Άλμα στις πωλήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία το α΄ εξάμηνο
InBusinessNews 09:12 - 06 Ιουλίου 2023
Η άμβλυνση των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού συνέβαλε στη σημαντική ενίσχυση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, όπως κατέδειξαν επίσημα στοιχεία την Τετάρτη, με τους αναλυτές να δηλώνουν ότι πιθανόν να σταματήσει η αύξηση των πωλήσεων λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της αποδυνάμωσης της οικονομίας.
Πέραν του 1.396.000 νέων οχημάτων βγήκαν στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, μια αύξηση που ανέρχεται στο 12,8%, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών KBA.
Μόνο τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε σύγκριση με τον ιδιαίτερα αδύναμο Ιούνιο του 2022, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπιζαν το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών (τσιπ). Η έλλειψη τσιπ έχει έκτοτε αμβλυνθεί σημαντικά.
Η αύξηση του Ιουνίου προήλθε από το άλμα της τάξης του 31% στις πωλήσεις SUV, ενώ η ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτινάχθηκε κατά περισσότερο από 64%, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Η βελτίωση που καταγράφηκε στις αλυσίδες εφοδιασμού και η αύξηση που καταγράφεται στα βιβλία παραγγελιών είναι πιθανό να έχει ως αποτέλεσμα "να συνεχιστεί η ανοδική τάση τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους", δήλωσε ο αναλυτής της EY Constantin Gall, ο οποίος αναμένει ότι η αγορά νέων αυτοκινήτων της Γερμανίας θα αυξηθεί κατά περίπου 15% το 2023.
Ωστόσο, μετά το 2023, οι προοπτικές είναι θολές.
"Ο υψηλός πληθωρισμός, οι υψηλές τιμές των νέων αυτοκινήτων, οι λίγες ελκυστικές επιλογές χρηματοδότησης και η αβέβαιη οικονομική κατάσταση" αναμένεται να επιβαρύνουν την ζήτηση, δήλωσε ο κ. Gall.
Το τέλος των επιδοτήσεων για τις εταιρείες για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα εφαρμοστεί τον Σεπτέμβριο του 2023 θα επιφέρει περαιτέρω πλήγμα στη ζήτηση, πρόσθεσε ο Gall.
Συνολικά, η γερμανική αγορά νέων αυτοκινήτων παραμένει αρκετά κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι νέες ταξινομήσεις εξακολουθούν να είναι κατά 24% χαμηλότερες, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, πριν η πανδημία διαταράξει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.