Σε πρώτο πλάνο τα Logistics στην ΙΚΕΑ
Έμιλυ Αντωνίου 10:01 - 07 Αυγούστου 2023
Την τεράστια σημασία που αποδίδει η ΙΚΕΑ στον τομέα των Logistics, μετατρέποντας μάλιστα την όλη διαδικασία σε μια καθόλα ευχάριστη εμπειρία για τους καταναλωτές, αναδεικνύει μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο Inbusinessnews, ο Denis Lazic, Cyprus Market Logistics Manager της ΙΚΕΑ Kύπρου.
Εξηγεί ταυτόχρονα με ποιο τρόπο η ΙΚΕΑ επιτυγχάνει να διατηρεί υψηλή διαθεσιμότητα προϊόντων αλλά και να συγκρατεί τις τιμές σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ αναφέρεται και στα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει ο covid-19, τα οποία η ΙΚΕΑ κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία, πρωτοπορώντας για άλλη μια φορά. Διότι, όπως εύστοχα τονίζει ο κ. Lazic, η προνοητικότητα είναι το παν.
Ανέκαθεν η πολιτική της ΙΚΕΑ στο κεφάλαιο των logistics ήταν σαφώς διαφοροποιημένη από τις άλλες εταιρείες της αγοράς. Μιλήστε μας για τη φιλοσοφία της ΙΚΕΑ σε αυτό το ζήτημα, πόσο και πού διαφέρει;
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της ΙΚΕΑ είναι ότι επιτυγχάνει σε παγκόσμιο επίπεδο, μακροπρόθεσμες συμφωνίες και συνεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων της. Με τις συμφωνίες αυτές οι οποίες βασίζονται σε παραγγελίες μεγάλων ποσοτήτων, επιτυγχάνουμε οικονομίες κλίμακος καθώς εξασφαλίζουμε τη διάθεση των προϊόντων μας σε χαμηλές τιμές κάτι που είναι προς όφελος του πελάτη.
Σημαντικό ορόσημο στη διακίνηση των μεγάλων ποσοτήτων απέδωσε η πρωτοποριακή ανακάλυψη το λεγόμενο flat-pack (επίπεδη συσκευασία) και σε συνδυασμό της χρήσης της χάρτινης παλέτας κατά την μεταφορά και διανομή μεγιστοποιείται το ωφέλιμο φορτίο. Συνεπώς, οι μεγάλοι όγκοι και το χαμηλό κόστος αποτελούν τη βάση της επιχειρηματικής ιδέας της ΙΚΕΑ.
Πώς ακριβώς λειτουργεί ο τομέας των logistics στην ΙΚΕΑ, πόση σημασία αποδίδεται σε αυτόν και γιατί;
Το έργο των Logistics είναι πολύ σημαντικό στην ΙΚΕΑ. Όπως έχω αναφέρει πιο πάνω βοηθά στη διατήρηση του χαμηλού κόστους και της ψηλής διαθεσιμότητας των προϊόντων. Αυτό με τη σειρά του επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν εύκολα τις αγορές τους, αφού μπορούν να προμηθευτούν τα προϊόντα που επιθυμούν άμεσα, σε κάθε επίσκεψή τους στην ΙΚΕΑ και στο ΙΚΕΑ e-shop.
Το τμήμα Logistics τροφοδοτεί το σύστημα μηχανικών πωλήσεων της ΙΚΕΑ με μεγάλους όγκους προϊόντων που πολλοί άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν και να τα απολαύσουν στο σπίτι τους την ίδια μέρα. Η διασφάλιση της συνεχούς πρόσβασης των επισκεπτών σε τόσο μεγάλους όγκους προϊόντων στη χαμηλότερη δυνατή τιμή είναι μια πολύπλοκη εφοδιαστική λειτουργία.
Πόσο εύκολα μπορούν οι πελάτες να εντοπίσουν τα έπιπλα που τους ενδιαφέρουν στον χώρο Self – Serve;
Είναι πολύ πιο εύκολο από όσο κάποιος μπορεί να φανταστεί. Όλα τα προϊόντα που παρουσιάζονται στην έκθεση επίπλων αναγράφουν σε ποιο σημείο επακριβώς βρίσκονται στο χώρο Self Service έτσι ώστε οι πελάτες να τα βρίσκουν πάρα πολύ εύκολα. Οι ίδιες πληροφορίες αναγράφονται και στην ιστοσελίδα ΙΚΕΑ.com.cy και στο IKEA APP.
Στο χώρο επίπλων Self-service, η επικοινωνία βοηθά τους πελάτες να βρουν τα προϊόντα επίπλων που έχουν επιλέξει στον εκθεσιακό χώρο. Αυτό υποστηρίζει τις μηχανικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ και διευκολύνει τους πελάτες να ψωνίζουν μόνοι τους, Καθ'όλη τη διάρκεια της διαδρομής τους στο κατάστημα ΙΚΕΑ υπάρχουν επικοινωνίες που βοηθούν τους πελάτες να βρουν το δρόμο τους, να βρουν τι ψάχνουν και να γνωρίζουν τι διατίθεται στον χώρο επίπλων Self-serve για τυχόν επιπλέον αγορές.
Μιλώντας με απτά παραδείγματα, η ΙΚΕΑ είναι ο χώρος όπου θα κάνεις την αγορά ενός προϊόντος επί τόπου, χωρίς να περιμένεις. Είναι και αυτός θα λέγατε ένας από τους λόγους που έχουν καταστήσει την ΙΚΕΑ, πρωταγωνιστή στον τομέα της;
Στην ΙΚΕΑ θέλουμε να κατανοούμε συνεχώς ποιες είναι οι αγοραστικές συμπεριφορές, οι ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών.
Πράγματι, η ΙΚΕΑ είναι γνωστό ότι δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να συλλέγει και να παραλαμβάνει τα προϊόντα απευθείας από τα καταστήματα την ίδια στιγμή αλλά και να τα απολαμβάνει την ίδια ημέρα στοn χώρο του.
Όταν η ΙΚΕΑ για πρώτη φορά πρόσφερε τα προϊόντα της για αγορά και άμεση παραλαβή, ήταν αρκετά επαναστατικό κάτι που σίγουρα παραμένει.
Ο covid-19 έφερε αλλαγές στον τομέα των logistics, οι οποίες φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν. Ποιες αλλαγές έχουν επέλθει στην ΙΚΕΑ λόγω της πανδημίας;
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας υπερδιπλασιάστηκαν οι διαδικτυακές αγορές
και καθημερινά πλέον, οι άνθρωποι αναζητούν διαφορετικούς τρόπους για να κάνουν τις αγορές τους αλλά και να παραλάβουν τα προϊόντα τους άμεσα.
Στην ΙΚΕΑ έχουμε επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και έχουμε αυξήσει την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εισάγοντας νέες υπηρεσίες ώστε να έρθουμε ακόμα πιο κοντά στους επισκέπτες μας και πελάτες μας. Ορισμένες από τις πιο σημαντικές είναι:
Πόσο δύσκολο είναι να υπάρχει επάρκεια προϊόντων και πώς η ΙΚΕΑ το επιτυγχάνει;
Υπάρχουν ακόμα αρκετά κατάλοιπα, ανά το παγκόσμιο, ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Το έργο των Logistics εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις και ειδικότερα στο τομέα των μεταφορών.
Η προνοητικότητα είναι το παν, για να διασφαλίζουμε την επάρκεια των προϊόντων μας. Στην ΙΚΕΑ έχουμε αρκετά εργαλεία στα συστήματα μας τα οποία μας καθοδηγούν ώστε να πάρουμε τις κατάλληλές αποφάσεις με ελάχιστο ρίσκο.
Καθημερινός στόχος μας στην ΙΚΕΑ είναι να κάνουμε το παν για να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη δυνατή αγοραστική εμπειρία.