Οδός Ανεξαρτησίας: Διευκόλυνση πεζών, λιγότερα Ι.Χ και ασφάλεια ζητούν οι δημότες

Στη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλεται για να καταστεί σταδιακά η Λεμεσός μια πόλη-πρότυπο, χωρίς κυκλοφοριακό πρόβλημα, με μηδενικούς ρύπους, φιλική και ασφαλής για όλους, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου δικτύου βιώσιμης κινητικότητας, εντάσσονται τα μέτρα που προωθούνται για την οδό Ανεξαρτησίας.

Το σημαντικό αυτό ζήτημα για το μέλλον της πόλης, απασχόλησε τη Δευτέρα 3 Ιουλίου τον τελευταίο κύκλο δημόσιων διαβουλεύσεων με τους δημότες, κατά τη διάρκεια του οποίου παρουσιάστηκαν, από εκπροσώπους του ΕΤΕΚ, τα αποτελέσματα εργαστηρίων Δομημένου Δημοκρατικού Διαλόγου και ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από 1045 άτομα.

Διαβάστε εδώ: Προς πεζοδρόμηση η οδός Ανεξαρτησίας στη Λεμεσό

Τα αποτελέσματα παρουσίασε ενώπιον και εκπροσώπων φορέων της πόλης, ο αρχιτέκτονας-μηχανικός Δρ. Γρηγόρης Καλνής. Στη μελέτη, καταγράφεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτών θεωρεί απόλυτα σημαντική την ασφάλεια και την προσβασιμότητα στην περιοχή για πεζούς και ποδηλάτες, επιθυμεί απαγόρευση των Ι.Χ οχημάτων στην περιοχή και αξιολογεί ως ιδιαιτέρως σημαντική την ανάγκη για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι δημότες, βάσει της μελέτης, ζητούν αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της περιβαλλοντικής του ποιότητας, με έμφαση στον ανθρωποκέντρικο σχέδιασμο και την αύξηση του πράσινου χώρου.

Αν είναι να θεραπεύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα που διογκώνεται μέρα με τη μέρα, πρέπει να λάβουμε μέτρα δύσκολα αλλά αναγκαία ώστε να μην κληροδοτήσουμε το πρόβλημα στις επόμενες γενιές, είπε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Λεμεσού κ. Νίκος Νικολαΐδης επισημαίνοντας πως «δεν πρέπει και δε θα αφήσουμε το κυκλοφοριακό να πνίξει την πόλη μας».
Διαβάστε εδώ: Η οδός Ανεξαρτησίας που ονειρεύονται οι Λεμεσιανοί-Τι καταδεικνύει έρευνα

Αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα μέτρα που βρίσκονται υπό σχεδιασμό, με έμφαση στην ανάγκη εξασφάλισης χώρων για δημιουργία Park & Ride «την λυδία λίθο για να πετύχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες, που με τη σειρά τους είναι η λυδία λίθος για να λύσουμε το κυκλοφοριακό», το ενιαίο σύστημα διαχείρισης χώρων στάθμευσης, τους ποδηλατόδρομους και ποδηλατοδιαδρομές 28 χιλιομέτρων σε κύριες αστικές αρτηρίες και άλλα.

Μετά την παρουσίαση ακολούθησε διάλογος, με τους παρευρισκομένους να εκφράζουν θέσεις, απόψεις και ανησυχίες για το μέλλον της οδού Ανεξαρτησίας. «Η οδός Ανεξαρτησίας, αποτελεί τον πιο σημαντικό οδικό άξονα της πόλης και αναπόφευκτα οι όποιες παρεμβάσεις θα επηρεάσουν, τόσο το κέντρο, όσο και τις περιοχές γύρω από αυτό. Θα είναι μια παρέμβαση με πολλαπλές επιπτώσεις, οικονομικές, κυκλοφοριακές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές» είπε ο Δήμαρχος επισημαίνοντας ότι αποτελεί το πρώτο και πιο ουσιαστικό βήμα για δημιουργία μιας εντελώς διαφορετικής αντίληψης σχετικά με τον τρόπο διακίνησης στη Λεμεσό.

Σε ερώτηση, τι θα ήθελαν να λάβει υπόψη ο Δήμος στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού της οδού Ανεξαρτησίας, οι πολίτες απάντησαν την ασφάλεια, την άνεση, την προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ, την πεζοδρόμηση και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Επίσης, κάποιοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν στο ερωτηματολόγιο ότι θα ήθελαν περισσότερες δεντροφυτεύεις και δημιουργία χώρων σκίασης καθώς και αύξηση των οργανωμένων δημοσίων χώρων στάθμευσης.

ΔείτεΕΔΩ ολόκληρη την έκθεση πεπραγμένων της δημόσιας διαβούλευσης.

Δειτε Επισης

Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν την κινεζική ανάπτυξη κατά 50% (γράφημα)
Συντονιστική Επιτροπή Αγελαδοτρόφων: Το χαλλούμι ΠΟΠ φρέναρε τον ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών
CP Herbalist: Προχωρά με νέο εργοστάσιο στη Λεμεσό-Επένδυση που φέρνει επέκταση (photos)
Κρίσιμη μέρα για την οικοδομική βιομηχανία.. Ανοίγει τα χαρτιά του για την συλλογική σύμβαση ο Παναγιώτου
«Αξιοπιστία»... made in China-Η καταγγελία της σύμβασης από CMC και η δικλείδα ασφαλείας της Κ.Δ. για «Προμηθέα»
Καταγγέλλει την CMC και τα μέλη της η ΕΤΥΦΑ-«Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι υποψίες μας...»
Δεν μιλούσαν για τερματισμό, αλλά μόνο για παράδοση του πλοίου οι Κινέζοι-«Δεν είναι κακά νέα»
Εξορθολογισμό του ρυθμού αύξησης του κρατικού μισθολογίου ζητά η ΟΕΒ-«Να μην επιστρέψουμε στα παλιά»
Aυξήσεις στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσια τομέα μετά από 15 χρόνια και με έναρξη ισχύος τον Οκτώβριο