Μ. Αντωνίου: Τι προκαλεί την απόκλιση τιμών από ράφι σε ταμείο-«Στόχος ο εκμηδενισμός λαθών»

Στη συμμόρφωση των λιανεμπόρων με τη νομοθεσία και τη διασφάλιση του μεταξύ τους ίσου ανταγωνισμού στοχεύουν οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, η οποία διαπίστωσε τον περασμένο Ιούνιο απόκλιση της τάξης του 2,2% στις τιμές των προϊόντων στο ταμείο των καταστημάτων σε σχέση με τις τιμές στα ράφια.

Υπενθυμίζεται ότι σε 113 από τα 252 προϊόντα που παρουσίασαν απόκλιση (ποσοστό 1%), η απόκλιση ήταν υπέρ του καταναλωτή, ενώ στα υπόλοιπα 139 (1,2%) η απόκλιση ήταν κατά του καταναλωτή.

Στόχος η συμμόρφωση, να μην γίνονται λάθη
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, χαρακτήρισε καλοδεχούμενους τους ελέγχους της αρμόδιας Υπηρεσίας, με την οποία υπάρχει απευθείας επικοινωνία και εκτενής συνεργασία.

«Επικροτούμε τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις, καθώς οι νομοθεσίες θα πρέπει να εφαρμόζονται και εκεί όπου διαπιστώνονται παραβάσεις, να επιβάλλονται οι σχετικές ποινές», επεσήμανε σχετικά ο κ. Αντωνίου, διευκρινίζοντας ότι σκοπός δεν είναι τα πρόστιμα, αλλά η πλήρης συμμόρφωση, η διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού και η ποιοτική εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Διαβάστε εδώ: Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Άλλες τιμές στα ράφια, άλλες στο ταμείο

Ερωτηθείς κατά πόσο πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά ή επανειλημμένα λάθη, εξήγησε ότι πρόκειται για χιλιάδες κωδικούς προϊόντων στα ράφια, στα οποία διαφοροποιούνται καθημερινά οι τιμές είτε λόγω μείωσης της τιμής είτε επειδή μπαίνουν σε προσφορά.

«Εφόσον εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας στη διαδικασία αλλαγής των τιμών, αναπόφευκτα μπορεί να γίνουν κάποια λάθη, τα οποία δεν πρέπει να γίνονται και στόχος είναι να εκμηδενιστούν, καθώς είναι δικαίωμα του καταναλωτή και υποχρέωση των καταστηματαρχών η τελική τιμή στο ταμείο να είναι ίδια με την τιμή στο ράφι», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Κλονίζεται η εμπιστοσύνη
Το ζήτημα που προκύπτει είναι η εντύπωση που αφήνει μία υπεραγορά ή ένα υποστατικό στον καταναλωτή σε περίπτωση εντοπισμού απόκλισης στην τιμή στο ταμείο σε σχέση με την τιμή στο ράφι.

Ο καταναλωτής έχει τη συσσωρευμένη δύναμη για να επιβραβεύσει ή να τιμωρήσει μία επιχείρηση, καθώς αν διαπιστωθεί ότι ένα υποστατικό επανειλημμένα προχωρεί σε αυτή την πρακτική, τότε η εμπιστοσύνη του προς την επιχείρηση δύναται να κλονιστεί ανεπανόρθωτα.

Η πολιτική που οφείλουν να ακολουθούν οι υπεραγορές σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, είναι η άμεση διόρθωση ή/και να επωφεληθεί ο καταναλωτής της χαμηλότερης δυνατής τιμής.

Απαιτούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι

Η σωρεία κωδικών στα διάφορα προϊόντα προστάζει τη διενέργεια συχνών δειγματοληπτικών ελέγχων και από τους ίδιους τους καταστηματάρχες, προκειμένου να τα λάθη να μειώνονται στο ελάχιστο.

Παρόλο που, βάσει των στατιστικών στοιχείων, τα οποία δημοσιεύει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, οι αποκλίσεις στις τιμές δεν προκαλούν ανησυχία, εντούτοις οι λιανέμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διορθώνουν άμεσα τα λάθη, προκειμένου να μην επιβαρύνονται σε καμία περίπτωση οι καταναλωτές.

Δειτε Επισης

H Πετρολίνα πρώτη εταιρεία στην Κύπρο με εγγραφή στο Κρατικό Μητρώο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
Αλφαμέγα: Ζωηρό ενδιαφέρον για την ακαδημία κρεοπωλών-Διατηρείται ζωντανό το επάγγελμα που κινδύνευε να χαθεί
Σε ελληνικά χέρια η ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi... Σε ποια εταιρεία κατακυρώθηκε η προσφορά
Τυροκόμοι: Να διαφυλάξουμε τον λευκό χρυσό και τις εξαγωγές €313 εκατ.-Αιτήματα και καμπανάκια ενόψει Προεδρικού
Πήραν τα πάνω τους οι πωλήσεις πετρελαιοειδών-Αυξημένες κατά 9% τον Απρίλιο
Ορατός κίνδυνος εμπορικού πολέμου μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας-Από τι θα εξαρτηθεί
POW! The Shop: Άνοιξε στο κέντρο της Λευκωσίας-Νέο κατάστημα στη λεωφόρο Ευαγόρου
Βγαίνει ο ανάδοχος για το e-kalathi...Ο οδικός χάρτης μέχρι την λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Θεμιτό μέσο των υπεραγορών και απλόχερο δώρο στους καταναλωτές οι προσφορές
Άλως, η νέα μπίρα από τον Chef Πάνο Ιωαννίδη-Αποκλειστικός διανομέας για την κυπριακή αγορά η Βάσσος Ηλιάδης