Τo χαλλούμι στον παγκόσμιο χάρτη: SOS για στοχευμένη προώθηση

Τις προοπτικές και προκλήσεις του τομέα γάλακτος και τυροκομίας στην Κύπρο ανέδειξαν στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης επαγγελματίες από τον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας και τυροκομίας.

Κεντρικό θέμα συζήτησης αποτέλεσε το χαλλούμι, ενώ, ανταλλαγή απόψεων έγινε και αναφορικά με τις εξαγωγές μετά την κατοχύρωση του ως Π.Ο.Π. Η ανταλλαγή απόψεων έγινε κατά τη διάρκεια του 6ου Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, που παρουσίασαν οι μέγα χορηγοί Ελληνική Τράπεζα και ο Στρατηγικός Συνεργάτης Χαραλαμπίδης Κρίστης.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι Άγγελος Παπαγιάννης, Γενικός Διευθυντής της Olympus Foods (Cyprus) Ltd και Παναγιώτης Χατζηκώστα, Πρόεδρος της Dodoni (Cyprus) Ltd.

Από τα βασικά συμπεράσματα ήταν τα τεράστια πλεονεκτήματα που προκύπτουν, τόσο για την χώρα όσο και για τους ίδιους τους καταναλωτές μετά την κατοχύρωση του χαλλουμιού, αλλά και η ανάγκη για να γίνει σωστή και έξυπνη προώθησή του στις ξένες αγορές.

Ο Άγγελος Παπαγιάννης είπε αρχικά πως η κατοχύρωση του χαλλουμιού ως Π.Ο.Π. είναι ισχυρό τοίχος προστασίας ενάντια σε χώρες που επιδιώκουν να ανταγωνιστούν το προϊόν . Επίσης, μεγάλο όφελος έχει και ο καταναλωτής, διαπιστώνει, αφού «γνωρίζει ότι παίρνει ένα προϊόν ποιοτικό και όχι ένα αντίγραφο».

Όσο για την πορεία ολοκλήρωσης της διαδικασίας κατοχύρωσης, ο κ. Παπαγιάννης είπε: “Μπορεί να αυξήθηκαν το 2022 οι παραγωγές, αλλά είναι σημαντικό να κλείσουν οι τελευταίες εκκρεμότητες, ώστε να θωρακιστεί το χαλλούμι». Περαιτέρω ανάπτυξη σε καινούριες αγορές είναι εφικτή, λόγω των πολλών τρόπων που το προϊόν μπορεί να καταναλωθεί, πρόσθεσε.

Ο Πρόεδρος της Dodoni αναφέρθηκε, επίσης, στην κατοχύρωση του χαλλουμιού ως ΠΟΠ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Eπιτέλους μπήκε ένα πλαίσιο για να μπορούμε να κινηθούμε όλοι οι τυροκόμοι, καθώς το παλαιότερο δημιουργούσε προβλήματα αντί να συνεισέφερε σαν πρότυπο παραγωγής του προϊόντος μας».

Το Π.Ο.Π. ανοίγει νέες προοπτικές κατά τον πρόεδρο της εταιρείας. «Στη φέτα και το χαλλούμι είδαμε προοπτικές για διείσδυση σε περισσότερες αγορές γεγονός που είδαμε να υλοποιείται τα τελευταία χρόνια», είπε.

Εξήγησε ότι σε χώρες όπως τη Γερμανία, το χαλλούμι παρουσιάστηκε σαν τυρί σχάρας, ώστε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτό από όσους δεν το γνώριζαν, μια «συνταγή» που πέτυχε και που εξασφάλισε τις πωλήσεις του προϊόντος.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Μάριος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος, Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ.

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards
Ν. Χριστοδουλίδης: Αρχίζει rebranding της Κύπρου με επίκεντρο τις διεθνείς αγορές-Τα πέντε οφέλη από τη νέα αναβάθμιση της οικονομίας
Καταπέλτης για τις απεργίες ο Χριστοδουλίδης-Το κράτος δεν πρόκειται να υποκύψει σε πιέσεις
Λούης Ποχάνης: Κεφαλαιώδους σημασίας σ’ ένα άστατο κόσμο η ασφάλιση των επιχειρήσεων
Σταύρος Σταύρου: Οι επιχειρηματίες της χώρας μας έχουν ισχυρές αντιστάσεις στις κρίσεις-Πρότυπα οι βραβευθέντες
Γιώργος Μιχαήλ: Επιβραβεύουμε business leaders που τόλμησαν, οραματίστηκαν και κατάφεραν να διαπρέψουν
Σύνδεσμος Καταναλωτών: Τι πρέπει να προσέξετε για Black Friday και Cyber Monday-Η αναφορά για TEMU
Αναβάθμιση με ώθηση από ΑΞΕ και headquartering-Η συμβολή του Invest Cyprus και τι δηλώνει ο Ευγένιος Ευγενίου
Η οικονομία, οι αναβαθμίσεις και ένας Πρόεδρος στη δίνη του μηδενισμού και του αφορισμού
Λάμψη, χαρά και ενθουσιασμός στη φωταγώγηση των χριστουγεννιάτικων δέντρων των Υπεραγορών Αλφαμέγα