Το μέλλον των εμπορικών σημάτων: Tι κάνουν σωστά, πετυχημένα brands της Κύπρου
Δόνα Καπαρτή 06:35 - 05 Ιουλίου 2023
Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η διαχείριση του εμπορικού σήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην καθιέρωση της ταυτότητας, της φήμης και της θέσης μιας εταιρείας στην αγορά.
Με την έλευση των νέων τεχνολογιών, τη μεταβολή των καταναλωτικών συμπεριφορών και την αύξηση του ανταγωνισμού, οι διαχειριστές εμπορικών σημάτων αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες.
Τις απόψεις και εισηγήσεις τους για το ζήτημα μοιράστηκαν με το κοινό του 20ου Marketing, Advertising and Communication Conference, εξέχουσες προσωπικότητες από το μάρκετινγκ γνωστών επωνυμιών.
Συζητήθηκαν οι τάσεις, προκλήσεις και ευκαιρίες στη διαχείριση εμπορικών σημάτων, καθώς και στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για την οικοδόμηση και τη διατήρηση επιτυχημένων εμπορικών σημάτων.
Η Σοφία Παρασκευά, Marketing & Communications Manager, Cybarco Development Ltd, είπε πως ένα πλεονέκτημα της επωνυμίας που εκπροσωπεί είναι η σταθερή φήμη δεκαετιών. «Πρόκλησή μας είναι να μην εφησυχάζουμε με το πιο πάνω δεδομένο και δεύτερη είναι τα subbrands να έχουν ίδιες αξίες και φιλοσοφία», ανέφερε.
Σήμερα γίνεται rebranding, σημείωσε, τονίζοντας, έτσι, πως η εταιρεία δεν εφησυχάζει. Το brand management είναι απαραίτητο, δήλωσε εμφαντικά. Η παρακολούθηση των τάσεων όπως η ζήτηση για μικρές οικιστικές αναπτύξεις και μονάδες αλλάζουν και τη στρατηγική, εξήγησε.
Η Σοφία Τσενέ, Group Marketing Manager του Zorbas Group, υπέδειξε πως το πορτφόλιο της εταιρείας είναι μεγάλο και πως οι προκλήσεις της νέας σύγχρονης πραγματικότητας είναι κοινές. «Η ''Φούρνοι Ζορπάς'' ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις των καταναλωτών, δημιουργώντας και προσφέροντας καλά και ποιοτικά προϊόντα και όμορφες στιγμές αγάπης», επισήμανε, για να συμπληρώσει πως «φροντίζουμε να δημιουργούμε τις συνθήκες για αντιμετώπιση προκλήσεων και τις μετατρέπουμε σε ευκαιρίες με αξιοποίηση εργαλείων, όπως η ανάλυση δεδομένων για να βελτιστοποιούμε την εμπειρία των καταναλωτών».
Ο Κωνσταντίνος Στυλιανού, Marketing Manager, Themis Portfolio Management & Altia είπε πως η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία ήταν βασικά στοιχεία στη σχέση με πελάτες, ενώ στη στρατηγική της εταιρείας μεγάλη έμφαση δίνεται στο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. «Με παραδοσιακές και ψηφιακές μεθόδους δημιουργήσαμε κανάλια επικοινωνίας με το στοχευμένο μας κοινό. Πέραν από τις πρακτικές και εργαλεία, η ανάγκη προσέγγισης human to human εξακολουθεί να είναι απαραίτητη για την σύνδεση με τους καταναλωτές», εξήγησε ο Marketing Manager της εταιρείας.
Ο Ιπποκράτης Κουρκούμπας, Marketing Director Cyprus, Public Group, ανέφερε πως βασικοί πυλώνες για την εταιρεία είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη και η βιωσιμότητα. Η εξυπηρέτηση περιλαμβάνει τις επενδύσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες κ.α., τις διαδικτυακές παραγγελίες και την παραλαβή της από το κατάστημα σε 60 λεπτά.
Ως προς τη βιωσιμότητα υπάρχει σειρά πρωτοβουλιών κάτω από το «Love Earth», που περιέχει μεταξύ άλλων συσκευές με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ηλεκτρονικές αποδείξεις που αποστέλλονται στο email του πελάτη. "Χρειάζεται προσοχή στα μηνύματα και ενσυναίσθηση", σχολίασε, αναφερόμενος στις αξίες που πρέπει να πρεσβεύει ένα brand.
Ο Μιχάλης Πούρος, Tourism Officer A’-Marketing Department του Υφυπουργείου Τουρισμού, μίλησε για το «Love Cyprus» λέγοντας ότι η αγάπη για τον τόπο μας, τα προϊόντα της χώρας βρίσκονται στη βάση της εν λόγω καμπάνιας. «Είναι μια πρόσκληση προς τους επισκέπτες της Κύπρου να την αγαπήσουν μέσα από εμπειρίες και συναισθήματα», υπογράμμισε, εξηγώντας ότι με αυτό το branding «αναδεικνύεται η ποικιλομορφία της χώρας».
Η εμπειρία του τουρίστα και η προσέγγιση με τη λογική της εξειδίκευσης, μπαίνουν σε προτεραιότητα, δήλωσε ο κ. Πούρος, ο οποίος μίλησε και για τη σημασία του περιεχομένου το οποίο αγγίζει τις νεαρές ηλικίες.
Τη συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Ντάλτας, Managing Director, Red Wolf PR & Advertising Agency.