Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Τάσεις σταθεροποίησης παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων, το κόστος των οποίων είχε εκτοξευθεί λόγω των έντονων πληθωριστικών τάσεων, της πανδημίας και των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία.

Παρόλο που οι τιμές κάποιων προϊόντων μέσα σε έναν χρόνο έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, εντούτοις οποιοδήποτε νέο κύμα αυξήσεων δεν φαίνεται να δικαιολογείται με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Την ίδια στιγμή, εισέρχονται σε νέο κύκλο οι διαβουλεύσεις για τη δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής, μέσω της οποίας θα αναρτώνται από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή οι τιμές πέραν των 1.300 βασικών καταναλωτικών προϊόντων, μία συνταγή που ακολουθήθηκε στην Ελλάδα με το παρατηρητήριο αγοράς e-Καταναλωτής. Στόχος είναι η πλατφόρμα να τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές καλοκαίρι.

Ζημιά στην κατανάλωση και στις επιχειρήσεις

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ), Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι η σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και η σταθεροποίηση των τιμών δεν δικαιολογούν οποιεσδήποτε νέες ανατιμήσεις, εξηγώντας ότι οι οικονομικές και άλλες συγκυρίες ή γεγονότα δεν θα πρέπει να τυγχάνουν εκμετάλλευσης, προκειμένου να επιβάλλονται αχρείαστες αυξήσεις όπως στο παρελθόν.

«Καλούμαστε να συνειδητοποιήσουμε ότι θα πρέπει να αποφεύγονται οποιεσδήποτε αδικαιολόγητες αυξήσεις, οι οποίες μόνο πολλαπλά προβλήματα και ζημιά δημιουργούν στο λιανεμπόριο τροφίμων», επεσήμανε σχετικά, τονίζοντας ότι τυχόν ανατιμήσεις χωρίς αιτία δημιουργούν αναστάτωση, αρνητική ψυχολογία και προβληματισμό για τους καταναλωτές και κατ’ επέκταση συρρίκνωση της αγοράς και μείωση της αγοραστικής δύναμης.

Προσφορές και private label

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος ενέργειας, καυσίμων και πρώτων υλών, το οποίο οδήγησε αναπόφευκτα στις αυξήσεις των τιμών σε βασικά καταναλωτικά είδη, οι λιανέμποροι επιδίδονται σε έναν αγώνα προσφορών, συγκράτησης τιμών και εναλλακτικών επιλογών στους καταναλωτές, όπως για παράδειγμα με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό γραμματέα του ΠΑΣ.Σ.ΥΠΕ, η εξομάλυνση της κατάστασης με την σταθεροποίηση των τιμών θα πρέπει να συνεχιστεί, λειτουργώντας προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων.

«Όλοι οι παίχτες στο λιανικό εμπόριο τροφίμων επιδιώκουμε την επικράτηση της σταθερότητας, την καλή ψυχολογία στην αγορά, καθώς ο αχρείαστος πανικός που προκαλούν οι αδικαιολόγητες αυξήσεις δεν βοηθούν κανένα», υπογράμμισε ο κ. Χατζηαδάμου, τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης της πολιτικής της δίκαιης τιμολόγησης.

Ζητούν σταθερότητα και συλλογικότητα

«Θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε έναν ευαίσθητο τομέα, όπως ο δικός μας, και να λειτουργούμε με γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, από τους οποίους λαμβάνουμε σχόλια και παράπονα για το γεγονός ότι το καλάθι τους χρειάζεται περισσότερα χρήματα για να γεμίσει σε σχέση με πέρσι», επεσήμανε.

Την ίδια ώρα, οι υπεραγορές ζητούν συλλογική προσπάθεια από τους αρμόδιους φορείς και τους εμπλεκομένους στην αλυσίδα των τροφίμων, προκειμένου να απορροφηθεί στον μέγιστο βαθμό το αυξημένο κόστος και να μην φτάνει αυτούσιο στον καταναλωτή.

Δειτε Επισης

Fiat: 125 χρόνια ιταλικής φινέτσας, καινοτομίας και… «Dolce Vita»
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν την κινεζική ανάπτυξη κατά 50% (γράφημα)
Συντονιστική Επιτροπή Αγελαδοτρόφων: Το χαλλούμι ΠΟΠ φρέναρε τον ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών
CP Herbalist: Προχωρά με νέο εργοστάσιο στη Λεμεσό-Επένδυση που φέρνει επέκταση (photos)
Φόβοι αναζωπύρωσης πληθωρισμού από το υψηλό κόστος στην παγκόσμια ναυτιλία
Επιβραδύνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Χαλλούμι: €210.000 για αναβάθμιση συστημάτων αποστολής στοιχείων διακίνησης νωπού γάλακτος
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης
Υπεραγορές Αλφαμέγα: «Σκόραραν» στον τελικό του Euro2024 με ένα λαμπρό πάρτι