Τα πρώτα αιτήματα για αυξήσεις τιμών και η «πάλη» των υπεραγορών

Σε καθημερινή εγρήγορση και σε μία διαρκή προσπάθεια να συγκρατήσουν σταθερές τις τιμές ή να απορροφήσουν τυχόν αυξήσεις βρίσκονται οι υπεραγορές, με τους υποψιασμένους και μελετημένους καταναλωτές, να επιλέγουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, με κριτήριο την τιμή και έπειτα από ενδελεχή έρευνα.

Την ίδια ώρα, τα πρώτα αιτήματα από προμηθευτές για ανατιμήσεις προϊόντων άρχισαν να φτάνουν, ιδιαίτερα από αντιπροσώπους που σχετίζονται με εταιρείες του εξωτερικού.

Εξωγενείς παράγοντες
Παρά τα θετικά σημάδια υποχώρησης του πληθωρισμού, οι εξωγενείς παράγοντες και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν ένα ρευστό τοπίο, το οποίο επηρεάζει αναπόφευκτα την κυπριακή αγορά.

Διαβάστε εδώ: Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Για παράδειγμα, μετά την πρόσφατη κατάρρευση της Silicon Valley Bank, αν και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσε να καθησυχάσει για την σταθερότητα στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, εντούτοις προχώρησε σε νέα αύξηση των επιτοκίων.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η ρευστότητα της κατάστασης και η επίδραση των εξωγενών παραγόντων καθιστούν δύσκολη και αβέβαιη οποιαδήποτε πρόβλεψη για την επόμενη μέρα.

Εξάλλου, οι αντιπρόσωποι/εισαγωγείς στην κυπριακή αγορά να επίχειρησαν, ιδιαίτερα την περασμένη χρονιά, να απορροφήσουν μέρος του αυξημένου κόστους που προέκυψε από τις αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι πρόκειται για μία συνεχιζόμενη τάση που δεν αφήνει πολλα περιθώρια στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Διαβάστε εδώ: Η πτώση πληθωρισμού συγκράτησε σημαντικά τις τιμές βασικών αγαθών

Ψάχνουν εναλλακτικές, αλλά …

Παρά την στενή συνεργασία λιανεμπόρων και προμηθευτών προκειμένου να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, εντούτοις κάποιες αυξήσεις το επόμενο διάστημα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, η οποία αποδείχθηκε κάθε άλλο παρά προσωρινή.

«Υπεραγορές, προμηθευτές και άλλοι συνεργάτες αναζητούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιδιώκουμε την απορρόφηση μέρους των αυξήσεων ώστε να φτάσει η καλύτερη δυνατή τιμή στο ράφι, προς όφελος του καταναλωτή. Ωστόσο, κάποια πρώτα αιτήματα για αυξήσεις έχουν ήδη φτάσει», διευκρίνισε ο κ. Αντωνίου.

Τα «όπλα» υπεραγορών και καταναλωτών

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών και η πληθώρα επιλογών φαίνεται να είναι ίσως το μοναδικό «όπλο» των καταναλωτών εν μέσω ακρίβειας, αλλά και το μόνο μέσο για τους λιανεμπόρους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Επώνυμα (branded) προϊόντα, εναλλακτικές λύσεις μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή αποκλειστικής εισαγωγείς, καθώς και καθημερινές προσφορές είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει το λιανεμπόριο τροφίμων.

«Συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα private label προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και brand», επεσήμανε ο Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι πρόκειται για μία εναλλακτική και ποιοτική επιλογή, την οποία προσφέρουν μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αλυσίδες, με διάφορους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικές συνεργασίες με brands του εξωτερικού.

Πάντως, τα private label προϊόντα φαίνεται να έχουν μία δυναμική τάση, λειτουργώντας ως εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς δείχνουν την προτίμησή τους σε όλες πια τις κατηγορίες προϊόντων, ανάμεσά τους προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας,

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus