Τα πρώτα αιτήματα για αυξήσεις τιμών και η «πάλη» των υπεραγορών

Σε καθημερινή εγρήγορση και σε μία διαρκή προσπάθεια να συγκρατήσουν σταθερές τις τιμές ή να απορροφήσουν τυχόν αυξήσεις βρίσκονται οι υπεραγορές, με τους υποψιασμένους και μελετημένους καταναλωτές, να επιλέγουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, με κριτήριο την τιμή και έπειτα από ενδελεχή έρευνα.

Την ίδια ώρα, τα πρώτα αιτήματα από προμηθευτές για ανατιμήσεις προϊόντων άρχισαν να φτάνουν, ιδιαίτερα από αντιπροσώπους που σχετίζονται με εταιρείες του εξωτερικού.

Εξωγενείς παράγοντες
Παρά τα θετικά σημάδια υποχώρησης του πληθωρισμού, οι εξωγενείς παράγοντες και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν ένα ρευστό τοπίο, το οποίο επηρεάζει αναπόφευκτα την κυπριακή αγορά.

Διαβάστε εδώ: Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Για παράδειγμα, μετά την πρόσφατη κατάρρευση της Silicon Valley Bank, αν και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσε να καθησυχάσει για την σταθερότητα στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, εντούτοις προχώρησε σε νέα αύξηση των επιτοκίων.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η ρευστότητα της κατάστασης και η επίδραση των εξωγενών παραγόντων καθιστούν δύσκολη και αβέβαιη οποιαδήποτε πρόβλεψη για την επόμενη μέρα.

Εξάλλου, οι αντιπρόσωποι/εισαγωγείς στην κυπριακή αγορά να επίχειρησαν, ιδιαίτερα την περασμένη χρονιά, να απορροφήσουν μέρος του αυξημένου κόστους που προέκυψε από τις αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι πρόκειται για μία συνεχιζόμενη τάση που δεν αφήνει πολλα περιθώρια στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Διαβάστε εδώ: Η πτώση πληθωρισμού συγκράτησε σημαντικά τις τιμές βασικών αγαθών

Ψάχνουν εναλλακτικές, αλλά …

Παρά την στενή συνεργασία λιανεμπόρων και προμηθευτών προκειμένου να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, εντούτοις κάποιες αυξήσεις το επόμενο διάστημα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, η οποία αποδείχθηκε κάθε άλλο παρά προσωρινή.

«Υπεραγορές, προμηθευτές και άλλοι συνεργάτες αναζητούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιδιώκουμε την απορρόφηση μέρους των αυξήσεων ώστε να φτάσει η καλύτερη δυνατή τιμή στο ράφι, προς όφελος του καταναλωτή. Ωστόσο, κάποια πρώτα αιτήματα για αυξήσεις έχουν ήδη φτάσει», διευκρίνισε ο κ. Αντωνίου.

Τα «όπλα» υπεραγορών και καταναλωτών

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών και η πληθώρα επιλογών φαίνεται να είναι ίσως το μοναδικό «όπλο» των καταναλωτών εν μέσω ακρίβειας, αλλά και το μόνο μέσο για τους λιανεμπόρους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Επώνυμα (branded) προϊόντα, εναλλακτικές λύσεις μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή αποκλειστικής εισαγωγείς, καθώς και καθημερινές προσφορές είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει το λιανεμπόριο τροφίμων.

«Συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα private label προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και brand», επεσήμανε ο Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι πρόκειται για μία εναλλακτική και ποιοτική επιλογή, την οποία προσφέρουν μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αλυσίδες, με διάφορους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικές συνεργασίες με brands του εξωτερικού.

Πάντως, τα private label προϊόντα φαίνεται να έχουν μία δυναμική τάση, λειτουργώντας ως εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς δείχνουν την προτίμησή τους σε όλες πια τις κατηγορίες προϊόντων, ανάμεσά τους προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας,

Δειτε Επισης

Eurostat: Κοντά στα €200 δις το εμπορικό πλεόνασμα στις συναλλαγές με τις ΗΠΑ
Τι ώθησε προς τα πάνω τις πωλήσεις των Jumbo σε Κύπρο και Ελλάδα το πρώτο δίμηνο του 2025
Κρατικό περίπτερο της Κύπρου στην 30η έκδοση της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών Gulfood 2025
Η μοναδική ευκαιρία που δίνει στους χρήστες του το MyPetrolina app ενόψει Πάσχα
Πάτησε φρένο η αγορά αυτοκινήτου...Ετήσια μείωση 8,8% στις συνολικές εγγραφές το πρώτο δίμηνο του 2025
Warpoint: Μια αρένα εικονικής πραγματικότητας έρχεται στο Mall of Engomi
Ανεβασμένο το λιανεμπόριο σε έναν δύσκολο Γενάρη-Οι στυλοβάτες, η δυναμική των υπεραγορών και πώς κινήθηκαν οι άλλοι τομείς
Σε τροχιά ανάπτυξης η ONE Light...Το εργοστάσιο στην Κίνα, η επένδυση στην έρευνα και οι νέες εγκαταστάσεις(pics&vid)
Τα Women’s Worldwide Car of the Year Awards επιβραβεύουν το Hyundai Santa Fe
H Lidl Κύπρου γιορτάζει τα 15α της χρόνια με επετειακό διαγωνισμό