Βγαίνει απ’ την πρίζα η σταθερή τηλεφωνία, σωτήριο το fiber optic-Το market share
Μάριος Ιωάννου 06:35 - 31 Μαρτίου 2023
Κάτω από το όριο των 300.000 υποχώρησαν για πρώτη φορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 οι συνολικές συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας, φτάνοντας τις 297,382 έναντι 302,283 το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ανοδική πορεία συνεχίζουν να ακολουθούν οι συνδέσεις τύπου fiber optic λόγω της μετάβασης των συνδρομητών σε δίκτυα οπτικών ινών.
Δυναμώνουν οι οπτικές ίνες
Το κύριο μέσο σύνδεσης σταθερής τηλεφωνίας είναι οι συνδέσεις με fiber optic, με ποσοστό 40,1%, ενώ οι συνδέσεις cable και BBT βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση με 25,4% και 19,8% αντίστοιχα. Οι συνδέσεις με οπτικές ίνες αυξήθηκαν στις 119,183 το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έναντι 93,576 το πρώτο εξάμηνο του 2022 και 68,709 το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Διαβάστε εδώ: Μερίδια κινητής: Άνοδος Cablenet, πρωτιά Cyta, μικρές και μεγάλες απώλειες
Μερίδια αγοράς στην σταθερή τηλεφωνία
Η Cablenet ήταν ο μόνος παρόχος σταθερής τηλεφωνίας που είδε τα ποσοστά του να καταγράφουν αύξηση την περασμένη χρονιά, η Epic παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ μικρές απώλειες κατέγραψαν Cyta και Primetel.
Η Cyta βρίσκεται στην κορυφή, με μερίδιο αγοράς 54,3% το 2022 έναντι 55,4% το 2021, ενώ το μερίδιο αγοράς της Cablenet ανέβηκε από το 24,7% στο 27%.
Μικρή υποχώρηση κατέγραψε η Primetel, με μερίδιο αγοράς 10,7% το 2022 από 11,9% το 2021, ενώ σταθερή παρέμεινε η Epic, με μερίδιο αγοράς 8%.
Συνδρομές σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης
Κατά το 2022, ο αριθμός συνδρομητών σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης αυξήθηκε κατά 8,169 συνδρομητές ή ποσοστό 2,4% στους 348,943 σε σχέση με 340,774 το 2021.
Όπως αναφέρεται στα στοιχεία του ΓΕΡΗΕΤ, η χαμηλή αύξηση οφείλεται στην αυξημένη διείσδυση στα νοικοκυριά (94%), τα οποία παρουσιάζουν κορεσμό, που οδηγεί σε μικρότερη αύξηση του αριθμού συνδέσεων σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Με μικρή άνοδο, η Cyta παραμένει στην πρώτη θέση των ευρυζωνικών συνδέσεων, με μερίδιο αγοράς 57,8% το δεύτερο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με 57,6% το πρώτο εξάμηνο του 2022 και 57,4% το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Ανοδικά κινήθηκε επίσης η Cablenet, με μερίδιο αγοράς 23,7% τον Δεκέμβριο του 2022 συγκριτικά με 23,4% τον Ιούνιο του 2022 και 23,5% τον Δεκέμβριο του 2021.
Μικρές ζημιές μετρά η Primetel, με μερίο αγοράς 11,7% στο τέλος του 2022 σε σχέση με 12% το πρώτο εξάμηνο του 2022 και 12,2% στο τέλος του 2021.
Σταθερότητα, καταγράφουν τα μερίδια αγοράς της Epic στην ευρυζωνική πρόσβαση (6,8% από 6,9% τα προηγούμενα εξάμηνα).
Νέοι συνδρομητές, συνδρομές IPTV και CableTV
Στους νέους συνδρομητές ευρυζωνικής, η πίτα μοιράζεται ανάμεσα σε Cablenet και Cyta.
Η Cablenet μετρά τους περισσότερους νέους συνδρομητές, με ποσοστό 54,6%, ενώ η Cyta απέσπασε το 45,4%.
Όσον αφορά τις συνδρομές IPTV και CableTV (περιλαμβάνει όλες τις συνδρομές IPTV/CableTV ανεξαρτήτως συνδρομητικού πακέτου, είτε ανήκουν σε δέσμη είτε είναι απλές ατομικές συνδέσεις), η Cyta κατακτά την πρώτη θέση με 46% το δεύτερο εξάμηνο του 2022, όσο ακριβώς και το πρώτο εξάμηνο, ενώ σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2021 μετρά απώλειες 2,2%.
Μικρές απώλειες μετρά και η Cablenet, η οποία συνεχίζει δυναμικά με μερίδιο αγοράς 36,3% από 36,7% τον Ιούνιο του 2022, ενώ σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022 (36,1%) κατέγραψε μικρή άνοδο.
Στο 13,7% ανήλθε το μερίδιο αγοράς της Primetel στο τέλος του 2022 έναντι 13,5% το πρώτο μισό του 2022 και 12,1% στο τέλος του 2021.
Σταθερότητα καταγράφεται στα μερίδια αγοράς της Epic (3,9% τον Δεκέμβριο του 2022 σε σχέση με 3,8% τον Ιούνιο του 2022 και 3,6% τον Δεκέμβριο του 2021).