Πασχαλινή διαφήμιση Jumbo! …και όμως τα ΣΠΑΕΙ! Respect!

Πως ξέρεις ότι έρχεται το Πάσχα; Σίγουρα όχι από το καμπαναριό… προφανώς η Πασχαλινή διαφήμιση των Jumbo είναι αυτή που μας βάζει στο κλίμα (είτε το θέλουμε είτε όχι) αφού καθορίζει την ατμόσφαιρα καθώς και την ψυχολογία κατά την περίοδο προ των εορτών… σημαντικό όμως για το case study αυτής της «έκδοσης» είναι ότι αυτό που κάνει το Jumbo, το κάνει κάθε Πάσχα, άρα είναι πλέον παράδοση.

Εξάλλου άμα ο στίχος έχει νόημα τα υπόλοιπα περιττεύουν: «Φεγγάρι εδώ θα ψήσω τον αμνό, γιατί οι vegans με ‘διωξαν απ’ τη Γη μου. Ελάτε κόσμε μου εγώ κερνώ, γιατί είμαι φύλακας και άγγελος του εθίμου. Moon-dance! Γι’ αυτούς η τσίκνα είναι ντεμοντέ, για μένα eau de cologne πολυτελείας. Ελάτε ψήστες μου, καμάρια του λαού μες το ντουμάνι να πνιγεί ο γαλαξίας», τραγουδάει με καψούρα ο «Πλανητάρχης», αποχαιρετώντας παράλληλα το «λαγουδάκι» που εκσφενδονίζεται στο Διάστημα.

Πέρα από τον στίχο, που έχει γίνει λαϊκό άσμα, σε εικόνα: ένα κόκκινο αυγό-διαστημόπλοιο προσγειώνεται στο φεγγάρι, ένα καημένο αρνάκι σουβλίζεται, μια pole dancer κάνει σβούρες σε έναν στύλο, ενώ μια στρατιά πολύ straight-αντρών ψηστών, με ύφος ηρώων του 1821, κατεβαίνει με άγριο ύφος για να σταθεί πλάι στον Μπουγά…

ΝΑΙ η διαφήμιση είναι «κιτσαριό», η αλήθεια όμως είναι ότι αγγίζει και σαρκάζει τον μέσο Έλληνα - Κύπριο ψήστη που νιώθει ότι είναι φάκτορας της φουκούς ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει! Παράλληλα χτυπά τους vegan στο στομάχι (μακριά και αγαπημένοι) ειδικά για να προκαλέσει (και τους vegan αλλά κυρίως συζήτηση). Με πολύ σουρεάλ διάθεση σε όλο το σκηνικό, κάνει τον Μπουγά «γυφτο-κυριλλέ» Πλανητάρχη και στο κάτω - κάτω Πάσχα είναι, δεν μπορεί να λείπει το κουνελάκι… άρα βάζει στην εξίσωση και την ημίγυμνη Pole-dancer… άρα φεμινίστριες του κόσμου ενωθείτε …και τέλος bye bye bunny! Και κάπως έτσι η διαφήμιση πάτησε με ακρίβεια τις σωστές χορδές και κατάφερε να γίνει super-viral!

Εννοείται ότι η διαφήμιση των Jumbo για άλλη μια φορά έχει κατακριθεί στα Social Media από τους ειδικούς – επαναστάτες του καναπέ, γκρινιάρηδες – ξερόλες, γιατί όλοι έχουν θιγεί καθώς έχουν άποψη και κυρίως αισθητική (λέμε τώρα).

Για να μην το κουράζω, η αλήθεια είναι ότι η πασχαλινή διαφήμιση των Jumbo τα ΣΠΑΕΙ. Πέρα από την λαϊκή επανάσταση στο Facebook κτλ. η διαφήμιση έχει μακράν ξεπεράσει τους επικοινωνιακούς της στόχους! Δύο βδομάδες μετά που βγήκε στο Youtube, το Jumbo με τον Μπουγά έχει ξεπεράσει τα 1 εκατομμύριο views (μόνο από στο βασικό account – Jumbostores) εάν συνυπολογίσουμε παραλλαγές troll κτλ. και το virality, η διαφήμιση έχει ξεπεράσει κάθε στόχο! Εν κατακλείδι η διαφημιστική εταιρεία πίσω από τα Jumbo ξέρει πολύ καλά πως να κάνει buzzing, ξέρει πως να την δουν χιλιάδες users και πως θα την συζητήσουν άλλοι τόσοι, άρα ξέρει πολύ καλά να κάνει τη δουλειά της!

Πιστεύει πραγματικά κάποιος ότι το Jumbo κάνει αυτού του είδους διαφήμιση για να πουλήσει; Χαλαρώστε λιγάκι, μήπως το έχουμε παρακάνει;

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια έξυπνη σουρεάλ - διαφήμιση λαϊκής προσέγγισης repeating concept που γίνεται στρατηγικά κάθε μα κάθε Πάσχα από ένα κατάστημα παιχνιδιών και ας το παραδεχτούμε, έχει γίνει Παράδοση γιατί απλά τον Απρίλιο του 2024 απλά θα περιμένουμε την επόμενη. Ποιος θα μπορούσε να ξεχάσει τις προηγούμενες με: Άντζελα Δημητρίου «χτύπα σας άντρας», Γαϊτάνο «μην ξεχάσετε τη λαμπάδα», Στανίση «…πετσούλα Κατερινάκι;» κτλ. Εάν μας φταίει η διαφήμιση του Jumbo τότε ίσως το πρόβλημα να είναι δικό μας… Στο τέλος της ημέρας, στα Jumbo αυτές τις μέρες δεν πέφτει καρφίτσα γιατί είναι ΟΛΟΙ εκεί ακόμη και οι πιο σκληροί επικριτές, ενώ μια διαφημιστική εταιρεία με την δημιουργική της ομάδα έχουν πετύχει τους στόχους του πελάτη τους. End of story ή bye bye bunny!

Υ.Γ. Αυτές οι σκόπιμα «γελοίες – άθλιες» διαφημίσεις, όπως χαρακτηρίζονται από κάποιους δεν γίνονται για να φέρουν πελάτες, ούτε για boosting πωλήσεων, είναι απλά brand awareness campaigns και εάν έχεις χιούμορ μπορείς να την απολαύσεις, εάν όχι… τότε πιες ξύδι!

Γράφει ο Παναγιώτης Όθωνος, Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια