Αυτοκίνητα: Καθυστερούν το σέρβις, ψάχνουν φθηνά ανταλλακτικά

Οι έντονες πληθωριστικές τάσεις, η ακρίβεια και η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποτυπώνονται και στην αγορά αυτοκινήτων, με τους οδηγούς πολλές φορές να στέλνουν τα οχήματά τους στο γκαράζ στο έσχατο σημείο, δηλαδή μόνο όταν αυτά χρειάζονται άμεση επιδιόρθωση.

Το μούδιασμα που παρατηρείται στην αγορά ανταλλακτικών είναι εμφανές εξαιτίας αυτής της κατάστασης, καθώς οι καταναλωτές, σε αρκετές περιπτώσεις, αναβάλλουν όσο μπορούν την προληπτική συντήρηση των οχημάτων.

Στο γκαράζ μόνο όταν σπάσουν

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας τόνισε ότι παρόλο που το αυτοκίνητο παραμένει είδος πρώτης ανάγκης στην Κύπρο, εντούτοις οι οικονομικές δυσκολίες ωθούν τους καταναλωτές είτε σε καθυστέρηση του προκαθορισμένου σέρβις είτε σε αναζήτηση εναλλακτικών και πιο οικονομικών λύσεων.

«Λόγω της αύξησης του κόστους ζωής και της ευρύτερης ακρίβειας, είναι αναμενόμενο, όταν φτάνει η ώρα της προληπτικής συντήρησης, οι οδηγοί να βάζουν το σέρβις σε δεύτερη μοίρα», ανέφερε σχετικά, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο όταν χαλάσουν τα αυτοκίνητα, καθώς άμεσα θα πρέπει να επιδιορθωθούν.

Εναλλακτικές επιλογές για εξοικονόμηση

Προκειμένου να μην μείνουν χωρίς μεταφορικό μέσο, οι καταναλωτές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να επιδιορθώσουν τα οχήματά τους με όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος.

Τόσο τα συνεργεία αυτοκινήτων όσο και οι εταιρείες ανταλλακτικών προτείνουν φθηνότερες επιλογές στους πελάτες που το επιθυμούν (π.χ. για φίλτρα, λάδια, φρένα), για να εξοικονομήσουν έως 20% ή 40% σε σχέση με τις premium μάρκες. Πρόκειται για πολιτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια στην αγορά ελαστικών και επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων της αγοράς αυτοκινήτων.

Καθυστερούν ακόμα οι παραδόσεις

Την ίδια ώρα, φαίνεται να συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων, καθιστώντας δύσκολη υπόθεση της αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

Παρόλο που οι παράγοντες της αγοράς αναμένουν εξομάλυνση της κατάστασης, ενδεχομένως από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, ωστόσο υπολογίζεται ότι ένας οδηγός καλείται να αναμένει περίπου 8 έως 12 μήνες προκειμένου να παραλάβει το νέο του αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τον κ. Καποδίστρια, παρατηρείται κάποια μείωση του χρόνου παράδοσης νέων οχημάτων κατά μερικούς μήνες, σημειώνοντας ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στην έλλειψη πρώτων υλών και ειδικότερα στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι πιο πάνω παράγοντες συντείνουν έτσι ώστε η αγορά ανταλλακτικών να έχει οριακά θετικό πρόσημο τη φετινή χρονιά.

Δειτε Επισης

Μία lady για ένα SIR-H BENTLEY Cyprus μετέφερε τον Sir Tom Jones στην Κύπρο
Fiat: 125 χρόνια ιταλικής φινέτσας, καινοτομίας και… «Dolce Vita»
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν την κινεζική ανάπτυξη κατά 50% (γράφημα)
Συντονιστική Επιτροπή Αγελαδοτρόφων: Το χαλλούμι ΠΟΠ φρέναρε τον ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών
CP Herbalist: Προχωρά με νέο εργοστάσιο στη Λεμεσό-Επένδυση που φέρνει επέκταση (photos)
Φόβοι αναζωπύρωσης πληθωρισμού από το υψηλό κόστος στην παγκόσμια ναυτιλία
Επιβραδύνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Χαλλούμι: €210.000 για αναβάθμιση συστημάτων αποστολής στοιχείων διακίνησης νωπού γάλακτος
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης