Τέλος Μαΐου αρχίζει η δεύτερη φάση για τις κάμερες στους δρόμους

Το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, ως η Αναθέτουσα Αρχή για την προμήθεια, εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήμανσης, ανακοινώνει ότι, μέχρι το τέλος Μαΐου του 2023 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες παραλαβής της πρώτης φάσης και η έναρξη της δεύτερης φάσης του έργου.

Με την παραλαβή της πρώτης φάσης, ο αριθμός των συσκευών φωτοεπισήμανσης ανέρχεται σε 20 κινητές και 24 σταθερές κάμερες σε 7 τοποθεσίες. Οι σταθερές έχουν εγκατασταθεί σε 5 διασταυρώσεις στη Λευκωσία και 2 διασταυρώσεις στη Λεμεσό, ενώ με την έναρξη και ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης, ο αριθμός των σταθερών και κινητών καμερών θα ανέλθει συνολικά σε 20 κινητές και 90 σταθερές κάμερες σε 30 τοποθεσίες.

Το σύστημα φωτοεπισήμανσης εντοπίζει αυτόματα και καταγράφει τις παραβάσεις του κόκκινου στα φώτα τροχαίας, της γραμμής στάσης στα φώτα τροχαίας και της ταχύτητας. Επιπρόσθετα, κατά την επεξεργασία των δεδομένων μιας παράβασης, μέσω των φωτογραφιών, εντοπίζονται παραβάσεις όπως η μη χρήση κράνους, η χρήση κινητού και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.

Το σύστημα αποτελεί ένα από τα βασικά και σημαντικά εργαλεία δημιουργίας κατάλληλης οδικής συμπεριφοράς και ορθής χρήσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό το σκεπτικό πηγάζει και μέσα από τη Σύμβαση μεταξύ Κράτους και Αναδόχου, όπου δεν υπάρχουν οποιαδήποτε κίνητρα στον Ανάδοχο για αύξηση του αριθμού των παραβάσεων, αφού η πληρωμή του Αναδόχου που λειτουργεί το σύστημα γίνεται με βάση της ώρες εργασίας και όχι τον αριθμό των παραβάσεων, ενώ η επιλογή του χώρου και του χρόνου τοποθέτησης των κινητών καμερών γίνεται από την Αστυνομία με την ετοιμασία μηνιαίου προγράμματος, το οποίο ακολουθείται πιστά από τον Ανάδοχο.

Σύμφωνα με τις οδηγίες προς τον Ανάδοχο, οι κάμερες πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτες από τους οδηγούς, όπου είναι εφικτό, προκειμένου να μειώνεται η ταχύτητα και, ως εκ τούτου, να μειώνονται οι οδικές συγκρούσεις. Αυτός είναι, επίσης, ο λόγος για τον οποίο τοποθετούνται προειδοποιητικές πινακίδες πριν από το σημείο ελέγχου, ενώ στα οχήματα υπάρχει σχετική σήμανση που μπορεί να αναγνωριστεί από τους οδηγούς. Επιπλέον, όσον αφορά την έναρξη της λειτουργίας καταγραφής και καταγγελίας από τις σταθερές κάμερες, εκδίδονται σχετικές ανακοινώσεις προς το κοινό από την Αστυνομία.

Οι περιοχές όπου έχουν τοποθετηθεί ή τοποθετούνται σταθερές και κινητές κάμερες επιλέχθηκαν και επιλέγονται βάσει μελέτης που διενεργήθηκε και διαπιστώθηκε ότι αυτά τα συγκεκριμένα σημεία αποτελούν μελανά ή επικίνδυνα σημεία, στα οποία σημειώνονται σοβαρές τροχαίες συγκρούσεις.

Δειτε Επισης

Νικόδημος Δαμιανού: Πλατφόρμα ανταλλαγής καλών πρακτικών ο DCO-Τα οφέλη για την Κύπρο
ASBIS: Συνεχίζει να διανέμει πρόσφατα ανανεωμένες λύσεις Aurora Endpoint Security
Αξιολογούν και εξετάζουν είσοδο στον τομέα της ενεργείας μέσω της αναδυόμενης τεχνολογίας SMRs Logicom και Demetra
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο του Visa Innovation Program Europe 2025-Πώς θα δηλώσετε συμμετοχή
Ινστιτούτο Κύπρου: Πρώτη χαρτογράφηση δέντρων στην Κύπρο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
To Samsung Wallet διαθέσιμο σε Ελλάδα και Κύπρο
Μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα σε Κύπρο και ΗΑΕ στην τεχνητή νοημοσύνη-«Δημιουργούνται σημαντικές ευκαιρίες»
Επενδύσεις μέχρι 200 δις ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη επιδιώκει να κινητοποιήσει η Ε.Ε.
Samsung Electronics Co.: Παρουσιάζει την νεα σειρά τηλεοράσεων του 2025 για τα ξενοδοχεία
Στο Παρίσι για τη Διάσκεψη Κορυφής «AI Action Summit» ο Νικόδημος Δαμιανού