Αυτοκίνητα: Καθυστερούν το σέρβις, ψάχνουν φθηνά ανταλλακτικά

Οι έντονες πληθωριστικές τάσεις, η ακρίβεια και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποτυπώνονται και στην αγορά αυτοκινήτων, με τους οδηγούς πολλές φορές να στέλνουν τα οχήματά τους στο γκαράζ στο έσχατο σημείο, δηλαδή μόνο όταν αυτά χρειάζονται άμεση επιδιόρθωση.

Το μούδιασμα που παρατηρείται στην αγορά ανταλλακτικών είναι εμφανές εξαιτίας αυτής της κατάστασης, καθώς οι καταναλωτές, σε αρκετές περιπτώσεις, αναβάλλουν όσο μπορούν την προληπτική συντήρηση των οχημάτων.

Στο γκαράζ μόνο όταν σπάσουν

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας τόνισε ότι παρόλο που το αυτοκίνητο παραμένει είδος πρώτης ανάγκης στην Κύπρο, εντούτοις οι οικονομικές δυσκολίες ωθούν τους καταναλωτές είτε σε καθυστέρηση του προκαθορισμένου σέρβις είτε σε αναζήτηση εναλλακτικών και πιο οικονομικών λύσεων.

«Λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και της ευρύτερης ακρίβειας, είναι αναμενόμενο, όταν φτάνει η ώρα της προληπτικής συντήρησης, οι οδηγοί να βάζουν το σέρβις σε δεύτερη μοίρα», ανέφερε σχετικά, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο όταν χαλάσουν τα αυτοκίνητα, καθώς άμεσα θα πρέπει να επιδιορθωθούν.

Εναλλακτικές επιλογές για εξοικονόμηση

Προκειμένου να μην μείνουν χωρίς μεταφορικό μέσο, οι καταναλωτές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να επιδιορθώσουν τα οχήματά τους με όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος.

Τόσο τα συνεργεία αυτοκινήτων όσο και οι εταιρείες ανταλλακτικών προτείνουν φθηνότερες επιλογές στους πελάτες που το επιθυμούν (π.χ. για φίλτρα, λάδια, φρένα), για να εξοικονομήσουν έως 20% ή 40% σε σχέση με τις premium μάρκες. Πρόκειται για πολιτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια στην αγορά ελαστικών και επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων της αγοράς αυτοκινήτων.

Καθυστερούν ακόμα οι παραδόσεις

Την ίδια ώρα, φαίνεται να συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων, καθιστώντας δύσκολη υπόθεση της αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

Παρόλο που οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν εξομάλυνση της κατάστασης, ενδεχομένως από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, ωστόσο υπολογίζεται ότι ένας οδηγός καλείται να αναμένει περίπου 8 έως 12 μήνες προκειμένου να παραλάβει το νέο του αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τον κ. Καποδίστρια, παρατηρείται κάποια μείωση του χρόνου παράδοσης νέων οχημάτων κατά μερικούς μήνες, σημειώνοντας ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στην έλλειψη πρώτων υλών και ειδικότερα στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι πιο πάνω παράγοντες συντείνουν έτσι ώστε η αγορά ανταλλακτικών να έχει οριακά θετικό πρόσημο τη φετινή χρονιά.

Δειτε Επισης

Αντώνης Ρούβας: Ηγετικός χρηματοπιστωτικός οργανισμός με ισχυρή παρουσία και στον ασφαλιστικό τομέα η Ελληνική
Εισαγωγή νέων Γραμματίων του Δημοσίου ύψους €25 εκατ. στο ΧΑΚ
Μείωση μετοχικού κεφαλαίου της Τρ. Κύπρου λόγω προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση πράσινου ομολόγου ύψους €300 εκατ.
Η Ελληνική για εξαγορά της CNP: Ορόσημο για την ενδυνάμωση των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων της τράπεζας
Με επένδυση €180 εκατ. στα χέρια της Ελληνικής η CNP Cyprus-Αποκτά ηγετική θέση στην ασφαλιστική αγορά
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
16α IN Business Awards: Απόψε η μεγάλη γιορτή του κυπριακού επιχειρείν
Το παζλ της απασχόλησης στο Δημόσιο-Οι μόνιμοι, οι αορίστου και ορισμένου χρόνου και πόσοι οι ωρομίσθιοι
Blame game και...γεφύρι της Άρτας η ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας-Το plan b της Kυβέρνησης