Δημήτρης Ιωαννίδης: Στηρίζοντας ΜΚΟ μέσω της πρωτοβουλίας Purpose Academy
Δελτίο Τύπου 10:11 - 26 Απριλίου 2023
Η Purpose Communications ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την έναρξη του προγράμματος Purpose Academy. Μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία για την Κύπρο, μέσα από την οποία η εξειδικευμένη ομάδα της Purpose Communications, μαζί και με άλλους εμπειρογνώμονες στον κλάδο των Δημοσίων Σχέσεων και της Επικοινωνίας, θα προσφέρουν αφιλοκερδώς τις γνώσεις και την τεχνογνωσία τους, προς όφελος φιλανθρωπικών και μη-κερδοσκοπικών οργανισμών και ιδρυμάτων του τόπου. Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Purpose Communications, Δημήτρης Ιωαννίδης, εξηγεί σε συνέντευξη του, τους στόχους του προγράμματος Purpose Academy.
Η Purpose Communications ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη του προγράμματος Purpose Academy. Τι ακριβώς είναι αυτή η πρωτοβουλία
Η Purpose Academy αποτελεί μια πρωτοβουλία που είχαμε θέσει ως στόχο να υλοποιήσουμε εντός του πρώτου έτους επίσημης λειτουργίας της Purpose Communications, καθώς στο DNA της εταιρείας περιλαμβάνεται έντονα το στοιχείο της προσφοράς. Θέλαμε από την αρχή να αφιερώσουμε τη συλλογική εμπειρία και τις γνώσεις μας, στη δημιουργία ενός δικού μας προγράμματος κοινωνικής ευθύνης, με βάση τον σκοπό μας, που να έχει επίσης μετρήσιμο αποτέλεσμα. Έτσι, καταλήξαμε στη δημιουργία της Purpose Academy που ουσιαστικά είναι μια σειρά σεμιναρίων που θα προσφέρουμε αφιλοκερδώς σε φιλανθρωπικούς και μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς και ιδρύματα της Κύπρου, με στόχο να τους εκπαιδεύσουμε σε θέματα στρατηγικής επικοινωνίας και αναβάθμισης της δημόσιας εικόνας τους. Γνωρίζουμε ότι αρκετοί οργανισμοί, ιδιαίτερα μικρότερου μεγέθους, δεν έχουν πρόσβαση ή τον προϋπολογισμό για αξιοποίηση έμμισθων υπηρεσιών επικοινωνίας, και έτσι μέσω του προγράμματός μας θέλουμε να τους δώσουμε τις απαραίτητες δεξιότητες που χρειάζονται για να συνεχίσουν να παράγουν το εξαιρετικό τους έργο και να κάνουν τον κόσμο καλύτερο.
Πως θα επωφεληθεί ένας φορέας που θα συμμετάσχει στην Purpose Academy;
Το πρόγραμμα της Purpose Academy είναι εξάμηνης διάρκειας. Τα σεμινάρια θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο και η ομάδα της Purpose Communications θα επιλέξει μέσα από διαδικασία αξιολόγησης, τους τρεις πρώτους φορείς που θα συμμετάσχουν. Για να διεκδικήσουν μια από τις τρεις θέσεις του φετινού πρώτου κύκλου του προγράμματος, οι ενδιαφερόμενοι ΜΚΟ, καλούνται να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα που θα βρουν στην ιστοσελίδα της Purpose Communications. Οι αιτήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα θα είναι ανοικτές έως την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023. Οι συμμετέχοντες στην Purpose Academy θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μια σειρά από workshops, με θέματα που αφορούν μεταξύ άλλων Δημόσιες Σχέσεις, Συγγραφή Κειμένων/storytelling, Ανάπτυξη Σχέσεων με ΜΜΕ, Ψηφιακή Επικοινωνία, Καταγραφή και Μέτρηση αποδοτικότητας εκστρατειών, Διοργάνωση εκδηλώσεων και άλλα. Θα διοργανώνονται επιπλέον ξεχωριστές συναντήσεις ανάμεσα στους φορείς και την ομάδα της Purpose Communications, για μια πιο εις βάθος προσέγγιση και mentoring.
Ποιος ο μακροπρόθεσμος στόχος της Purpose Academy;
Στόχος μας είναι η Purpose Academy να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για του οργανισμούς/ομάδες που θα συμμετάσχουν, ώστε να βελτιωθούν στους βασικούς τομείς της επικοινωνίας που χρειάζονται. Θέλουμε να μεγαλώσει αυτή η πρωτοβουλία, για να έχουμε τη δυνατότητα στους επόμενους κύκλους να αυξήσουμε τις θέσεις που προσφέρουμε. Επίσης, θα επιδιώξουμε με την πάροδο του χρόνου να εντοπίσουμε συμμετέχοντες με ταλέντο στην επικοινωνία, οι οποίοι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και ως εκπαιδευτές στους επόμενους κύκλους του προγράμματος. Πιστεύουμε πως η πρωτοβουλία αυτή θα εκτιμηθεί και θα αγκαλιαστεί από τους φιλανθρωπικούς και μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς και ιδρύματα της Κύπρου. Ήδη με την πρώτη ανακοίνωση του προγράμματος έχουμε ξεκινήσει να λαμβάνουμε αιτήσεις μέσω της ιστοσελίδας.
Γιατί ένας φορέας, μικρός ή μεγάλος, πρέπει να αφιερώνει πόρους και εργατοώρες για να κτίζει την επικοινωνία του;
Η επικοινωνία δεν αφορά μόνο τους κερδοσκοπικούς οργανισμούς, αλλά όλο το φάσμα των οργανωμένων συνόλων που δρουν σε μια κοινωνία. Αποτελεί μια βασική ανάγκη για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη. Ειδικότερα, οι φιλανθρωπικοί και μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί έχουν συνήθως πιο περιορισμένους πόρους από τους κερδοσκοπικούς οργανισμούς, και επομένως η ανάγκη για αποτελεσματική και στοχευμένη επικοινωνία, είναι ακόμα πιο σημαντική για αυτούς. Η επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει αυτούς τους οργανισμούς να αυξήσουν την επίγνωση για την αποστολή τους, να αναζητήσουν δωρητές και χορηγούς, να ενημερώσουν την κοινωνία για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει ο καθένας, επιτυγχάνοντας έτσι τους στόχους που έχουν θέσει και τον σκοπό ύπαρξης τους.
Δράττοντας την ευκαιρία θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για την πορεία της Purpose Communications και την αποδοχή που έχει μέχρι στιγμής τύχει από τον επιχειρηματικό κόσμο και όχι μόνο;
Από τον Σεπτέμβριο του 2022, οπόταν ξεκινήσαμε και επίσημα τη λειτουργία μας, είμαστε περήφανοι για τις συνεργασίες που έχουμε αναπτύξει με πολύ σημαντικούς οργανισμούς στην Κύπρο, με τοπική και παγκόσμια δράση. Στο πελατολόγιο μας έχουν ενταχθεί ήδη σημαντικοί οργανισμοί με έντονη δραστηριότητα στους κλάδους της υγείας, της επιστήμης, των οικονομικών υπηρεσιών, της ναυτιλίας, της τεχνολογίας, του τουρισμού, του αθλητισμού κλπ. Η πολύχρονη εμπειρία της ομάδας της Purpose Communications σε συνδυασμό με τη δυναμική που προσφέρει η στρατηγική συνεργασία και σύνδεσή μας με τη DeLeMa απέδωσε από την πρώτη μέρα, επιβεβαιώνοντας τόσο τη δική μου εκτίμηση, όσο και της Δέσπως Λευκαρίτη, για την πορεία που έχει τη δυνατότητα να διαγράψει η Purpose Communications στον κλάδο της επικοινωνίας εντός και εκτός Κύπρου. Σε αυτό ειδικά το κομμάτι, δηλαδή του εξωτερικού, πέραν της συμπερίληψης της Purpose Communications στο δίκτυο των 170+ συνεργαζόμενων γραφείων επικοινωνίας του Chartered Institute of Public Relations (CIPR) παγκόσμια, ως Corporate Affiliate, έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με σημαντικά γραφεία επικοινωνίας σε χώρες τις Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, επιδιώκοντας την ενίσχυση των προσπαθειών επιχειρήσεων να διεισδύσουν σε μια ή και περισσότερες αγορές.