Powered by

Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα, υποχώρησε το καταναλωτικό

Βελτίωση παρουσίασε τον Αύγουστο το οικονομικό κλίμα λόγω της ενδυνάμωσης του επιχειρηματικού κλίματος κατά κύριο λόγο στις υπηρεσίες και σε μικρότερο βαθμό στο λιανικό εμπόριο, ενώ το καταναλωτικό κλίμα υποχώρησε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

Σύμφωνα με το Κέντρο Οικονομικών Ερευνών (ΚΟΕ) του Πανεπιστημίου Κύπρου, ο Δείκτης Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) αυξήθηκε κατά 3,4 μονάδες, σε σύγκριση με τον Ιούλιο.

Η άνοδος του κλίματος στις υπηρεσίες, σύμφωνα με το ΚΟΕ, προήλθε από τη βελτίωση των αξιολογήσεων για τον κύκλο εργασιών του τελευταίου τριμήνου και από τη σημαντική, προς τα πάνω αναθεώρηση των προσδοκιών για τον κύκλο εργασιών του επόμενου τριμήνου.

Στο λιανικό εμπόριο το κλίμα ενισχύθηκε κυρίως εξαιτίας πιο αισιόδοξων εκτιμήσεων για τις πωλήσεις του επόμενου τριμήνου.

Αντίθετα, η χειροτέρευση του κλίματος στον κατασκευαστικό τομέα, σύμφωνα με το ΚΟΕ, προήλθε πρωτίστως από τις δυσμενέστερες αξιολογήσεις για τα υπό εξέλιξη έργα των επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, η αποδυνάμωση του κλίματος στη μεταποίηση ήταν αποτέλεσμα πιο αρνητικών αξιολογήσεων για τις τρέχουσες παραγγελίες και πιο συντηρητικών εκτιμήσεων για την παραγωγή του επόμενου τριμήνου.

Επίσης, τον Αύγουστο, το καταναλωτικό κλίμα υποχώρησε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

Οι προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση της χώρας αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω.

Επιπλέον, το ΚΟΕ αναφέρει ότι οι προθέσεις των καταναλωτών να προβούν σε δαπάνες για μεγάλες αγορές κατά τους επόμενους μήνες αποδυναμώθηκαν, έπειτα από δύο μήνες συνεχόμενης ενίσχυσης.

Μειώθηκε η οικονομική αβεβαιότητα
Σύμφωνα με το ΚΟΕ του Πανεπιστημίου Κύπρου, ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας υποχώρησε τον Αύγουστο, κυρίως λόγω χαμηλότερης αβεβαιότητας ανάμεσα σε επιχειρήσεις στον τομέα των υπηρεσιών και ανάμεσα στους καταναλωτές.

Τον Αύγουστο, οι προσδοκίες των επιχειρήσεων για τις τιμές πώλησης των προϊόντων τους κατά το επόμενο τρίμηνο αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω σε όλους τους τομείς, σημειώνεται στην έρευνα.

Δειτε Επισης

Ανέκαμψαν οι εγγραφές σαλούν αυτοκινήτων-Τα brands με τις περισσότερες σε καινούργια και μεταχειρισμένα
Πλησιάζουν το 50% οι ανακλήσεις για Takata-«Ανέβασαν ρυθμούς τους τελευταίους δύο μήνες οι αντιπροσωπείες»
Μαρία Παναγιώτου: Προτεραιότητα για την Κυβέρνηση η ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην Κύπρο
Α. Μουζουρίδης: Το οικονομικό αποτύπωμα του FIBA EuroBasket και η μοναδική ευκαιρία για τον ξενοδοχειακό τομέα
Παραδοχή Αλέξη Βαφεάδη... Θα εξαντληθεί πολύ νωρίς το κονδύλι του νέου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Ενισχύεται η διμερής συνεργασία Κύπρου-Ολλανδίας σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης και καινοτομίας
Μαρίνος Γιαλελή: Το οινοποιείο στον Κάθηκα, η σχέση με το κρασί και η νέα ετικέτα διά χειρός Νικόλα Λαδόμματου(pics)
Ευαγγελία Ηλιάδου: Η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού και ο στόχος της Pafilia για το Minthis Music Festival
Έτσι κτίζονται κορυφαίες επωνυμίες…H τέχνη του brand-building και πώς επιτυγχάνεται το δέσιμο της μάρκας με το κοινό
Pafilia και LaimTee Art προχωρούν ένα βήμα παραπέρα...Κορυφαίοι μουσικοί απ' όλο τον κόσμο στο Minthis Music Festival 2025