Δ. Ουζουνιάν: Καθυστερήσεις, ελλείψεις και επιτόκια φρενάρουν την αυτοκινητοβιομηχανία

Ελλείψεις, επιθετική επιτοκιακή πολιτική Κεντρικών Τραπεζών, πληθωριστικές πιέσεις στην τεχνολογία και καθυστερήσεις πλοίων και παραλαβών, αποτελούν τους παράγοντες που ταλανίζουν την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας αντίκτυπο και στην Κύπρο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία επέφερε στον τομέα πολλές αρνητικές επιπτώσεις και δυσκολίες, οι οποίες ένα χρόνο μετά συνεχίζονται με τον ίδιο ρυθμό και χωρίς καμία θετική διαφοροποίηση. Η παραγωγή δεν κατάφερε να στραφεί στα επίπεδα που ήταν σε καμία χώρα του κόσμου, ενώ οι τεχνολογικές ελλείψεις συνεχίζονται, όπως για παράδειγμα στα semiconductors.

Τα πιο πάνω, επιβεβαίωσε μιλώντας στο InBusinessNews, o Δικράν Ουζουνιάν, CEO της Δικράν Ουζουνιάν & Σία Λτδ, επίσημου αντιπρόσωπου των αυτοκινήτων Toyota & Lexus στην Κύπρο, τονίζοντας ιδιαιτέρα το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, το οποίο ισχύει σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και τις αυξήσεις στις τιμές, οι οποίες προέρχονται από τα εργοστάσια καθώς δεν κατάφεραν να καλύψουν τα έξοδά τους από το πλήγμα που δέχθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια.

Ερωτηθείς σχετικά με τον χρόνο που απαιτείται μετά από μία παραγγελία για την παραλαβή, ο κ. Ουζουνιάν διευκρίνισε ότι είναι κάτι που διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία και από μοντέλο σε μοντέλο, ωστόσο ένας μέσος όρος είναι οι έξι μήνες και περισσότερο.

«Υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις, αν κάποιος για παράδειγμα παραγγείλει ένα μοντέλο και υπήρξε πιο πριν ακύρωση, τότε θα το έχει πιο σύντομα. Παρόλα αυτά, για περιζήτητα μοντέλα και κατηγορίες ο χρόνος αναμονής μπορεί να είναι και πέραν των 12 μηνών. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτροκίνητα», εξήγησε.

Ασταμάτητες οι αυξήσεις τιμών…

Παράλληλα ο κ. Ουζουνιάν αναφέρθηκε στις αυξήσεις τιμών, οι οποίες είναι ασταμάτητες.

«Οι μεγάλες αυξήσεις ήταν πέρσι, αλλά αυτές οι πιέσεις συνεχίζονται καθώς τα εργοστάσια δεν έχουν καλύψει όλα τα έξοδα ακόμα», υπογράμμισε.

Εξηγώντας περαιτέρω, ο Δικράν Ουζουνιάν υπέδειξε ότι η τιμή του σιδήρου διπλασιάστηκε και το λίθιο το οποίο χρησιμοποιείται στις υβριδικές και ηλεκτρικές μπαταρίες δέχθηκε μια αύξηση της τάξης του 1000%, ενώ την ίδια στιγμή τα πλοία υπερδιπλασίασαν τα κόστη.

«Οι τιμές των αυτοκινήτων δεν θα μπορούσαν να υπερδιπλασιαστούν αλλά σιγά-σιγά αυξήθηκαν, και αυτό είναι κάτι που συνεχίζεται», πρόσθεσε.

Πώς επηρεάζουν τα επιτόκια

Κατά συνέπεια, τα πιο πάνω σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στα επιτόκια που δυσχεραίνουν τον καταναλωτή να προβεί σε δανεισμό από την τράπεζα, επιφέρουν επίσης σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, ο κ. Ουζουνιάν έκανε λόγο για αλλαγή στην ψυχολογία και την συμπεριφορά των καταναλωτών, αφού οι συγκυρίες δεν είναι με το μέρος τους.

«Πιο παλιά ο κόσμος προχωρούσε πιο εύκολα σε παραγγελίες και γενικότερα οι παραγγελίες ήταν σε αρκετά καλά επίπεδα, τώρα νιώθουμε ότι η αγορά δυσκολεύεται. Κατά κάποιον τρόπο η ψυχολογία των αγοραστών έχει αλλάξει και στο προσκήνιο βρίσκονται διάφορες ανησυχίες για το τραπεζικό σύστημα, κάτι που οδήγησε τον κόσμο να σκέφτεται πιο συντηρητικά», ανέφερε ο κ. Ουζουνιάν.

Αν και σε γενικές γραμμές επικρατεί ένας μεγάλος προβληματισμός λόγω των υψηλών επιτοκίων, ο Δικράν Ουζουνιάν υπέδειξε ότι υπάρχει και μια μερίδα πελατείας, η οποία σε τέτοιους καιρούς προτιμά να προβεί σε αγορά αυτοκινήτου, παρά να έχει τα χρήματα στις τράπεζες.

Τα επίπεδα της ζήτησης

Το θετικό γεγονός έγκειται στο ότι η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο δίμηνο ήταν ελαφρώς πιο πάνω συγκριτικά με πέρσι, κάτι που ωστόσο οφείλεται στις παραγγελίες της προηγούμενης χρονιάς, των οποίων οι παραδόσεις καθυστέρησαν.

Ο κ. Ουζουνιάν εκτιμά ότι η φετινή χρονιά θα κινηθεί σε καλύτερους ρυθμούς από την περσινή. Σε σχέση όμως με την φετινή ζήτηση, φαίνεται ότι είναι μειωμένη, καθώς όπως είπε, οι νέες παραγγελίες που αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι αισθητά πιο χαμηλές.

«Να μεταβούμε σε ηλεκτροκίνηση»

Παρά τα αυξημένα επιτόκια και τις πληθωριστικές τάσεις, ο τομέας γενικά κινείται, καθώς ο κόσμος χρειάζεται αυτοκίνητο.

Καταληκτικά, CEO της Δικράν Ουζουνιάν & Σία Λτδ θέλησε να στείλει το μήνυμα ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού μεταξύ άλλων συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

«Θα πρέπει μεταβούμε σε ηλεκτροκίνηση. Πέραν του ότι στο μέλλον θα καταστεί υποχρεωτική, η ηλεκτροκίνηση έχει περισσότερα συστήματα ασφαλείας και μειωμένες εκπομπές ρύπων, που σίγουρα βοηθά το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία…Εκεί πρέπει να πάμε», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς
Καφές: Το 2025 φέρνει αυξήσεις «φωτιά»-Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές του
ΠΑΣΥΒΕΞ: Δράσεις για στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου της εγχώριας βιομηχανίας ξύλου και επίπλου
ΗΠΑ: Απρόσμενη αύξηση του πληθωρισμού χονδρικής