Τα πρώτα αιτήματα για αυξήσεις τιμών και η «πάλη» των υπεραγορών

Σε καθημερινή εγρήγορση και σε μία διαρκή προσπάθεια να συγκρατήσουν σταθερές τις τιμές ή να απορροφήσουν τυχόν αυξήσεις βρίσκονται οι υπεραγορές, με τους υποψιασμένους και μελετημένους καταναλωτές, να επιλέγουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, με κριτήριο την τιμή και έπειτα από ενδελεχή έρευνα.

Την ίδια ώρα, τα πρώτα αιτήματα από προμηθευτές για ανατιμήσεις προϊόντων άρχισαν να φτάνουν, ιδιαίτερα από αντιπροσώπους που σχετίζονται με εταιρείες του εξωτερικού.

Εξωγενείς παράγοντες
Παρά τα θετικά σημάδια υποχώρησης του πληθωρισμού, οι εξωγενείς παράγοντες και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν ένα ρευστό τοπίο, το οποίο επηρεάζει αναπόφευκτα την κυπριακή αγορά.

Διαβάστε εδώ: Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Για παράδειγμα, μετά την πρόσφατη κατάρρευση της Silicon Valley Bank, αν και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσε να καθησυχάσει για την σταθερότητα στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, εντούτοις προχώρησε σε νέα αύξηση των επιτοκίων.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η ρευστότητα της κατάστασης και η επίδραση των εξωγενών παραγόντων καθιστούν δύσκολη και αβέβαιη οποιαδήποτε πρόβλεψη για την επόμενη μέρα.

Εξάλλου, οι αντιπρόσωποι/εισαγωγείς στην κυπριακή αγορά να επίχειρησαν, ιδιαίτερα την περασμένη χρονιά, να απορροφήσουν μέρος του αυξημένου κόστους που προέκυψε από τις αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι πρόκειται για μία συνεχιζόμενη τάση που δεν αφήνει πολλα περιθώρια στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Διαβάστε εδώ: Η πτώση πληθωρισμού συγκράτησε σημαντικά τις τιμές βασικών αγαθών

Ψάχνουν εναλλακτικές, αλλά …

Παρά την στενή συνεργασία λιανεμπόρων και προμηθευτών προκειμένου να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, εντούτοις κάποιες αυξήσεις το επόμενο διάστημα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, η οποία αποδείχθηκε κάθε άλλο παρά προσωρινή.

«Υπεραγορές, προμηθευτές και άλλοι συνεργάτες αναζητούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιδιώκουμε την απορρόφηση μέρους των αυξήσεων ώστε να φτάσει η καλύτερη δυνατή τιμή στο ράφι, προς όφελος του καταναλωτή. Ωστόσο, κάποια πρώτα αιτήματα για αυξήσεις έχουν ήδη φτάσει», διευκρίνισε ο κ. Αντωνίου.

Τα «όπλα» υπεραγορών και καταναλωτών

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών και η πληθώρα επιλογών φαίνεται να είναι ίσως το μοναδικό «όπλο» των καταναλωτών εν μέσω ακρίβειας, αλλά και το μόνο μέσο για τους λιανεμπόρους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Επώνυμα (branded) προϊόντα, εναλλακτικές λύσεις μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή αποκλειστικής εισαγωγείς, καθώς και καθημερινές προσφορές είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει το λιανεμπόριο τροφίμων.

«Συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα private label προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και brand», επεσήμανε ο Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι πρόκειται για μία εναλλακτική και ποιοτική επιλογή, την οποία προσφέρουν μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αλυσίδες, με διάφορους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικές συνεργασίες με brands του εξωτερικού.

Πάντως, τα private label προϊόντα φαίνεται να έχουν μία δυναμική τάση, λειτουργώντας ως εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς δείχνουν την προτίμησή τους σε όλες πια τις κατηγορίες προϊόντων, ανάμεσά τους προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας,

Δειτε Επισης

Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Νέος μέτοχος σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi η Pareto-Μειώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Atterbury Europe
Οι μάρκες αυτοκινήτων που προτίμησαν οι αγοραστές το πρώτο τρίμηνο
Δυσφορία αγελαδοτρόφων με δημοσιεύματα για το χαλλούμι-«Δυναμιτίζουν το πολύ καλό κλίμα»
Lordos United Public: Κέρδος €1,773,000 από αναγκαστική απαλλοτρίωση γης σε συμφωνία με τον Δήμο Λεμεσού
Φάρμακα: Ο... βασιλιάς των κυπριακών εξαγωγών-Σε ποιους προορισμούς φτάνουν