Πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη Γερμανία για πρώτη φορά σε οκτώ μήνες
InBusinessNews 17:40 - 28 Ιουνίου 2023
Πτώση, για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο του 2022, παρουσίασε η εμπιστοσύνη των Γερμανών καταναλωτών τον Ιούλιο, όπως κατέδειξε βασική έρευνα που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη, αφού η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης εισήλθε σε ύφεση και ο πληθωρισμός παραμένει επίμονα υψηλός.
Η εταιρεία δημοσκοπήσεων GfK ανακοίνωσε ότι η έρευνα της που εξετάζει μελλοντικές προοπτικές της οικονομίας και στην οποία συμμετείχαν περίπου 2.000 άτομα, παρουσίασε μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο -25,4 μονάδες για τον Ιούλιο, από -24,4 μονάδες τον Ιούνιο.
Όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η πτώση είναι η πρώτη που καταγράφεται από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η συγκεκριμένη μέτρηση υποχώρησε στο χαμηλότερο ιστορικά σημείο των -42,8 μονάδων, καθώς ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε και οι καταναλωτές ανησυχούσαν για το κόστος θέρμανσης των οικιών τους τον επερχόμενο Χειμώνα.
Ο πληθωρισμός έχει μειωθεί από την κορύφωσή του στα τέλη του περασμένου έτους, αλλά παρέμεινε υψηλός τον Μάιο, στο 6,1%.
Εν τω μεταξύ, η γερμανική οικονομία κατέγραψε δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αρνητικής ανάπτυξης στους πρώτους τρεις μήνες του 2023, εισερχόμενη πλέον σε ύφεση.
Η πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης «δείχνει ότι οι καταναλωτές γίνονται και πάλι όλο και πιο ανήσυχοι», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας της GfK Rolf Buerkl.
«Τα συνεχιζόμενα υψηλά ποσοστά πληθωρισμού περίπου 6% πλήττουν αισθητά την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών», αναφέρει ο κ. Buerkl σε δήλωσή του.
Η απαισιοδοξία μεταξύ των καταναλωτών θα μπορούσε να τους οδηγήσει σε περιορισμό των δαπανών τους και να τους εμποδίσει να «συμβάλουν θετικά» στην οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας το 2023, ανακοίνωσε η εταιρεία GfK.
«Μια αχτίδα ελπίδας θα μπορούσε να είναι η τάση των τελευταίων μηνών όπου τα ποσοστά πληθωρισμού μειώνονται περαιτέρω», σημειώνει.