Προς πεζοδρόμηση η οδός Ανεξαρτησίας στη Λεμεσό

Αποφασισμένος να προχωρήσει σε δραστικά μέτρα για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος παρουσιάζεται ο Δήμος Λεμεσού, ο οποίος αναμένεται να αποφασίσει για την πεζοδρόμηση του εμπορικότερου δρόμου της πόλης, την οδό Ανεξαρτησίας, με τον Δήμαρχο Νίκο Νικολαϊδη να διαμηνύει πως «δεν πρέπει και δεν θα αφήσουμε το κυκλοφοριακό να πνίξει την πόλη».

Το θέμα απασχόλησε, τη Δευτέρα, τον τρίτο και τελευταίο κύκλο δημόσιων διαβουλεύσεων με τους δημότες, κατά τη διάρκεια του οποίου παρουσιάστηκαν, από εκπροσώπους του ΕΤΕΚ,  τα αποτελέσματα δυο εργαστηρίων Δομημένου Δημοκρατικού Διαλόγου (ΔΔΔ), ως επίσης και ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από 1045 άτομα.

Το θέμα της οδού Ανεξαρτησίας, ανέφερε σε εισαγωγική ομιλία του ο Δήμαρχος Νίκος Νικολαΐδης, αποτελεί το 7ο από μια σειρά 12+1 μέτρων που έχουν εξαγγελθεί στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τα οποία «είναι δραστικά, είναι ανατρεπτικά, θα δυσκολέψουν τη ζωή μας, θα προκαλέσουν αντιδράσεις, όμως είναι απόλυτα αναγκαία».

Διαβάστε εδώ: Η οδός Ανεξαρτησίας που ονειρεύονται οι Λεμεσιανοί-Τι καταδεικνύει έρευνα

Αν είναι να θεραπεύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα που διογκώνεται μέρα με τη μέρα στην πόλη μας, πρέπει να πάρουμε κάποια μέτρα που είναι δύσκολα αλλά αναγκαία ούτως ώστε να μην κληροδοτήσουμε το πρόβλημα στις επόμενες γενιές,  είπε ο Δήμαρχος και σημείωσε πως «δεν πρέπει και δεν θα αφήσουμε το κυκλοφοριακό να πνίξει την πόλη μας».

Η οδός Ανεξαρτησίας, συνέχισε, είναι ο πιο σημαντικός εμπορικός οδικός άξονας της πόλης και αναπόφευκτα οι όποιες παρεμβάσεις θα επηρεάσουν, τόσο το κέντρο, όσο και τις περιοχές γύρω από αυτό, σημειώνοντας ότι «θα είναι μια παρέμβαση που θα έχει πολλαπλές επιπτώσεις, οικονομικές, κυκλοφοριακές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές».

Χαρακτήρισε επίσης την περίπτωση της αναμενόμενης πεζοδρόμησης της οδού Ανεξαρτησίας ως το πρώτο ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία μιας διαφορετικής αντίληψης γύρω από τη διακίνηση στην πόλη.

Αναφέρθηκε, παράλληλα στα υπόλοιπα μέτρα που βρίσκονται υπό σχεδιασμό, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη εξασφάλισης χώρων για δημιουργία Park & Ride «την λυδία λίθο για να πετύχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες, που με τη σειρά τους είναι η λυδία λίθος για να λύσουμε το κυκλοφοριακό».

Τα αποτελέσματα των δυο εργαστηρίων ΔΔΔ και του ερωτηματολογίου παρουσίασε ο αρχιτέκτονας, μηχανικός, Δρ. Γρηγόρης Καλνής, ο οποίος ανέφερε ότι ο ρόλος της ομάδας των εμπειρογνωμόνων είναι ανεξάρτητος σε σχέση με την τελική απόφαση για το μέλλον της οδού Ανεξαρτησίας και επικεντρώνεται στο να ελεγχθεί η ορθότητα με την οποίαν γίνεται η δημόσια διαβούλευση, να καταγραφούν οι απόψεις του κοινού και να αναλυθούν τα αποτελέσματα.

Τόσο στα δυο τετράωρα εργαστήρια ΔΔΔ και στο ερωτηματολόγιο, καταγράφεται από τους δημότες η ανάγκη για ασφάλεια στην προσβασιμότητα στην περιοχή για πεζούς και ποδηλάτες και η ανάγκη για μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ωστόσο διαπιστώνεται ότι μόλις πέντε στους 1045 συμμετέχοντες στο ερωτηματολόγιο (ποσοστό 0,5%), επιλέγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με την πλειοψηφία (75,1% ) να επιλέγει ως μέσο διακίνησης, στην περιοχή, το αυτοκίνητο.

Στο ερώτημα για το τι θα άλλαζαν στην περιοχή, το 19% των ερωτηθέντων απάντησε πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας, ενώ το 17% προτείνει αύξηση του πρασίνου και το 11% την αύξηση των οργανωμένων χώρων στάθμευσης.

Στην τελευταία ερώτηση, τι θα ήθελαν να λάβει υπόψη ο Δήμος στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού της οδού Ανεξαρτησίας, το 15% απάντησε την ασφάλεια, άνεση, την προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ, ενώ το 12% την πεζοδρόμηση και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Επίσης, το 12% απάντησε περισσότερες δεντροφυτεύεις και δημιουργία χώρων σκίασης, ενώ το 8% την αύξηση των οργανωμένων δημοσίων χώρων στάθμευσης.

Της παρουσίασης ακολούθησε διάλογος με τους παρευρισκομένους, κάποιοι εκ των οποίων εξέφρασαν την ανησυχία τους από την πρόθεση του Δήμου Λεμεσού για πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας και ιδιαίτερα κάτοικοι της περιοχής, που ζήτησαν όπως διασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση προς τις οικίες τους.

Δειτε Επισης

Fiat: 125 χρόνια ιταλικής φινέτσας, καινοτομίας και… «Dolce Vita»
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν την κινεζική ανάπτυξη κατά 50% (γράφημα)
Συντονιστική Επιτροπή Αγελαδοτρόφων: Το χαλλούμι ΠΟΠ φρέναρε τον ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών
CP Herbalist: Προχωρά με νέο εργοστάσιο στη Λεμεσό-Επένδυση που φέρνει επέκταση (photos)
Φόβοι αναζωπύρωσης πληθωρισμού από το υψηλό κόστος στην παγκόσμια ναυτιλία
Επιβραδύνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Χαλλούμι: €210.000 για αναβάθμιση συστημάτων αποστολής στοιχείων διακίνησης νωπού γάλακτος
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης
Υπεραγορές Αλφαμέγα: «Σκόραραν» στον τελικό του Euro2024 με ένα λαμπρό πάρτι