Τo χαλλούμι στον παγκόσμιο χάρτη: SOS για στοχευμένη προώθηση

Τις προοπτικές και προκλήσεις του τομέα γάλακτος και τυροκομίας στην Κύπρο ανέδειξαν στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης επαγγελματίες από τον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας και τυροκομίας.

Κεντρικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε το χαλλούμι, ενώ, ανταλλαγή απόψεων έγινε και αναφορικά με τις εξαγωγές μετά την κατοχύρωση του ως Π.Ο.Π. Η ανταλλαγή απόψεων έγινε κατά τη διάρκεια του 6ου Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, που παρουσίασαν οι μέγα χορηγοί Ελληνική Τράπεζα και ο Στρατηγικός Συνεργάτης Χαραλαμπίδης Κρίστης.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι Άγγελος Παπαγιάννης, Γενικός Διευθυντής της Olympus Foods (Cyprus) Ltd και Παναγιώτης Χατζηκώστα, Πρόεδρος της Dodoni (Cyprus) Ltd.

Από τα βασικά συμπεράσματα ήταν τα τεράστια πλεονεκτήματα που προκύπτουν, τόσο για την χώρα όσο και για τους ίδιους τους καταναλωτές μετά την κατοχύρωση του χαλλουμιού, αλλά και η ανάγκη για να γίνει σωστή και έξυπνη προώθησή του στις ξένες αγορές.

Ο Άγγελος Παπαγιάννης είπε αρχικά πως η κατοχύρωση του χαλλουμιού ως Π.Ο.Π. είναι ισχυρό τοίχος προστασίας ενάντια σε χώρες που επιδιώκουν να ανταγωνιστούν το προϊόν . Επίσης, μεγάλο όφελος έχει και ο καταναλωτής, διαπιστώνει, αφού «γνωρίζει ότι παίρνει ένα προϊόν ποιοτικό και όχι ένα αντίγραφο».

Όσο για την πορεία ολοκλήρωσης της διαδικασίας κατοχύρωσης, ο κ. Παπαγιάννης είπε: “Μπορεί να αυξήθηκαν το 2022 οι παραγωγές, αλλά είναι σημαντικό να κλείσουν οι τελευταίες εκκρεμότητες, ώστε να θωρακιστεί το χαλλούμι». Περαιτέρω ανάπτυξη σε καινούριες αγορές είναι εφικτή, λόγω των πολλών τρόπων που το προϊόν μπορεί να καταναλωθεί, πρόσθεσε.

Ο Πρόεδρος της Dodoni αναφέρθηκε, επίσης, στην κατοχύρωση του χαλλουμιού ως ΠΟΠ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Eπιτέλους μπήκε ένα πλαίσιο για να μπορούμε να κινηθούμε όλοι οι τυροκόμοι, καθώς το παλαιότερο δημιουργούσε προβλήματα αντί να συνεισέφερε σαν πρότυπο παραγωγής του προϊόντος μας».

Το Π.Ο.Π. ανοίγει νέες προοπτικές κατά τον πρόεδρο της εταιρείας. «Στη φέτα και το χαλλούμι είδαμε προοπτικές για διείσδυση σε περισσότερες αγορές γεγονός που είδαμε να υλοποιείται τα τελευταία χρόνια», είπε.

Εξήγησε ότι σε χώρες όπως τη Γερμανία, το χαλλούμι παρουσιάστηκε σαν τυρί σχάρας, ώστε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό από όσους δεν το γνώριζαν, μια «συνταγή» που πέτυχε και που εξασφάλισε τις πωλήσεις του προϊόντος.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Μάριος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ.

Δειτε Επισης

Mastercard: Athens Innovation Forum 2024-Η δυναμική αλλαγή που συντελείται στο οικοσύστημα των πληρωμών
Το νέο εγχείρημα της Lidl Κύπρου στον τομέα της τυροκομείας-«Τυροκομείο ΓΑΛΠΟ» σε όλα τα καταστήματά της
Ο παράγοντας ρίσκο στο επιχειρείν και πώς το διαχειρίζονται τρεις κορυφαίοι οργανισμοί
Με δυναμική τα διαμερίσματα, ξεπέρασαν το €1,9 δισ. οι πωλήσεις καινούργιων κατοικιών-Η ανάλυση της Landbank Analytics
Μάκης Κεραυνός: Μέτρα με επίκεντρο τους ευάλωτους, δεν παρασυρόμαστε από συνθήματα και πιέσεις
Αυτό είναι το εμβληματικό venue στην Κύπρο που φιλοξενεί υψηλού επιπέδου διακρατικές συνόδους και εταιρικές εκδηλώσεις
Πολυτελή ακίνητα και άλλες επενδυτικές ευκαιρίες από την AstroBank
Στην έκδοση με τις 1000+μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου-Επαγγελματικοί σύνδεσμοι ως κρίσιμοι φορείς της οικονομίας
Υποθηκεύτηκαν 7.000 ακίνητα αξίας 1,94 δις το οκτάμηνο-Οι αριθμοί ανά επαρχία και μήνα
Επικαιροποίηση στρατηγικής και rebranding του τουριστικού προϊόντος-Οι δράσεις του Υφυπουργείου Τουρισμού