Κυκλοφοριακό Λευκωσίας: Έργα για αποσυμφόρηση με τις ελπίδες στον περιμετρικό

Το πρώτο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι κατασκευαστικές εργασίες για την πρώτη φάση του νέου περιμετρικού αυτοκινητόδρομου της Λευκωσίας, στο τμήμα από τη Βιοτεχνική Περιοχή Λακατάμιας μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Ιδαλίου, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών το έργο θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που αντιμετωπίζουν κάτοικοι και επισκέπτες της Λευκωσίας, για να σημειώσει ότι τα κατασκευαστικά έργα άρχισαν τον Μάρτιο του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθούν την άνοιξη του 2024.

Ο κ. Βαφεάδης εξήγησε στο ΚΥΠΕ ότι το έργο αποτελείται από τρεις φάσεις, ενώ θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι την υλοποίηση ολόκληρου του έργου, το κόστος του οποίου, ανέφερε, ανέρχεται στα 350 εκατομμύρια ευρώ.

Σε σχέση με την πρώτη φάση του έργου, ο κ. Βαφεάδης είπε πως έχουν πλέον αποκατασταθεί οι τρεις λωρίδες του αυτοκινητοδρόμου προς Λεμεσό και Λευκωσία, ενώ η κυκλοφορία συνεχίζεται απρόσκοπτα, για να σημειώσει ότι στη συνέχεια θα ακολουθήσουν άλλες κατασκευές δρόμων.

Είπε ότι η επόμενη φάση ξεκινά το καλοκαίρι του 2024 και αφορά στον δρόμο Λακατάμιας και Δευτεράς, ο οποίος θα συνδέσει τη Λεωφόρο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου του Γ’ στη Λακατάμια με τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου.

Ο αρμόδιος Υπουργός ανέφερε ότι το έργο αφορά δρόμο μήκους δύο χιλιομέτρων και θα κοστίσει περίπου 23 εκατομμύρια ευρώ.

Σχετικά με τον ανισόπεδο κόμβο στη Σταυρού, ο οποίος εκτιμάται ότι θα μειώσει την κίνηση στην είσοδο της Λευκωσίας, ο κ. Βαφεάδης είπε πως η προκήρυξη έργου, η μελέτη και η κατασκευή θα ισχύσουν τέλος του 2023.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, έκανε λόγο για σημαντική κατασκευή, με την  οποία θα γίνει τροποποίηση της φωτοελεγχόμενης συμβολής Λεωφόρων Λεμεσού και Αθαλάσσας (φώτα Καλησπέρα),η οποία θα βελτιώσει αισθητά την  κυκλοφορία στην είσοδο της πόλης.

Εξάλλου, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι το 2024 αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα και στη Λεωφόρο Αλεξανδρουπόλεως, στον Στρόβολο, τα οποία θα διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια.

Για τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Παλαιχωρίου - Αγρού, με κόστος 60 εκατομμύρια ευρώ, ανέφερε πως ξεκίνησε στις 15 Μαΐου του 2023 και θα διαρκέσει τρεισήμισι χρόνια.

«Αυτά τα έργα θα βοηθήσουν στη συνδεσιμότητα των κοινοτήτων με τα κέντρα των πόλεων. Είναι πολύ σημαντικό οι κοινότητες αυτές να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες της πόλεως, είπε ο κ. Βαφεάδης.

Σε λειτουργία τη Δευτέρα η νέα λεωφορειολωρίδα στην είσοδο της Λευκωσίας

Εξάλλου, από τη Δευτέρα θα λειτουργήσει η νέα λεωφορειολωρίδα από τον κυκλοφοριακό κόμβο της βιομηχανικής περιοχής Στροβόλου μέχρι την φωτοελεγχόμενη συμβολή Λεωφόρων Λεμεσού και Αθαλάσσας (φώτα Καλησπέρα), η οποία στοχεύει στην απάμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Λευκωσία.

Όπως δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο κ. Βαφεάδης, γίνεται μια προσπάθεια, ώστε να αποσυμφορηθεί η κίνηση ενόψει και της νέας σχολικής χρονιάς, με την αφαίρεση κάποιων οχημάτων από τους δρόμους, για να σημειώσει πως «αυτό θα επιτευχθεί μόνο με τη χρήση του λεωφορείου».

Αναφερόμενος νέα λεωφορειολωρίδα, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι «θα ενώνει το ΓΣΠ με την Πλατεία Σολωμού και θα μεταφέρει εργαζόμενους κατά μήκος αυτής της διαδρομής γρήγορα και δωρεάν».

Εξήγησε συγκεκριμένα πως η λεωφορειολωρίδα θα συνδέει το ΓΣΠ με τα φώτα Καλησπέρα και από εκεί θα ενώνεται με αυτές που ήδη υπάρχουν κατά μήκος της Λεωφόρου Μακαρίου μέχρι την Πλατεία Σολωμού.

Το μέτρο αυτό, σύμφωνα με τον Αλέξη Βαφεάδη, «θα εξυπηρετήσει το σύστημα park and ride. Είναι πιλοτικό το έργο για να δούμε πως θα αντιδράσει η κοινωνία. Είναι μια δράση που προνοείται στα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας και ουσιαστικά υλοποιούμε ένα μέρος του, ώστε να δούμε πως αντιμετωπίζεται από τον κόσμο».

Πώς θα λειτουργήσει το σύστημα

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υπουργό το λεωφορείο θα μεταφέρει αρχικά από το στάδιο ΓΣΠ προς το κέντρο της Λευκωσίας εργαζόμενους στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ σημείωσε πως έχει γίνει ήδη συμφωνία με το ΓΣΠ ώστε να σταθμεύουν τα λεωφορεία και να μεταφέρουν κόσμο στις δουλειές τους. 

Τόνισε πως η στάθμευση των εργαζομένων στο στάδιο ΓΣΠ, αλλά και μεταφορά του θα είναι δωρεάν.

«Θα αφήνουν το αυτοκίνητό τους δωρεάν στο χώρο στάθμευσης έξω από το ΓΣΠ θα επιβιβάζονται δωρεάν στο λεωφορείο και θα πηγαίνουν με χρήση της λεωφοριολωρίδας της υφιστάμενης στη Λεωφόρο Μακαρίου και της νέας από το ΓΣΠ μέχρι τα φώτα του Καλησπέρα πιο γρήγορα προς το κέντρο της πόλης», είπε.

Εξάλλου, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε στο ΚΥΠΕ πως γίνονται σκέψεις και για άλλες διαδρομές, ωστόσο, σημείωσε ότι η έλλειψη οδηγών δεν τους αφήνει περιθώρια για υλοποίηση των σχεδιασμών.

«Περιμένουμε να δούμε πόσους οδηγούς θα βρούμε, αφού έχουμε έλλειψη οδηγών, όπως σε όλη την Ευρώπη», ανέφερε.

Πολύ σύντομα η ανακοίνωση των σχολείων που θα εξυπηρετηθούν μέσω του συστήματος door to door 

Επίσης, ο Αλέξης Βαφεάδης είπε στο ΚΥΠΕ πως το Υπουργείο του προωθεί ακόμα μια δράση στην πρωτεύουσα, που θα αποσυμφορήσει την κίνηση.

Είπε πως γίνεται μια προσπάθεια για εισαγωγή του θεσμού door to door (από πόρτα σε πόρτα), για να σημειώσει ότι φέτος θα εξυπηρετηθούν δημοτικά και νηπιαγωγεία στον Στρόβολο.

Ανέφερε ότι ακόμα δεν αποφασίστηκε σε ποια σχολεία θα εφαρμοστεί φέτος ο θεσμός, αφού δήλωσε αναμένουν να δουν πόσους οδηγούς θα βρουν.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών οι διεργασίες βρίσκονται σε «καλό δρόμο» και  σύντομα θα γίνει η ανακοίνωση των σχολείων.

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι με την εφαρμογή του θεσμού θα αφαιρεθεί ένα μέρος της οχηματικής κίνησης από τους δρόμους, ενώ συμπλήρωσε ότι θα μειωθεί η συμφόρηση που υπάρχει στους άξονες.

Επιπλέον, είπε ότι μετά τους τρεις μήνες εφαρμογής του θεσμού θα υπάρξουν αποτελέσματα σε σχέση με την επίδραση του θεσμού στην κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου