powered by

Κοινωνική επιχειρηματικότητα: Πώς οι τοπικές οικονομίες επωφελούνται από τη νέα τάση

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα αναδεικνύεται ως η νέα μεγάλη τάση με σημαντικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες. Η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, απαιτεί ένα συνδυασμό δράσεων από την πολιτεία και τον επιχειρηματικό κόσμο, καθώς και την αλλαγή κουλτούρας στο επιχειρείν με την αειφορία και την καινοτομία να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο.

Βασικό συστατικό της εταιρικής στρατηγικής, η αειφορία ενσωματώνεται σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων όλο και περισσότερων Οργανισμών -μικρών, μεσαίων, μεγάλων- συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της κοινωνικής ευθύνης.

Εξάλλου, η οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για Βιώσιμη Ανάπτυξη μέχρι το 2030 και των στόχων Αειφορίας της ΕΕ στο πλαίσιο της ατζέντας ΕΕ 2020 για ευρωπαϊκή, βιώσιμη, ανταγωνιστική οικονομία.

Κάπως έτσι η στρατηγική μετατοπίζεται από το γρήγορο κέρδος στη διασφάλιση μακροπρόθεσμων θετικών δεικτών. Μια αλλαγή, που συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη, με μεθόδους όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η προαγωγή της κυκλικής οικονομίας.

Πρωτοβουλίες με επίκεντρο τον άνθρωπο

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επιδιώκουν την επίτευξη οικονομικών στόχων, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη και τις κοινωνικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους. Ως αποτέλεσμα, στη δημοσιότητα βλέπει κανείς νέες αλλά και γνώριμες άνα το παγκόσμιο εταιρείες να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όπως η δημιουργία θέσεων εργασίας για ευπαθείς ομάδες, η προσφορά σε κοινωνικά προγράμματα και η στήριξη τοπικών κοινοτήτων.

Η ιδέα της Eileen που έγινε business

Εξαιρετικό παράδειγμα κοινωνικής επιχειρηματικότητας που αντιπροσωπεύει μια πρωτοποριακή προσέγγιση για την οικονομική ανάπτυξη, αποτελεί η επωνυμία «Made for a Woman» της Eileen Akbaraly. Η CEO του Οργανισμού ταξίδεψε πρόσφατα από τη Μαδαγασκάρη στην Κύπρο για να μιλήσει σχετικά με το brand της και τον θετικό αντίκτυπό του στην κοινωνία.

Επενδύοντας στην ιδέα για δημιουργία μιας πλατφόρμας που θα προσφέρει στους σχεδιαστές την ευκαιρία να εκφράσουν το έργο τους και να αφήσουν το θετικό τους αποτύπωμα στην κοινωνία ευρύτερα, οι μπουτίκ Kult, μέρος του ομίλου Thanos Hotels and Resorts, παρουσίασαν το brand «Made for a Woman», το οποίο δημιουργήθηκε και παράγεται στη Μαδαγασκάρη, από την ταλαντούχα σχεδιάστρια Eileen Akbaraly.

Ένα brand αφιερωμένο στη μόδα και τη φύση, την ηθική και την αισθητική, την πολυτέλεια και τη βιωσιμότητα.

Το ταξίδι της Ιταλο-Ινδής Ιδρύτριας και Διευθύνουσας Συμβούλου Eileen Akbaraly είναι τουλάχιστον συναρπαστικό. Μέσα από την εταιρεία της, της δόθηκε η δυνότητα για συνεργασίες με παγκοσμίου φήμης μάρκες, καθώς και με καινοτόμες ακτιβιστικές ομάδες, συμμετοχή σε fashion shows στο εξωτερικό και πολλά άλλα.

Το Made For A Woman ξεκίνησε στη Μαδαγασκάρη, όπου, από το 2019, έχει δημιουργήσει και εφαρμόσει ένα βιώσιμο και καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο, βασισμένο στην ισότητα των φύλων, για να αποδείξει ότι η μόδα μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη για θετική αλλαγή.

Οι γυναίκες της Μαδαγασκάρης

Ως η πρώτη μάρκα μόδας στη Μαδαγασκάρη η οποία παράγεται αποκλειστικά από γυναίκες, στόχος της είναι να διαταράξει τα πρότυπα της βιομηχανίας της μόδας, προάγοντας την αυθεντικότητα και τις ιδιαίτερες ιστορίες των ντόπιων artisans, οι οποίες με όρεξη και πολλή αγάπη υφαίνουν ένα καλύτερο, πιο δίκαιο και πιο βιώσιμο μέλλον.

Οι γυναίκες στη Μαδαγασκάρη βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του project Made for a Woman, όπου μπορούν να κάνουν τις φωνές τους να ακουστούν, τόσο μέσω των πελατών τους όσο και από ολόκληρη τη βιομηχανία. Οι ντόπιες τεχνίτριες χρησιμοποιούν τη raphia, μια φυσική ίνα τοπικής προέλευσης, για να δημιουργήσουν μοναδικές τσάντες, καπέλα, αξεσουάρ και ενδύματα.

Η συμβολή της τεχνολογίας και το QR

Οι ετικέτες της μάρκας περιλαμβάνουν έναν κωδικό QR που παραπέμπει στο προφίλ της τεχνίτριας που δημιούργησε κάθε προϊόν και συνδέεται με την ιστορία της: ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπου οι πελάτες να μπορούν να έρθουν σε επαφή με το άτομο που έφτιαξε τη συγκεκριμένη τσάντα τους, για να προωθήσουν τη έννοια της σύνδεσης και της επικοινωνίας μεταξύ του σημείου «έναρξης» και «λήξης» της αλυσίδας παραγωγής.

Με τη δύναμη της διαφορετικότητας

«Το Made For A Woman ιδρύθηκε με στόχο τη δημιουργία όμορφων, μοναδικών κομματιών, ενδυναμώνοντας παράλληλα τις γυναίκες και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής τους μέσω της τέχνης της ύφανσης», σχολιάζει σχετικά η ιδρύτρια Eileen Akbaraly η οποία εξέφρασε την πεποίθηση πως στη «διαφορετικότητα υπάρχει ομορφιά και δύναμη».

Η συμβολή σε επίπεδο καιντομίας είναι μόλις μία από τις παραμέτρους που ξεχώρισαν την επωνυμία και που "κλείδωσε" μεγάλα deal. Σήμερα έχει κερδίσει το ενδιαφέρον κορυφαίων οίκων μόδας που υπέγραψαν συμβόλαια συνεργασίας μαζί της, ενώ, περισσότερες επωνυμίες διεθνούς κύρους θα ανακοινωθούν από την ίδια σύντομα, επισφραγίζοντας έτσι ότι η κοινωνική επιχειρηματικότητα σε συνδυασμό με την πράσινη ανάπτυξη και την έξυπνη χρήση της τεχνολογίας είναι το νέο… μοντέλο.

Δειτε Επισης

Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)
Podcast series: EAΣ και ΣΠΑΒΟ ενώνουν δυνάμεις για πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών (video)
Podcast series ΕΑΣ: Ασφάλεια, ο αληθινός ήρωας σε κάθε παιχνίδι (video)
ΚΕΒΕ: Αδικαιολόγητη και ετσιθελική η απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσηλευτήρια
Ανανέωσαν τη συνεργασία τους CMMI και Alexander College
Νέο κτήριο Μονάδας Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρου