάσεις, να επιβάλλονται οι σχετικές ποινές», επεσήμανε σχετικά ο κ. Αντωνίου, διευκρινίζοντας ότι σκοπός δεν είναι τα πρόστιμα, αλλά η πλήρης συμμόρφωση, η διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και η ποιοτική εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Διαβάστε εδώ: Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Άλλες τιμές στα ράφια, άλλες στο ταμείο

Ερωτηθείς κατά πόσο πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά ή επανειλημμένα λάθη, εξήγησε ότι πρόκειται για χιλιάδες κωδικούς προϊόντων στα ράφια, στα οποία διαφοροποιούνται καθημερινά οι τιμές είτε λόγω μείωσης της τιμής είτε επειδή μπαίνουν σε προσφορά.

«Εφόσον εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας στη διαδικασία αλλαγής των τιμών, αναπόφευκτα μπορεί να γίνουν κάποια λάθη, τα οποία δεν πρέπει να γίνονται και στόχος είναι να εκμηδενιστούν, καθώς είναι δικαίωμα του καταναλωτή και υποχρέωση των καταστηματαρχών η τελική τιμή στο ταμείο να είναι ίδια με την τιμή στο ράφι», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Κλονίζεται η εμπιστοσύνη
Το ζήτημα που προκύπτει είναι η εντύπωση που αφήνει μία υπεραγορά ή ένα υποστατικό στον καταναλωτή σε περίπτωση εντοπισμού απόκλισης στην τιμή στο ταμείο σε σχέση με την τιμή στο ράφι.

Ο καταναλωτής έχει τη συσσωρευμένη δύναμη για να επιβραβεύσει ή να τιμωρήσει μία επιχείρηση, καθώς αν διαπιστωθεί ότι ένα υποστατικό επανειλημμένα προχωρεί σε αυτή την πρακτική, τότε η εμπιστοσύνη του προς την επιχείρηση δύναται να κλονιστεί ανεπανόρθωτα.

Η πολιτική που οφείλουν να ακολουθούν οι υπεραγορές σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, είναι η άμεση διόρθωση ή/και να επωφεληθεί ο καταναλωτής της χαμηλότερης δυνατής τιμής.

Απαιτούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι

Η σωρεία κωδικών στα διάφορα προϊόντα προστάζει τη διενέργεια συχνών δειγματοληπτικών ελέγχων και από τους ίδιους τους καταστηματάρχες, προκειμένου να τα λάθη να μειώνονται στο ελάχιστο.

Παρόλο που, βάσει των στατιστικών στοιχείων, τα οποία δημοσιεύει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, οι αποκλίσεις στις τιμές δεν προκαλούν ανησυχία, εντούτοις οι λιανέμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διορθώνουν άμεσα τα λάθη, προκειμένου να μην επιβαρύνονται σε καμία περίπτωση οι καταναλωτές.

Δειτε Επισης

Έλενα Κ. Τσολάκη: Μια Ελληνοκύπρια στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της αρχιτεκτονικής
Cyprus Solar Thermal: Ακόμη πιο δυναμικά στην παραγωγή ηλεκτρισμού από ΑΠΕ-Το μεγάλο έργο που ετοιμάζει
Τερματικό: H CMC που μιλούσε… κινέζικα και γιατί επιχειρεί να βγάλει knock-out τους υπεργολάβους
Ετήσια αύξηση 1% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών το εξάμηνο
Βάζει πίεση για Great Sea Interconnector η Κομισιόν-Τα θέματα για τα οποία ζήτησε να ενημερωθεί
Δημήτρης Ζόππος: Έρχονται και άλλοι θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές στην 33East
Η κυπριακή startup BRAYN φέρνει επανάσταση στην εκπαίδευση σε μορφή τύπου Netflix
Ραφαέλα Ανδρέου: Η μαθηματικός που ακολούθησε το όνειρό της και έγινε tattoo artist
Μ. Δημοπούλου: Οι στόχοι ESG της Philip Morris και οι στέρεες βάσεις σε θέματα βιωσιμότητας στην κυπριακή αγορά
Κ. Χατζηγιάννης: Να γίνει πιο σοβαρή μελέτη για την ηλεκτρική διασύνδεση, απαράδεκτες οι πιέσεις στην ΡΑΕΚ