Εικονικά άβαταρ in a nutshell. Μήπως αυτή θα είναι η νέα μορφή των influencers;
Μαρία Οδυσσέως 08:55 - 13 Απριλίου 2023
Τα τελευταία χρόνια, ο κόσμος των social media έχει δει την άνοδο ενός νέου είδους «διασημότητας» – του influencer. Αυτοί οι celebrities έχουν χτίσει την καριέρα τους στη δύναμη της διαδικτυακής παρουσίας τους, χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες τους για να προωθήσουν προϊόντα, υπηρεσίες και ιδέες σε εκατομμύρια followers. Τι θα γινόταν όμως αν ο επόμενος μεγάλος influencer δεν ήταν καν άνθρωπος, αλλά... τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ); Πώς θα έμοιαζε και τι είδους αντίκτυπο θα μπορούσε να έχει στον κλάδο;
Φανταστείτε αυτό: ένα κομψό, αψεγάδιαστο avatar, σχεδιασμένο να προσελκύει τις μάζες με τα άψογα χαρακτηριστικά, τη ρεαλιστική φυσιογνωμία και τη σαγηνευτική προσωπικότητά του.
Οι εικονικοί Influencers γίνονται μια πραγματική, υπολογίσιμη δύναμη στον κλάδο του μάρκετινγκ με όλο και περισσότερα brands να τους υιοθετούν, κυρίως στο Instagram. Αυτές οι «προσωπικότητες» που έχουν δημιουργηθεί από AI, έχουν τα δικά τους ενδιαφέροντα, στάσεις ζωής και αξίες, και φυσικά «επαγγελματικές» συνεργασίες.
Ήδη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία Renault δημιούργησε τη δική της εικονική πρεσβευτή, τη Liv, η οποία μας παρουσιάστηκε στην τελευταία τηλεοπτική τους διαφήμιση , ενώ brands όπως τη Chanel και Prada έχουν συνεργαστεί με την Imma (@imma.gram), το εικονικό μοντέλο που δημιουργήθηκε από την ιαπωνική εταιρεία Modeling Cafe και έχει μέχρι στιγμής πάνω από 400.000 ακόλουθους στο Instagram.
Ο αντίκτυπός τους στο marketing
Η κατανόηση του κοινού στο marketing είναι κλειδί για τη δημιουργία αποτελεσματικού περιεχομένου. Οι influencers AI μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε ακριβώς αυτό. Αναλύοντας τα δεδομένα συμπεριφοράς του καταναλωτή, αυτοί οι εικονικοί influencers μπορούν να παρέχουν πληροφορίες για τις προτιμήσεις, τις αντιπάθειες και τις συνήθειες του στοχευμένου κοινού. Με την αναλυτική τους ικανότητα, μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένο περιεχόμενο που έχει απήχηση στο κοινό, με τρόπο που να δείχνει τουλάχιστον φυσικό και αυθεντικό. Αυτό, με τη σειρά του, μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργησουμε μια ισχυρότερη σύνδεση μαζί του.
Οι influencers AI μπορούν να λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, καθώς δεν έχουν τους ανθρώπινους περιορισμούς όπως την ανάγκη για ύπνο, ξεκούραση ή ελεύθερο χρόνο, και μπορούν να προσεγγίσουν κοινό σε διαφορετικές ζώνες ώρας και περιοχές του κόσμου. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα επωφελές για brands και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται παγκοσμίως και θέλουν να αλληλεπιδράσουν με κοινό σε διάφορα μέρη του κόσμου, καθώς με τους influencers AI, μπορούν να δημιουργήσουν και να παραδώσουν περιεχόμενο που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις προτιμήσεις αυτού του κοινού, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για χρονικούς περιορισμούς ή προβλήματα προγραμματισμού. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο αποτελεσματική και αποδοτική στρατηγική μάρκετινγκ, οδηγώντας τελικά σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, της αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές και κατ’ επέκταση των εσόδων.
Τέλος, με την αυτοματοποίηση των εργασιών ρουτίνας, οι influencers AI μπορούν να μας βοηθήσουν να εξοικονομήσουμε χρόνο και να εστιάσουμε σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία: τη δημιουργία περιεχομένου που προσελκύει και εμπνέει το κοινό σας.
Η «αδυναμία» τους
Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι influencers AI είναι τόσο καλοί όσο τα δεδομένα και ο προγραμματισμός πάνω στα οποία βασίζονται. Τους λείπει η δημιουργικότητα, η ενσυναίσθηση και η διαίσθηση που κάνουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση τόσο πολύτιμη. Και ενώ μπορεί να είναι σε θέση να προσφέρουν εξατομικευμένο περιεχόμενο, δεν μπορούν πραγματικά να συνδεθούν με το κοινό με τον τρόπο που μπορεί ένας πραγματικός άνθρωπος.
Αλήθεια, μήπως αυτή θα είναι η νέα πραγματικότητα;
Μόνο ο χρόνος θα το δείξει. Λαμβάνοντας όμως, υπόψη το πόσο οι άνθρωποι αγαπούν να ντύνουν τα αβατάρ τους σε παιχνίδια όπως το Fortress Fight, και πόσο δημοφιλείς είναι ψηφιακοί influencers, όπως οι Qai Qai (@realqaiqai) και Lechat (@lechat.vv), δεν είναι τόσο δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι τελικά αυτό θα είναι το μέλλον.
*Μαρία Οδυσσέως, Deputy Marketing Manager, KEAN