powered by

ORBEX: Χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις και marketing

Ο κόσμος της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) έχει σημειώσει ραγδαία ανάπτυξη σε παγκόσμια κλίμακα την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα τη ριζική μετεξέλιξη των επιχειρηματικών πόλων, όπως η Κύπρος, μέσω της αύξησης των επενδύσεων στο νησί. H Δροσούλα Χατζησάββα, Διευθύνουσα Σύμβουλος Μάρκετινγκ (Chief Marketing Officer) της Orbex, μιλά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στο τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και την σημασία του fintech marketing.

Σήμερα, οι μεγαλύτερες νομισματικές συναλλαγές πραγματοποιούνται ψηφιακά με το πάτημα ενός κουμπιού και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, διαδικτυακές επενδυτικές υπηρεσίες, ψηφιακές πληρωμές, συναλλαγές κρυπτονομισμάτων και άλλα.

Παράλληλα, έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερη αύξηση στη δημοτικότητα, στον ανταγωνισμό αλλά και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες fintech, συμπεριλαμβανομένης της πολυπλοκότητας των προϊόντων, της εντεινόμενης κανονιστικής εποπτείας, των κινδύνων κυβερνοασφάλειας και των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών των καταναλωτών.

Κύριος στόχος του fintech μάρκετινγκ είναι να ανταποκριθεί στις πιο πάνω προκλήσεις και να επιτύχει την αύξηση του μεριδίου της αγοράς για μια επιχείρηση, μέσα από τη βελτίωση του προϊόντος, την εστίαση στον πελάτη και την προσαρμογή στις νέες τάσεις. Ορισμένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας επιτυχημένης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ περιλαμβάνουν: την δημιουργία εταιρικής ταυτότητας, το content μάρκετινγκ, τη νομοθετική διαφάνεια, το μάρκετινγκ μέσω influencers/affiliates, και το gamification (παιχνιδοποίηση).

Προβολή Εταιρικής Ταυτότητας - Branding

To branding αποτελεί, εξ ορισμού, μια πρακτική μάρκετινγκ κατά την οποία μια επιχείρηση διοικεί στρατηγικά και με συνέπεια την εταιρική της ταυτότητα. H ταυτότητα αυτή τη βοηθά να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της, ενώ παράλληλα την καθιστά «δημοφιλή» ή ευρέως αναγνωρίσιμη από το καταναλωτικό κοινό. Η δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας (brand) θα πρέπει συνεπώς να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα κάθε επιχείρησης. Ένα ισχυρό brand βοηθά σημαντικά την επιχείρηση να αναδείξει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να λάβει μια ξεκάθαρη έδρα στην αγορά μέσα στην οποία δραστηριοποιείται.

Content Μάρκετινγκ και Στρατηγική Διανομή

H επιτυχία της ηλεκτρονικής επικοινωνίας κάθε fintech επιχείρησης με τους πελάτες της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα του μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing) της. Το μάρκετινγκ περιεχομένου εστιάζει στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου, για να προσελκύσει, να εκπαιδεύσει και να διατηρήσει κάποιο συγκεκριμένο κοινό.

Στον τομέα του fintech, οι πελάτες αντιμετωπίζουν κάποιες συγκεκριμένες προκλήσεις. Για παράδειγμα, ίσως να επενδύουν για πρώτη φορά ή να αντιμετωπίζουν προβλήματα πλοήγησης σε μια εφαρμογή. Το μάρκετινγκ περιεχομένου θα πρέπει επομένως να προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση ως προς το πώς λειτουργεί η πλατφόρμα τις εταιρείας, τι υπηρεσίες παρέχει, πώς μπορούν οι πελάτες να πραγματοποιούν συναλλαγές και άλλα σχετικά.

Στην ουσία, marketing περιεχομένου είναι η τέχνη της επικοινωνίας με τους πελάτες σας και στοχεύει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας αλλά και της δημοτικότητας της επιχείρησής σας, μέσα από την παροχή χρήσιμων πληροφοριών, εκπαίδευσης ή γνώσης. Η διανομή του περιεχομένου είναι εξίσου σημαντική και θα πρέπει να εκτελείται στρατηγικά μέσα από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ιστολόγια, διαφημίσεις PPC, βίντεο και άλλα.

Διαφάνεια και Ρυθμιστικές Αρχές

Πέρα από την παροχή γνώσης και εκπαίδευσης, η διαφάνεια και η συμμόρφωση με τις τοπικές ρυθμιστικές Αρχές είναι ζωτικής σημασίας στο fintech μάρκετινγκ, εφόσον διασφαλίζει την παροχή σωστών πληροφοριών σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας, την ειλικρινή διαφήμιση, καθώς και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών της. Κατά την προετοιμασία της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ, θα πρέπει να δημιουργείται ταυτόχρονα μια διαδικασία αξιολόγησης της συμμόρφωσης όλου του περιεχομένου και της επικοινωνίας μάρκετινγκ με τους κανόνες της κεφαλαιαγοράς.

Κάθε μέλος της ομάδας θα πρέπει να έχει μια γενική κατανόηση αυτών των προτύπων συμμόρφωσης, εφόσον μια διαφανής επικοινωνία μάρκετινγκ όχι μόνο προστατεύει τη φήμη και την υπόληψη μιας εταιρείας, άλλα επίσης δημιουργεί μια διαρκή σχέση εμπιστοσύνης τόσο με τις ρυθμιστικές Αρχές όσο και με τους καταναλωτές.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειώσουμε ότι λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της γενικότερης βιομηχανίας fintech, οι ρυθμιστικές Αρχές αξιολογούν και καθορίζουν συνεχώς νέους κανονισμούς για την προστασία τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών. Κάτι που με την σειρά του συνεπάγεται ότι η στρατηγική μάρκετινγκ μιας fintech εταιρείας θα πρέπει να είναι δυναμική, ευέλικτη και να μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα στα νέα δεδομένα και σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Affiliate, Influencer και Referral Μάρκετινγκ

Το affiliate και το influencer μάρκετινγκ σας επιτρέπει να προσεγγίσετε το καταναλωτικό κοινό μέσω τρίτων και να αυξήσετε το ενδιαφέρον γύρω από την εταιρεία σας. Παράλληλα, το μάρκετινγκ παραπομπών (referrals) είναι μια διαδικασία κατά την οποία επιτρέπετε στους ίδιους τους επισκέπτες και τους πελάτες σας να προωθήσουν τον ιστότοπο και τις υπηρεσίες σας μέσω μοναδικών συνδέσμων, σε αντάλλαγμα κάποιας μικρής αμοιβής, μπόνους ή έκπτωσης.

Υπάρχουν πολλά πετυχημένα παραδείγματα affiliate και influencer μάρκετινγκ στον τομέα του fintech. Πρόσφατα, για παράδειγμα, η δημοφιλής ψηφιακή τράπεζα Revolut συνεργάστηκε με τους Βρετανούς YouTubers «Sidemen», προβάλλοντας τις υπηρεσίες της σε περισσότερους από 130 εκατομμύρια θεατές μέσα από 34 δισεκατομμύρια προβολές.

Gamification (Παιχνιδοποίηση)

Gamification ονομάζεται η ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον μη παιχνιδιού όπως οι εταιρείες παροχής ψηφιακών επενδυτικών υπηρεσιών. Η πρακτική αυτή αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα παιχνίδι διασκεδαστικό, για να διατηρήσει το ενδιαφέρον του χρήστη. Το gamification χρησιμοποιείται στον κόσμο της εκπαίδευσης και της ηλεκτρονικής μάθησης κι έχει ως βασικό χαρακτηριστικό την «επιβράβευση του χρήστη», με στόχο να καλύψει την εσωτερική του ανάγκη για αναγνώριση της προσπάθειάς του και να αυξήσει τον βαθμό συμμετοχής του.

Το Fintech Μαρκετινγκ του αύριο

Στις μέρες μας, οι χρήστες των εφαρμογών fintech απαιτούν την παροχή προηγμένων υπηρεσιών, μέσα από απρόσκοπτες διαδραστικές και προσωποποιημένες εμπειρίες. Για να καταφέρουν να συμβαδίσουν με τον ρυθμό της καινοτομίας, οι εταιρείες fintech θα πρέπει να προσφέρουν ακόμη πιο ισχυρές και αξιόλογες προτάσεις, γεγονός που αυξάνει τη σημασία του αποτελεσματικού fintech μάρκετινγκ.

Η εφαρμογή μιας επιτυχημένης στρατηγικής fintech μάρκετινγκ εξασφαλίζει τη δημιουργία μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας, η οποία με τη σειρά της κερδίζει τη συνεχή ψήφο εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού.

Δειτε Επισης

Φιλανθρωπική φωτογραφική έκθεση «Λεμεσός Αγάπη Μου» από Totalserve και PGE&Co
Μωρά Θαύματα: Το όραμα που έγινε πραγματικότητα και οι επόμενοι στόχοι του Συνδέσμου
ΙδΕΚ: Δυναμική κυπριακή παρουσία στο φεστιβάλ καινοτομίας SLUSH 2024
Tο ασημένιο γούρι «Δέντρο της Ζωής» του Καραϊσκάκειου Ιδρύματος
Ημερίδα «20 χρόνια ανίχνευσης ακοής» από το Κέντρο Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου»
Έρχεται ο δέκατος εθνικός διαγωνισμός για ανάδειξη του καλύτερου οινοχόου της Κύπρου
Διεκδικεί επανεκλογή στο συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού η Κύπρος-Το μήνυμα Χατζημανώλη
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Μνημόνιο συνεργασίας CMMI και NIMRD σε ερευνητικούς τομείς-«Σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο»
ΚΕΒΕ: Σε ομηρία ο κατασκευαστικός τομέας-Επανάληψη των καταστροφικών πρακτικών του παρελθόντος