TIKTOK… η «κακόφημη» γειτονιά του Internet! To be or not to be?

Το νεανικό κοινό έχει αγκαλιάσει το TikTok και αυτό είναι γεγονός! Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι φρενήρης αφού το TikTok ενθαρρύνει την προσωπική έκφραση και αληθινή αυτό-δημιουργία που φαίνεται να είναι τεράστιο trend αφού αυτό αρέσει στην Generation Z. Σύμφωνα με το “Business of Apps” το TikTok μέχρι το τέλος του 2022 κατέγραψε 1,6 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως.

Περισσότεροι από το 34% των χρηστών του TikTok είναι μεταξύ 18 και 24 ετών. Σχεδόν ένα άλλο 30% είναι μεταξύ των ηλικιών 25 και 34. Με αυτά τα δεδομένα οι επαγγελματίες του marketing - Επικοινωνίας έχουν ένα τεράστιο κοινό που σπαταλά απίστευτο χρόνο στην συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Μέχρι εδώ όλα καλά… το TikTok είναι το Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης που έχει ξετρελάνει την Generation Z, ωστόσο προσωπικά το χαρακτηρίζω και ΜΑΞ δηλαδή «Μέσο Ατομικής Ξεφτίλας» και αυτό έχει να κάνει με το κακό περιεχόμενο. Το TikTok κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι των «βετεράνων» Facebook και Instagram κυρίως λόγω ευελιξίας και παραγωγής ψυχαγωγικού περιεχομένου, “χωρίς φίλτρα”, από την άλλη σε πάρα πολλές περιπτώσεις βλέπουμε την ανθρώπινη αξιοπρέπεια να ξεφτιλίζεται με τον χειρότερο τρόπο.

Δυστυχώς ακόμη και σε corporate level έχει επικρατήσει η τάση - κουλτούρα του τύπου: στο TikTok μπορώ να τσαλακωθώ και να γίνω ρεντίκολο, ενώ την ίδια ώρα στο LinkedIn το παίζω κυριλέ, φοράω κοστούμι και μιλάω για το πως μειώνω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στον πλανήτη του Οργανισμού που εκπροσωπώ.

Από τη μια, είναι δελεαστικό για τα bands και τις επιχειρήσεις να έχουν μπροστά τους για αξιοποίηση μια πλατφόρμα που ήδη μετρά πέραν του ενός δισεκατομμυρίου χρηστών (global), από την άλλη η ποιότητα του περιεχομένου και το πως η πλατφόρμα αξιοποιείται από τους χρήστες είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Και αφού μιλάμε για Παπάδες, με την ίδια λογική και το PornHub ξεπερνά τους 100 εκατομμύρια χρήστες ανά ημέρα… με την λογική της ποσότητας (volume) γιατί να μην κάνεις και μια τοποθέτηση προϊόντος στο PornHub;

Το «Αμλετικό» ερώτημα όμως παραμένει… to be or no to be on TikTok;

“Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας”, κάτι μου έχει μείνει και από το Λύκειο (βλ. Κλάδος Κλασσικό) και για να μην παρεξηγηθώ, μεταφράζω “αγαπάμε το ωραίο με απλότητα και φιλοσοφούμε χωρίς μαλθακότητα” γιατί ακριβώς η απόφαση στο να εκθέσεις το Brand σου στο Tik Tok, δεν είναι καθόλου εύκολη.

Πέρα από τα κακώς έχοντα του TikTok, δεν σημαίνει ότι το corporate περιεχόμενο δεν μπορεί να έχει επιτυχία σε μια τέτοιου είδους πλατφόρμα. Οι «ειδικοί» κάνουν λόγο για προσαρμογή περιεχομένου στο TikTok.

Εάν πρόκειται να μπεις σε αυτό το περιβάλλον και να εκθέσεις το brand, το προϊόν, την επιχείρηση ή και τον ίδιο τον εαυτό σου ως brand, θα πρέπει να το κάνεις με τρόπο που να δώσεις αξία σε αυτό που εκπροσωπείς. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Gen-Zers αγαπούν την αυθεντικότητα, επομένως το έτοιμο περιεχόμενο copy paste από άλλη πλατφόρμα πχ Instagram δεν πρόκειται να έχει απόδοση! Ιδιαίτερα σημαντικό είναι θέμα αξιοποίησης τρίτων που με «πλάγιο» τρόπο θα ανεβάσουν περιεχόμενο εκ μέρους του brand ή της επιχείρησης, πχ. οι γνωστοί και «διάσημοι» (για κάποιο λόγο) micro ή macro-influencers.

Εάν αυτό μπορεί να γίνει με σύντομο και διασκεδαστικό τρόπο στην φιλοσοφία της πλατφόρμας… και με τρόπο που να παραμένεις πιστός στα brand value που εκπροσωπείς, τότε κάνε το…

Σε ότι αφορά την έκθεση του brand ALPHA στην πλατφόρμα του TikTok, παρακολουθούμε τις εξελίξεις, ωστόσο παραμένουμε επιφυλακτικοί και στο παρόν στάδιο συνειδητά εκτός. Την ίδια ώρα οι παρουσιαστές του ALPHA ως sub-brands μπορούν να είναι δραστήριοι στην πλατφόρμα στο πλαίσιο πάντα του profile που επιλέγει να έχει ο καθένας.

Υ.Γ. Moment of truth… το TikTok είναι η μεγαλύτερη πρόκληση των brands και των επιχειρήσεων. Η Generation Z είναι εκεί και εμείς πρέπει να βρούμε τρόπο επικοινωνίας…

*Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια