Π. Παντζαρής: Ραγδαία άνοδος στις τηλεπικοινωνιακές απάτες

Την ανησυχητική διάσταση που έχει πάρει η τηλεπικοινωνιακή απάτη και την ανάγκη αντιμετώπισής της, υπέδειξε μέσα από στοιχεία ο Πέτρος Παντζαρής, Προϊστάμενος Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης, Ασφάλεια & Λειτουργία Δικτύων & Υπηρεσιών της Cyta.

Σε μια πολύτιμη για τις ΜμΕ παρουσίαση, ο κ. Παντζαρής μίλησε για της βασικές μορφές Τηλεπικοινωνιακής Απάτης κάνοντας, στη συνέχεια, εκτενή αναφορά στις διαδικασίες και συστήματα αντιμετώπισης που χρησιμοποιούνται από τη CYTA για διαχείρισή τους καθώς και τα αποτελέσματα της δραστηριότητας κατά τον τελευταίο χρόνο.

Αφού επεξήγησε ότι η Τηλεπικοινωνιακή Απάτη είναι η παράνομη ή μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε Τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, υπηρεσίες και δεδομένα, πρόσθεσε ότι «το διεθνές έγκλημα συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα της νέας τεχνολογίας και υπηρεσιών». «Το τρίγωνο της απάτης είναι το κίνητρο, η ευκαιρία και η δυνατότητα», είπε ο ειδικός.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια του Cyta Business Roadshow « CYBER SECURITY: Μειώνοντας το Ψηφιακό Ρίσκο με Απλές Λύσεις », ο κ.Παντζαρής επεξήγησε, ακολούθως, τις μορφές τηλεπικοινωνιακής απάτης που αντιμετωπίζουν στη CYTA. Πρόκειται για τις κλήσεις υψηλής χρέωσης, την κοινωνική μηχανική, τις αναπάντητες κλήσεις και άλλες μορφές απάτης.

«Ο απατεώνας εξασφαλίζει παράτυπα συνδέσεις συμβολαίου ή αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες άλλων πελατών (π.χ. κλοπή κινητών, IPBX hacking) κτλ. Ακολουθούν κλήσεις σε αριθμούς υψηλής χρέωσης», εξήγησε.

Στην περίπτωση της τηλεφωνικής απάτης, οι απατεώνες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και χρησιμοποιώντας μεθόδους κοινωνικής μηχανικής, εξαπατούν πελάτες, κυρίως για οικονομικό όφελος, πρόσθεσε.

Η ζημιά για όσους δεν προστατεύονται είναι μεγάλη: «Η Τηλεπικοινωνιακή απάτη υπολογίζεται ότι χωρίς άμεσα μέτρα καταστολής, θα δημιουργούσε στη Cyta και πελάτες μας, ζημιές της τάξης των εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο», προειδοποίησε.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι η Τηλεπικοινωνιακή Απάτη έχει συνεχώς αυξητική τάση και εξελίσσεται σε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία, καθώς, συνολικά, το 2022 αντιμετωπίστηκαν 420 πραγματικές υποθέσεις καταδολίευσης (fraud cases) που αφορούσαν σε 1731 διαφορετικές υπηρεσίες/συνδέσεις.

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα αντιμετώπισης των πιο πάνω περιστατικών, ο κ. Παντζαρής είπε πως η Cyta έχει προμηθευτεί τα πλέον εξελιγμένα και εξειδικευμένα συστήματα εντοπισμού και διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης με βασικότερο το σύστημα Fraud Management System (FMS).

«Όταν εντοπίζονται περιστατικά, παράγονται αυτόματα συναγερμοί (alarms) και άμεσα ειδοποιούνται τα αρμόδια στελέχη μας για χειρισμό. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ανάλυσης της απάτης για λήψη αποφάσεων και εφαρμογή κατασταλτικών μέτρων», συμπλήρωσε.

«Η χρήση εξειδικευμένων συστημάτων εντοπισμού απάτης είναι απαραίτητη για άμεσο και αποτελεσματικό χειρισμό των περιστατικών που αναπόφευκτα θα συμβούν. Τα περιστατικά δεν έχουν ωράρια και για να διασφαλιστεί η άμεση καταστολή τους, οι διαδικασίες εντοπισμού και καταστολής εφαρμόζονται σε 24ωρη βάση», είπε.

Δειτε Επισης

Samsung: Παρουσιάζει την επόμενη γενιά των Odyssey Gaming Monitors με 3D immersion και OLED τεχνολογία
Επαναπροκηρύσσεται το σχέδιο ψηφιακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων-Η έκκληση του CITEA και της ΟΕΒ
Επενδυτικός οργασμός... Έρχονται και διερευνούν το οικοσύστημα της Κύπρου εκπρόσωποι Plug and Play και Tenstorrent
Δημοφιλή brands στην Κύπρο επιλέγουν το Findbar για on-site αναζήτηση
Samsung Electronics: Το όραμα για δημιουργία ενός «AI Home» και οι νέες συσκευές Bespoke AI 2025
Ψηφιακός μετασχηματισμός και AI: Πόσο έτοιμη είναι η επιχείρησή σας;
H Samsung παρουσιάζει τα νέα Galaxy A56 5G, Galaxy A36 5G και Galaxy A26 5G με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης
Στα δικαστήρια για μονοπωλιακές πρακτικές η Meta-Στον αέρα οι εξαγορές WhatsApp και Instagram
Τις προοπτικές εφαρμογής τεχνολογιών στην Κύπρο συζήτησε ο Πρόεδρος με στελέχη της NVIDIA
Η ψηφιακή μετάβαση της Κύπρου στο επίκεντρο συνάντησης ΠτΔ με ηγεσία Οracle