Ν. Νικολακόπουλος: Έτοιμο ν’ ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε πρόκληση το ραδιόφωνο
InBusinessNews 12:18 - 10 Απριλίου 2023
«Το ραδιόφωνο πρέπει να επανατοποθετήσει το Format του μέσα στα επόμενα 10 χρόνια», τονίζει ο διευθυντής προγράμματος του Super Fm Νίκος Νικολακόπουλος, υποδεικνύοντας πως οι άνθρωποι του ραδιοφώνου πρέπει να οραματιστούν το ραδιόφωνο και τον ρόλο του μέσα στην 4η βιομηχανική επανάσταση και να το τοποθετήσουν μέσα σε αυτήν.
Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, o κ. Νικολακόπουλος επισημαίνει πως ο νούμερο ένα πυλώνας του ραδιοφώνου της επόμενης μέρας είναι οι παραγωγοί του, ενώ ερωτηθείς κατά πόσο η αγορά της Κύπρου-δεδομένου του μικρού μεγέθους και πληθυσμού της χώρας-, αντέχει τον αριθμό των μουσικών ραδιοφώνων που ήδη διαθέτει, υπογραμμίζει πως ο ανταγωνισμός έχει την απάντηση στην ερώτηση. «Και ακροαματικά και εμπορικά πάντα οι έξυπνες ιδέες και οι υλοποίησή τους θα κάνουν την διαφορά», σημειώνει.
«Το ραδιόφωνο αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το μέλλον και είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε πρόκληση, όπως το ίδιο έκανε και τα προηγούμενα χρόνια», τονίζει ο Νίκος Νικολακόπουλος, ο οποίος αναφερόμενος ειδικότερα στον Super Fm σημειώνει ότι οι ακροατές ζητούν από τον σταθμό ψυχαγωγία σε όλες τις μορφές της. «Η εμπιστοσύνη των ακροατών στον Super είναι το σημαντικότερο που πρέπει να διαφυλάξουμε», τονίζει.
Το ραδιόφωνο είναι κατά γενική ομολογία ένας συνεχώς εξελισσόμενος και ταχέα μεταβαλλόμενος, άκρως ανταγωνιστικός, τομέας… Πώς θα σκιαγραφούσατε-στο ευρύτερο πλαίσιο του- την θέση του ραδιοφώνου σήμερα στην αγορά, δεδομένου και του γεγονότος ότι τα παραδοσιακά ΜΜΕ δέχονται «πιέσεις» από άλλες νεοεμφανιζόμενες μορφές/πηγές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας;
Το ραδιόφωνο αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το μέλλον και είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε πρόκληση, όπως το ίδιο έκανε και τα προηγούμενα χρόνια.
Eίναι ένας ζωντανός οργανισμός, είναι για τον ακροατή η καλύτερή παρέα και ο πιο κάλος του φίλος. Το ραδιόφωνο και οι άνθρωποι του πίσω από τα μικρόφωνα μπορούν (το κάνουν και στο μέλλον αυτό θα γίνει περισσότερα έντονο) να παράξουν ένα μοναδικό περιεχόμενο για τον ακροατή.
Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά που ένας ραδιοφωνικός σταθμός στις μέρες μας πρέπει να διαθέτει, προκειμένου να διατηρεί την ανταγωνιστικότητά του και να έχει την απήχηση που θέλει ανάμεσα στο κοινό; Προσαρμοστικότητα και ευελιξία, αντιλαμβανόμαστε πως είναι μερικά από αυτά;
Το ραδιόφωνο είναι ένα άμεσο μέσο, όπως τα social media για παράδειγμα. Μπορεί να μεταφέρει σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία όπως αυτό συμβαίνει και στο διαδίκτυο. Όπως ανέφερα παραπάνω, οι παραγωγοί στο μουσικό-ψυχαγωγικό-ραδιόφωνο θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια. Ο νούμερο ένα πυλώνας του ραδιοφώνου της επόμενης μέρας είναι οι παραγωγοί του.
Εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπουμε την τάση δημιουργίας μονοθεματικών ραδιοφωνικών σταθμών(π.χ. μουσικών, αθλητικών), σε αντίθεση με το παρελθόν, οπόταν και η συνήθης πρακτική ήταν το πολυθεματικό ραδιόφωνο. Ποιοι ήταν οι λόγοι που έσπρωξαν προς αυτή την κατεύθυνση;
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα των πολλών ραδιοφώνων που αρχίσαν να εκπέμπουν μετά τις άδειες που δοθήκαν στους τους ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς. Στην ουσία αυτό το επέβαλε η αγορά για λόγους καλύτερης τοποθέτησης απέναντί στον ανταγωνισμό, αλλά και απέναντί στον ακροατή. Η εξειδίκευσή δίνει καλύτερα και ποιοτικότερα αποτελέσματα.
Το ακροατήριο σήμερα των ραδιοφωνικών σταθμών από ποιους αποτελείται ως επί τω πλείστο; Ποιοι ακούνε εν τέλει ραδιόφωνο;
Ακροατές ραδιοφώνου είναι εν δυνάμει όλες οι ηλικίες, παρ’ όλα αυτά παρατηρείται μια πολύ καλύτερη τοποθέτηση του ραδιοφώνου στις ηλικίες 18- 54 (25-34 35-44 45-54).
Το αυτοκίνητο ήταν και είναι το νούμερο ένα μέσο ακρόασης ραδιοφώνου.
Επικεντρωνόμενοι στο μουσικό ραδιόφωνο, όπως είναι o Super Fm, ποιο είναι το κυριότερο ζητούμενο από τους ακροατές, σε ό,τι αφορά την επιλογή τους για τον ποιο σταθμό θα ακούσουν;
Από τον Super οι ακροατές ζητούν ψυχαγωγία σε όλες τις μορφές της.
-Καλή επιλογή τραγουδιών.
-Νέα τραγούδια και προτάσεις ώστε να είναι πάντα ενημερωμένοι.
-Διαγωνισμούς ψυχαγωγικού χαρακτήρα.
-Παρέα, θετική σκέψη και αισιόδοξή διάθεση από τους ανθρώπους του σταθμού.
Η εμπιστοσύνη των ακροατών στον Super είναι το σημαντικότερο που πρέπει να διαφυλάξουμε.
Ως διευθυντής μουσικού προγράμματος του σταθμού, ποια είναι η κατεύθυνση ή ο προσανατολισμός αν προτιμάτε, που θέλετε να δώσετε στο «ρεπερτόριο» του σταθμού; Ποιο είναι το είδος της μουσικής που αρέσκονται να ακούνε οι Έλληνες της Κύπρου;
Η κατεύθυνση στον Super είναι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω ως στρατηγικές επιλογές. Σε ό,τι αφορά στο είδος του ρεπερτορίου που μεταδίδει ο σταθμός θα επιμείνουμε στο ελληνικό ρεπερτόριο, και αυτό γιατί αφ’ ενός πρόκειται για ένα πολύ παραγωγικό και δημοφιλές ρεπερτόριο και αφ’ ετέρου γιατί ο super στα 25 χρονιά πορείας του στην ουσία ήταν αυτός που το δημιούργησε! Το local ρεπερτόριο είναι μέσα στο DNA του Super.
Γενικότερα, η αγορά της χώρας μας, δεδομένου του μικρού μεγέθους και πληθυσμού του νησιού, αντέχει τον αριθμό των μουσικών ραδιοφώνων που ήδη διαθέτει;
Ο ανταγωνισμός έχει την απάντηση στην ερώτηση. Πιστεύω ότι με μικρές διαφοροποιήσεις όλοι μπορούν να τοποθετηθούν καλυτέρα μπροστά τον ακροατή.
Και ακροαματικά και εμπορικά πάντα οι έξυπνες ιδέες και οι υλοποίησή τους θα κάνουν την διαφορά.
Καταληκτικά, δεδομένης της μακρόχρονης πορείας και τεραστίας εμπειρίας που διαθέτετε στον χώρο του ραδιοφώνου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, ποιες θα προσδιορίζατε ως τις μεγαλύτερες μελλοντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει;
Είναι πολύ μεγάλη αυτή συζήτηση, αλλά θα μπορούσα να πω την κεντρική ιδέα όλων αυτών που θα μπορούσα να γράψω. Η κεντρική ιδέα, η επικεφαλίδα αν θέλετε αυτού του κεφαλαίου που λέγεται το ραδιόφωνο στο μέλλον είναι η εξής: Το ραδιόφωνο πρέπει να επανατοποθετήσει το Format του μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Οι άνθρωποι του ραδιοφώνου πρέπει να οραματιστούν το ραδιόφωνο και τον ρόλο του μέσα στην 4η βιομηχανική επανάσταση και να το τοποθετήσουν μέσα σε αυτήν.
Σας ευχαριστώ για την συνέντευξη και για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω για το ραδιόφωνό μας.