Σύνδεσμος Καταναλωτών: Αυξημένες τιμές προϊόντων με μηδενικό ΦΠΑ

Αυξημένες πέραν του αναμενόμενου παρουσιάζονται οι τιμές στο 92% των προϊόντων του παρατηρητήριου τιμών της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, με δεδομένο τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ που υιοθετήθηκε σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα, σημειώνει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, στα 44 από τα 48 προϊόντα με μηδενικό ΦΠΑ, δηλαδή ποσοστό 92%, παρουσιάζεται λιανική μέση τιμή ψηλότερη από ό,τι αναμενόταν μετά τη μείωση του ΦΠΑ και μόνο σε 4 προϊόντα οι τιμές τους ήταν οι αναμενόμενες. "Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές, για διάφορους λόγους, δεν απολαμβάνουν σήμερα ολόκληρο το αναμενόμενο όφελος από τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ", αναφέρει.

Συγκεκριμένα, η πιο μεγάλη διαφορά καταγράφεται σε μάρκα βρεφικών πάνων, που φαίνεται αυξημένη κατά 80 σεντ σε σχέση με την αναμενόμενη τιμή που θα είχε, αν από την τιμή Απριλίου αφαιρούταν ο ΦΠΑ. Αυξημένες κατά 53-56 σεντ εμφανίζονται και βρεφικές τροφές.

Σημειώνεται ότι δύο προϊόντα βρεφικών πάνων ήταν 56 και 71 σεντ φτηνότερα από την τιμή Απριλίου χωρίς ΦΠΑ. Αντίθετα, τρεις βρεφικές τροφές είναι ακριβότερες από την τιμή Απριλίου με ΦΠΑ, μέχρι και κατά 46 σεντ.

"Ως Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε", αναφέρουν, σημειώνοντας ότι δεν ήταν αναμενόμενη τέτοια έκταση του φαινομένου. "Θα πρέπει η αρμόδια υπηρεσία, τουλάχιστο για σκοπούς διαφάνειας, να δώσει τεκμηριωμένα τις απόψεις της", καταλήγει.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024