Επιχειρήσεις ως δυνάμεις κοινωνικής αλλαγής και περιβαλλοντικής προστασίας

Μπορεί ο επιχειρηματικός κόσμος να καταστεί ένας αξιόπιστος σύμμαχος και συνήγορος στην αποτελεσματική διαχείριση των παγκόσμιων προκλήσεων; Είναι δυνατό οι επιχειρήσεις να συνεισφέρουν ή να αποτελέσουν οι ίδιες δυνάμεις κοινωνικής αλλαγής, δικαιοσύνης, σεβασμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου και προστασίας του περιβάλλοντος;

Εκ πρώτης όψεως και λόγω της φύσης των επιχειρήσεων, η απάντηση είναι όχι. Πώς θα μπορούσε άλλωστε μια επιχείρηση που αποσκοπεί στο κέρδος να λειτουργεί ως φορέας βελτίωσης της κοινωνίας; Ωστόσο, εξετάζοντας την ολοένα αυξανόμενη πρακτική της τελευταίας δεκαετίας, (τουλάχιστον), παρατηρείται μια στροφή των κερδοσκοπικών οργανισμών προς κοινωνικές και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες εστιάζοντας σε τρόπους επίλυσης ή διευκόλυνσης διαχείρισης σημαντικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Η διετής πανδημία προκάλεσε ριζοσπαστικές αλλαγές στον κόσμο των επιχειρήσεων, όχι μόνο λόγω των οικονομικών συνεπειών της παγκόσμιας ακινησίας, αλλά κυρίως λόγω της σοβαρότητας των πολλαπλών διαστάσεων που σχετίζονται με την κρίση της υγείας, την αγορά εργασίας και τις τεράστιες πολιτισμικές αλλαγές στην κοινωνία. Το επίκεντρο όλων αυτών των προκλήσεων είναι φυσικά ο άνθρωπος.

Συλλογική Ευθύνη και Επιχειρήσεις

Τα τελευταία χρόνια έχει ριζωθεί τόσο βαθιά η αίσθηση της συλλογικής ευθύνης στην κοινωνία, που πλέον οι επιχειρήσεις είναι υπόλογες για το αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και το περιβάλλον, ενώ οι απαιτήσεις ξεπερνούν τις επιδερμικές επιχειρηματικές πρακτικές κοινωνικές ευθύνης.

Πολλές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι δεν είναι αρκετό να ακολουθούν απλώς την πρακτική της κερδοσκοπίας. Απαιτείται πλέον να φροντίζουν ενεργά για το θετικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων τους στο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο όπου δρουν.

Ο ρόλος των επιχειρήσεων για έναν καλύτερο κόσμο, δεν είναι απλώς ένα θέμα που απασχολεί ολοένα και περισσότερο τις κοινωνίες, αλλά αποτελεί πλέον συλλογική απαίτηση από τους ίδιους τους πολίτες, τους πελάτες, τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις, τους μετόχους, κρατικούς θεσμούς, δηλαδή τους ενδιαφερόμενους φορείς μιας επιχείρησης, τους λεγόμενους stakeholders.

Η ανάγκη για έναν πιο ανθρώπινο εταιρικό κόσμο οδήγησε σε μια στοχευμένη κουλτούρα που ενσωματώθηκε σε ποικίλες επιχειρηματικές πρακτικές. Αυτή η επιχειρηματική στροφή συνδέεται άμεσα με την ευθύνη και τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων έναντι της κοινωνίας, όταν αντιμετωπίζουν τις παγκόσμιες αλλαγές στη δήλωση της εταιρικής τους αποστολής. Τα ενδιαφερόμενα μέρη αναμένουν από αυτές να είναι υπόλογες στους δικούς τους στόχους και πρότυπα για το Περιβάλλον, την Κοινωνική Διακυβέρνηση (ESG), καθώς και για την Ισότητα, τη Διαφορετικότητα, την Ισότητα και την Ένταξη (DE&I).

Η πρωτοβουλία «Purpose Academy»

Η πρωτοβουλία της Purpose Communications, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία και πιστεύω της εταιρείας, ότι δηλαδή οι επιχειρήσεις όχι μόνο μπορούν, αλλά πρέπει να συμβάλουν έμπρακτα προς την αλλαγή προσφέροντας αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα στον τομέα τους. Δίνονται δηλαδή, τα απαραίτητα εργαλεία προς την υλοποίηση των πολιτικών που είναι σημαντικές για τους τους πολίτες και τη κοινωνία.

Η Purpose Academy αποτελούσε στόχο προς υλοποίηση εντός του πρώτου έτους επίσημης λειτουργίας της Purpose Communications, καθώς το στοιχείο της προσφοράς είναι βαθιά ριζωμένο στο DNA της εταιρείας. Αποτελούσε κοινή συνισταμένη η προσφορά της συλλογικής εμπειρίας και των γνώσεων μετόχων και εργατικού δυναμικού της Purpose στη δημιουργία ενός προγράμματος ουσιαστικής κοινωνικής ευθύνης, που να έχει μετρήσιμο αποτέλεσμα.

Η Purpose Academy ουσιαστικά είναι μια σειρά σεμιναρίων από την ομάδα της Purpose Communications, σε συνεργασία με άλλους εμπειρογνώμονες στον κλάδο των Δημοσίων Σχέσεων και της Επικοινωνίας, που θα προσφέρουν αφιλοκερδώς τις γνώσεις και την τεχνογνωσία τους, προς όφελος φιλανθρωπικών και μη-κερδοσκοπικών οργανισμών (ΜΚΟ) και ιδρυμάτων του τόπου.

Το πρόγραμμα της Purpose Academy για το 2023 θα έχει διάρκεια έξι μήνες και σε αυτό θα επιλεχθούν να συμμετάσχουν τρεις ΜΚΟ, που επιθυμούν να εκπαιδευτούν σε θέματα στρατηγικής επικοινωνίας και αναβάθμισης της δημόσιας εικόνας τους. Οι ΜΚΟ που θα επιλεγούν, θα έχουν τη δυνατότητα να εκσυγχρονίσουν τις ικανότητες των υπαλλήλων και εθελοντών τους, στους τομείς των δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας, δίνοντάς τους τα εφόδια για τη διαμόρφωση και υλοποίηση πλάνου επικοινωνίας για τον οργανισμό τους. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα παρακολουθούν ένα workshop τον μήνα, με διαφορετική θεματική, όπως Δημόσιες Σχέσεις, Συγγραφή Κειμένων/storytelling, Ανάπτυξη Σχέσεων με ΜΜΕ, Ψηφιακή Επικοινωνία, Καταγραφή και Μέτρηση αποδοτικότητας εκστρατειών, Διοργάνωση εκδηλώσεων κλπ. Επιπλέον Θα διοργανώνονται εξατομικευμένες συναντήσεις ανάμεσα στους φορείς και την ομάδα της Purpose Communications.

Για να διεκδικήσουν μια από τις τρεις θέσεις του φετινού πρώτου κύκλου του προγράμματος κατάρτισης, οι ενδιαφερόμενοι ΜΚΟ, καλούνται να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση στην ιστοσελίδα της Purpose Communications. Οι αιτήσεις θα είναι ανοικτές έως την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023. Μετά την αξιολόγηση των αιτήσεων, η Purpose Communications θα προσκαλέσει τους τρεις οργανισμούς σε αυτόν τον πρώτο κύκλο της Purpose Academy που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2023.

Επιθυμία είναι η Purpose Academy να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για τους οργανισμούς/ομάδες που θα συμμετάσχουν, ώστε να βελτιωθούν στους βασικούς τομείς της επικοινωνίας που χρειάζονται. Μακροχρόνιος στόχος είναι να μεγαλώσει αυτή η πρωτοβουλία, ώστε να υπάρχει δυνατότητα να προσφερθούν περισσότερες θέσεις εκπαίδευσης στους επόμενους κύκλους της Ακαδημίας. Σε μεταγενέστερο στάδιο, επιδίωξη είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποτελέσουν οι ίδιοι μέντορες και εκπαιδευτές για τους νεότερους ΜΚΟ που θα συμμετέχουν στο μέλλον.

*Η Κατερίνα Γεννάρη, είναι Σύμβουλος Επικοινωνίας της Purpose Communications

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;