Powered by

Θάνος Μιχαηλίδης: Ποιοτικότεροι τουρίστες, πληρώνουν περισσότερα

Αέρας αισιοδοξίας ότι το επερχόμενο καλοκαίρι θα κινηθεί με θετικό πρόσημο και ότι, τόσο οι κλίνες όσο και τα… ταμεία των ξενοδοχείων θα γεμίσουν, επικρατεί ανάμεσα στους τουριστικούς φορείς της χώρας. Και αυτό, καθώς όλα συνηγορούν πως όχι μόνο οι αριθμοί των τελευταίων δύο χρόνων θα ξεπεραστούν, αλλά και ότι δεν απέχουμε και πολύ από το να φθάσουμε τα επίπεδα του 2019.

Όπως εξηγεί στο InBusinessNews, o Διευθύνων Σύμβουλος της Thanos Hotels and Resorts και ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου Θάνος Μιχαηλίδης, η εικόνα είναι ενθαρρυντική και καταγράφεται σημαντική κινητικότητα σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία, τόσο παγκύπρια όσο και ειδικότερα στην Πάφο.

«Υπάρχει ικανοποιητική ροή κρατήσεων για την καλοκαιρινή σεζόν. Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι θα φθάσουμε σε επίπεδα του 2019 σε κρατήσεις, αλλά τα εισοδήματά θα είναι πιο κοντά. Υπάρχει βελτίωση στην πληρότητα και έχουν αυξηθεί ελαφρώς τα έσοδα», αναφέρει.

Τα έσοδα των ξενοδοχείων κινούνται ανοδικά, καθώς έχουν διαφοροποιηθεί τα τελευταία χρόνια δύο σημαντικοί παράγοντες: Η ποιότητα των τουριστών και τα ποσά που αφήνουν στην κυπριακή αγορά, αλλά και η ελαφρά αύξηση των τιμών στον τομέα.

«Έχουμε παρατηρήσει ότι υπάρχει καλύτερη ποιότητα τουρίστα, ο οποίος είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα», επισημαίνει ο κ. Μιχαηλίδης, για να προσθέσει ότι υπάρχει μια διαφορά από τη μέση τιμή των δωματίων και από την τιμή των δωματίων ξεχωριστά. «Έχουμε μία μικρή αύξηση στις τιμές σε κάθε τύπο δωματίου, αλλά εμείς μετράμε τη μέση τιμή των δωματίων και κοιτάμε να έχουμε καλύτερο μείγμα από όλες τις πωλήσεις δωματίων. Εκεί βλέπουμε να έχουμε μία άνοδο».

Όσον αφορά το Πάσχα, λόγω του ότι προηγείται το Καθολικό, αναμένεται να κινηθεί ιδιαίτερα η Πάφος λόγω της αγγλικής αγοράς, όπως γίνονταν παραδοσιακά, σχολιάζει ο κ. Μιχαηλίδης. Από την άλλη, κατά το Ορθόδοξο Πάσχα που ακολουθεί, αναμένεται να υπάρξει κάποια κίνηση, αλλά για ελάχιστες μέρες.

Περιορισμένες... συνδέσεις

Έχοντας υπόψη ότι η Thanos Hotels έχει και ελληνική παρουσία, ο κ. Μιχαηλίδης, εκτιμά ότι και η Ελλάδα θα πάει ακόμη καλύτερα από πέρσι. Ωστόσο, υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές με την κυπριακή ξενοδοχειακή βιομηχανία.

«Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ της Ελλάδας από την Κύπρο είναι ότι υπάρχει ζήτηση και πρόσβαση από πάρα πολλές αγορές. Αυτό για εμάς είναι επικίνδυνο και ταυτόχρονα περιοριστικό. Υπάρχει συνεχώς ροή τουρισμού στην Ελλάδα, ενώ σε εμάς είναι περιορισμένη», εξηγεί.

Όπως υποδεικνύει, οι περιορισμοί προέρχονται κυρίως ως αποτέλεσμα των αεροπορικών συνδέσεων της χώρας μας, ενώ και οι κρουαζιέρες δεν αναμένεται να συνεισφέρουν στο τζίρο των ξενοδοχείων ειδικότερα.

«Περιοριζόμαστε λόγω πτήσεων προς την Κύπρο και την Πάφο. Τα κρουαζιερόπλοια επίσης δεν θα φέρουν αύξηση στα ξενοδοχεία. Ως τουριστική βιομηχανία γενικότερα, θα αφήσουν κάποιο θετικό πρόσημο γιατί θα κατεβούν και θα ξοδέψουν. Αν θα μείνουν στα ξενοδοχεία, θα είναι πριν ή μετά την επιβίβασή τους για κρουαζιερόπλοιο. Οπότε είναι μικρό το ποσοστό».

Παρ’ όλα αυτά πάντως, η Κύπρος δεν μένει στάσιμη και καταγράφει βελτίωση χρόνο με το χρόνο, καθώς έγιναν ανοίγματα και σε άλλες αγορές, με την αγορά της Πάφου να επωφελείται κυρίως από την αγγλική, ενώ στο παρελθόν είχαμε από Ρωσία και Ουκρανία. Την ίδια ώρα, συνεχίζουν αυξητικά οι αφίξεις από τη Γερμανία και μετά ακολουθούν μικρότερες αγορές όπως είναι η Πολωνία και το Ισραήλ.

Επείγει το προσωπικό

Η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τα ζητήματα ενέργειας συνεχίζουν να δημιουργούν πονοκέφαλο στους ξενοδόχους. «Ούτε για το ένα ούτε για το άλλο μπορείς να κάνεις κάτι. Δεν μπορείς να λειτουργήσεις χωρίς ρεύμα και δεν μπορείς να λειτουργήσεις χωρίς ανθρώπινο δυναμικό. Δεν είναι μόνο να έχεις προσωπικό. Πρέπει να έχεις και το κατάλληλο, να είναι εξειδικευμένο», σχολιάζει o Διευθύνων Σύμβουλος της Thanos Hotels and Resorts.

Ακόμη και τώρα που βρίσκεται σε ισχύ η απόφαση του προηγούμενου Υπουργικού Συμβουλίου για 50% ποσοστό των ξένων εργατών που δικαιούται μια επιχείρηση να εργοδοτεί, τα ξενοδοχεία παραμένουν σε δύσκολη θέση. Ο κ. Μιχαηλίδης εξηγεί ότι είναι μία δύσκολη διαδικασία, καθώς περιλαμβάνει την εξεύρεση των κατάλληλων ατόμων από το εξωτερικό και ότι χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής τους στα κυπριακά δεδομένα. Επομένως, ο χρόνος αποπεράτωσης είναι αρκετά μεγάλος, και ειδικότερα από τη στιγμή που η νέα καλοκαιρινή περίοδος έχει ξεκινήσει.

«Πρέπει τώρα που έχουμε τα τελευταία χρόνια καλύτερο επίπεδο τουρίστα, και είναι σημαντικό, να βελτιώσουμε τις εμπειρίες και το προϊόν που προσφέρουμε. Ειδικά από τις καινούργιες αγορές, διότι αν δεν πετύχουμε θα φύγουν. Πρέπει να βεβαιωνόμαστε ότι πηγαίνουμε καλά», τόνισε καταλήγοντας.

Δειτε Επισης

H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Ενισχύει την ευρωπαϊκή της παρουσία η SKY express...Διευρύνει το δίκτυό της με απευθείας πτήσεις σε Άμστερνταμ
Με την...υπογραφή PHC επιστρέφει στην Ελλάδα η Pizza Hut-«Θα ακολουθήσουμε ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης»
Στο 84,17% το ποσοστό συμμετοχής της E.V.H. Investments στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Ανώτατο: Απέρριψε την αναφορά Χριστοδουλίδη για κατασκηνώσεις πολυτελείας και επισκέψιμα αγροκτήματα
Η ΕΤΑΠ Πάφου στη 2η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στην Κροατία