Τα πρώτα αιτήματα για αυξήσεις τιμών και η «πάλη» των υπεραγορών

Σε καθημερινή εγρήγορση και σε μία διαρκή προσπάθεια να συγκρατήσουν σταθερές τις τιμές ή να απορροφήσουν τυχόν αυξήσεις βρίσκονται οι υπεραγορές, με τους υποψιασμένους και μελετημένους καταναλωτές, να επιλέγουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, με κριτήριο την τιμή και έπειτα από ενδελεχή έρευνα.

Την ίδια ώρα, τα πρώτα αιτήματα από προμηθευτές για ανατιμήσεις προϊόντων άρχισαν να φτάνουν, ιδιαίτερα από αντιπροσώπους που σχετίζονται με εταιρείες του εξωτερικού.

Εξωγενείς παράγοντες
Παρά τα θετικά σημάδια υποχώρησης του πληθωρισμού, οι εξωγενείς παράγοντες και οι διεθνείς εξελίξεις δημιουργούν ένα ρευστό τοπίο, το οποίο επηρεάζει αναπόφευκτα την κυπριακή αγορά.

Διαβάστε εδώ: Υπεραγορές: Σταθεροποιούνται οι τιμές, δεν δικαιολογούνται νέες αυξήσεις

Για παράδειγμα, μετά την πρόσφατη κατάρρευση της Silicon Valley Bank, αν και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έσπευσε να καθησυχάσει για την σταθερότητα στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, εντούτοις προχώρησε σε νέα αύξηση των επιτοκίων.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η ρευστότητα της κατάστασης και η επίδραση των εξωγενών παραγόντων καθιστούν δύσκολη και αβέβαιη οποιαδήποτε πρόβλεψη για την επόμενη μέρα.

Εξάλλου, οι αντιπρόσωποι/εισαγωγείς στην κυπριακή αγορά να επίχειρησαν, ιδιαίτερα την περασμένη χρονιά, να απορροφήσουν μέρος του αυξημένου κόστους που προέκυψε από τις αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι πρόκειται για μία συνεχιζόμενη τάση που δεν αφήνει πολλα περιθώρια στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Διαβάστε εδώ: Η πτώση πληθωρισμού συγκράτησε σημαντικά τις τιμές βασικών αγαθών

Ψάχνουν εναλλακτικές, αλλά …

Παρά την στενή συνεργασία λιανεμπόρων και προμηθευτών προκειμένου να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις, εντούτοις κάποιες αυξήσεις το επόμενο διάστημα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, η οποία αποδείχθηκε κάθε άλλο παρά προσωρινή.

«Υπεραγορές, προμηθευτές και άλλοι συνεργάτες αναζητούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις και επιδιώκουμε την απορρόφηση μέρους των αυξήσεων ώστε να φτάσει η καλύτερη δυνατή τιμή στο ράφι, προς όφελος του καταναλωτή. Ωστόσο, κάποια πρώτα αιτήματα για αυξήσεις έχουν ήδη φτάσει», διευκρίνισε ο κ. Αντωνίου.

Τα «όπλα» υπεραγορών και καταναλωτών

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών και η πληθώρα επιλογών φαίνεται να είναι ίσως το μοναδικό «όπλο» των καταναλωτών εν μέσω ακρίβειας, αλλά και το μόνο μέσο για τους λιανεμπόρους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Επώνυμα (branded) προϊόντα, εναλλακτικές λύσεις μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή αποκλειστικής εισαγωγείς, καθώς και καθημερινές προσφορές είναι το τρίπτυχο που χαρακτηρίζει το λιανεμπόριο τροφίμων.

«Συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος τα private label προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και brand», επεσήμανε ο Μάριος Αντωνίου, εξηγώντας ότι πρόκειται για μία εναλλακτική και ποιοτική επιλογή, την οποία προσφέρουν μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους αλυσίδες, με διάφορους κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικές συνεργασίες με brands του εξωτερικού.

Πάντως, τα private label προϊόντα φαίνεται να έχουν μία δυναμική τάση, λειτουργώντας ως εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς δείχνουν την προτίμησή τους σε όλες πια τις κατηγορίες προϊόντων, ανάμεσά τους προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας,

Δειτε Επισης

Έγινε σφαγή...Περισσότερα κατά 6.578 τα πρόβατα και κατά 4.569 τα αιγοειδή για κατανάλωση τον Απρίλιο
Martin Brandenburger: Καινοτομία στην πράξη-H Lidl επαναπροσδιορίζει την αγοραστική εμπειρία
Η θετική επίδραση της Coca-Cola HBC Κύπρου στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Άνοδος του εμπορικού ελλείμματος τους πρώτους πέντε μήνες 2025
Fleet Forward: Μια σύγχρονη πλήρης πρόταση για τη διαχείριση του στόλου οχημάτων
Πρόταση Κομισιόν για τέλος δύο ευρώ σε δέματα ηλεκτρονικών καταστημάτων από τρίτες χώρες
Αύξηση στον κύκλο εργασιών του ευρύτερου εμπορικού τομέα το 2023-Έρευνα χονδρικού και λιανικού εμπορίου
Καλοκαίρι με Shell και φουλάρουμε με προορισμό τη Monza
Όμιλος ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ: Ο ισχυρότερος όμιλος προϊόντων υγείας, ομορφιάς και ευεξίας στην Κύπρο
Lidl UP-Learn & Work: Δωρεάν εκπαίδευση με μισθό, καριέρα από την πρώτη μέρα