Τα smoke-free products και το όραμα της Philip Morris International

«Αν δεν καπνίζεις, μην αρχίσεις. Αν καπνίζεις, σταμάτα. Αν δεν θα σταματήσεις, άλλαξε».

Μ’ αυτό το σλόγκαν, η Philip Morris International συνοψίζει το όραμά της και φαντάζεται έναν κόσμο, στον οποίο το παραδοσιακό τσιγάρο δεν θα βρίσκεται πουθενά αλλού, παρά μόνο σε κάποιο μουσείο.

Τις ενέργειές τους προς αυτή την κατεύθυνση παρουσίασαν ενώπιον δημοσιογράφων απ’ ολόκληρο τον πλανήτη, τα στελέχη της Philip Morris International, κατά τη διάρκεια της ημερίδας “Technovation 2023”, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας στο Νεσατέλ της Ελβετίας.

Το παρών του στο μεγάλο γεγονός έδωσε και το InBusinessNews, στο οποίο παραχώρησε συνέντευξη η Vice President Global Scientific Engagement της Philip Morris International, Gizelle Baker.

Η ίδια αναλύει το όραμα της εταιρείας, εξηγεί τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο smoke-free products, τι οφέλη έχει η θέρμανση του καπνού έναντι της καύσης, αλλά και το πώς οι κυβερνήσεις των χωρών διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου.

Ακολουθεί η συνέντευξη της Gizelle Baker στο InBusinessNews:

Ποιο είναι το όραμα της Philip Morris International και τι εννοούμε με τον όρο smoke-free προϊόντα;

Στόχος μας είναι, με βάση την επιστήμη, να προσδιορίσουμε τη βλάβη που προκαλούν τα τσιγάρα και στη συνέχεια ν’ αναπτύξουμε προϊόντα που θα αντιμετωπίσουν πραγματικά το κόστος.

Ένα smoke-free προϊόν είναι αυτό που απαλλάσσεται από την καύση. Δεν καίει τον καπνό, αλλά παρέχει στον καταναλωτή νικοτίνη με εναλλακτικό τρόπο και με πολύ χαμηλότερα επίπεδα τοξικών χημικών ουσιών.

Ποια είναι, επί της ουσίας, η μείωση βλάβης που προσφέρουν αυτά τα προϊόντα, τόσο για τους ίδιους τους καπνιστές όσο και για τα άτομα που βρίσκονται γύρω τους;

Μπορούμε να μειώσουμε τη βλάβη για τους καπνιστές, πλην όμως πρέπει να αποδεχτούμε ότι θα υπάρχει κάποιο αναπόφευκτο επίπεδο επιβλαβούς συμπεριφοράς.

Όταν κάποιος ανάβει ένα τσιγάρο, ο καπνός που εισπνέει ο καπνιστής απελευθερώνεται, αλλά επίσης καίγεται και καταναλώνεται. Αν δεν μπορούμε να πείσουμε ένα άτομο να σταματήσει το κάπνισμα, τι μπορούμε να κάνουμε για να ελαχιστοποιήσουμε τις συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς;

Αν καταφέρουμε να εξαλείψουμε την καύση, μπορούμε να μειώσουμε την ποσότητα των τοξικών χημικών ουσιών που εκπέμπονται κατά 90% έως 95%. Αυτό σημαίνει ότι ο καπνιστής εισπνέει πλέον χαμηλότερα επίπεδα χημικών ουσιών, που προκαλούν ασθένειες που σχετίζονται με το κάπνισμα.

Σ’ ό,τι αφορά τους παθητικούς καπνιστές, σκεφτείτε πως αν τοποθετήσεις ένα αναμμένο τσιγάρο σ’ ένα τασάκι, το 80-85% του παθητικού καπνού προέρχεται απ’ αυτό. Εάν όμως θερμάνεις τον καπνό (μέσω smoke-free προϊόντων), απαλλάσσεσαι από τη φωτιά και ο καπνός δεν καταναλώνεται.

Ποιος είναι ο ρόλος των κυβερνήσεων στη μετάβαση από τα παραδοσιακά τσιγάρα στα smoke-free προϊόντα; Γιατί κάποιοι διστάζουν;

Η καπνοβιομηχανία αποτελεί ένα τεράστιο κομμάτι της χρηματοδότησης πολλών κυβερνήσεων. Πέραν τούτου, υπάρχει πάντα ο φόβος για κάτι άγνωστο. Και νομίζω είναι εδώ που χρειάζεται μια ανοιχτή, διαφανής συζήτηση, ώστε να έχουμε πραγματικά αντίκτυπο, γιατί για κάποιους είναι πιο εύκολο να αντιμετωπίζουν τα τσιγάρα, τον καπνό και τη νικοτίνη ως σύνολο, από το να τα εξετάζουν ξεχωριστά για να διαπιστώσουν από πού προέρχεται η βλάβη.

Θεωρητικά, θα μπορούσατε, ως εταιρεία, να αποφασίσετε μια μέρα απλώς να σταματήσετε να πουλάτε τσιγάρα;

Αν εμείς σταματήσουμε να πουλάμε τσιγάρα, αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρχουν τσιγάρα στην αγορά. Οι καταναλωτές απλώς θα επιλέξουν ν’ αγοράσουν μια διαφορετική μάρκα, οπότε δεν είναι αυτή η λύση.

Πιστεύω πως η λύση στο πρόβλημα είναι να υπάρξουν πραγματικά εταιρείες που να έχουν ως κίνητρο ν’ αλλάξουν τον κλάδο και να εξαφανίσουν τα τσιγάρα. Αν οι άνθρωποι που διαχειρίζονται την αγορά τσιγάρων πουλάνε μόνο τσιγάρα, θα έχουν κίνητρο να συνεχίσουν να πουλάνε τσιγάρα.

Οι κυβερνήσεις χρειάζεται να δώσουν κίνητρα, ώστε όλοι να θέλουμε να βελτιωθούμε και ν’ απαλλαγούμε από τα τσιγάρα το συντομότερο δυνατό, απομακρύνοντας και τους καταναλωτές απ’ αυτά.

Ποιος είναι ο στόχος σας για το 2025;

Στόχος μας είναι, μέχρι το 2025, το 50% των εσόδων μας να προέρχεται από smoke-free προϊόντα και πέραν των 40 εκατομμυρίων ανθρώπων να μην καπνίζουν, πλέον, τσιγάρα.

Προς το παρόν, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 35%.

*Σημειώνεται ότι στην Κύπρο ο στόχος της εταιρείας για το 50% έχει ήδη επιτευχθεί.

Δειτε Επισης

Ανακαλούνται 10.850 HONDA λόγω Τakata-Η ανακοίνωση του ΤΟΜ με όλα τα αυτοκίνητα με προβληματικούς αερόσακους
Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Πού κινούνται οι τιμές
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς