Κορυφαίοι CFO αποκαλύπτουν μυστικά επιτυχίας και δίνουν συμβουλές
InBusinessNews 11:16 - 17 Μαρτίου 2023
Η διεθνής οικονομική αβεβαιότητα ασκεί μεγάλη πίεση στο επιχειρείν και υπό τις δεδομένες συνθήκες, ο ρόλος του Οικονομικού Διευθυντή (CFO) διευρύνεται και πλέον εκτός από θεματοφύλακας των οικονομικών του Οργανισμού είναι και δημιουργός επιχειρηματικής αξίας και καταλύτης νέων, ψηφιακά καθοδηγούμενων, στρατηγικών μοντέλων.
Σπουδαίες προσωπικότητες βρέθηκαν επι σκηνής στο 18ο CFO Management Forum, που παρουσίασε η ECOMMBX, και εξέφρασαν θέσεις, απόψεις και εκτιμήσεις για θέματα που απασχολούν τον ολοένα και πιο συναρπαστικό κόσμο των CFO. Ο λόγος για τους VP of Finance της TheSoulPublishing, Oleg Rogalev, τη CFO της ECOMMBX, Γεωργία Πίττα, τον Director & CFO της PepsiCo International (Cyprus) Αντρέα Θεοχαρίδη και τον Andrew Tinney, CFO της Wargaming Group Limited.
Η CFO της ECOMMBX δήλωσε πως το 2023 ξεκίνησε υποσχόμενο αλλά αυτή την βδομάδα (μετά τις διεθνείς εξελίξεις) πρέπει «να τα επανεξετάσουμε όλα και να ξαναδούμε την κατάσταση, το όραμα, τον προυπολογισμό και τις καθημερινές μας εργασίες». Και συνέχισε: «Πρέπει να είμαστε προληπτικοί και να βάζουμε διαρκώς νέους στόχους». Όπως ανέφερε, υπήρξαν προκλήσεις τα τελυταία χρόνια και συνεχίζονται. Στις προκλήσεις προστίθενται όπως είπε η κ.Πίττα και τα θέματα συμμόρφωσης. «Επενδύουμε στην τεχνολογία και ειναι κι αυτή μια πρόκληση» ανέφερε για να τονίσει τη σημασία που δίνεται στην πρόσληψη ταλέντων.
Ο Oleg Rogalev είπε πως η TheSoulPublishing αποτελείται από άνω των 600 ατόμων που εργάζονται στην εταιρεία. «Ο τρόπος με τον οποίο εργαζόμαστε είναι διαφορετικός και άλκαξε ακόμη περισσότερο τα τελευταία 3 χρόνια», είπε, κάνοντας λόγο σε ανάπτυξη του τομέα που ξεπέρασε το 30%. Μίλησε για αυξημένο ανταγωνισμό αλλά και την αναγκαία χρήση πολλών πλατφορμών όπως youtube και tik tok. «Ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και πρέπει διαρκώς εξελίσσουμε τον εαυτό μας», είπε καθώς και να προβλέπουν τις τάσεις του μέλλοντος. Αναφορά έκανε σε κίνητρα οικονομικά και άλλα εργασιακά για να είναι ικανοποιημένο το προσωπικό τους.
Ο Director & CFO της PepsiCo είπε πως οι πελάτες, οι συνεργάτες και το ανθρώπινο δυναμικό είναι πάντα στο επίκεντρο της εταιρείας. Το περιβάλλον είναι απρόβλετο και δεν μπορούμε να ενεργούμε με τη λογική πως η κρίση είναι στο παρελθόν, πρόσθεσε. Επ’ αυτού, σχολίασε την επίδραση που έχει ο πληθωρισμός στην τσέπη του καταναλωτή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία επίσης επηρέασε την αγορά σε ό,τι αφορά προμήθειες αλλά και ενεργειακό κόστος, συμπλήρωσε. Στη συνέχεια ανέφερε: «Δημιουργήσμαε hybrid model, λανσάραμε τη διαδικασία ψηφιοποίησης και επενδύσαμε σε software για αυτοματοποίηση».
Ο CFO της Wargaming Group Limited έστειλε τα δικά του μηνύματα, δίνοντας πολύτιμες συμβουλές στους οικονομικούς διευθυντές. Τους πρότεινε όπως γνωρίζουν τι γίνεται στην αγορά και να μην ετεροτυφλούν. Αντιθέτως, εξήγησε, είναι σημαντικό να αντιμετωπίζουν κατάματα τα όποια προβλήματα. «Πρέπει να είστε προσεχτικοί ως προς την ρευστότητα και τού πού βρίσκονται τα χρήματα της εταιρείας» συμπλήρωσε. Προσοχή συνέστησε και σε φούσκες της αγοράς. Κλειδί της επιτυχίας είναι και ο σωστός προγραμματισμός, πρόσθεσε κάνοντας αναφορά, ως παράδειγμα, σε κίνηση που έκανε η εταιρεία με το άκουσμα του πολέμου της Ουκρανίας, προστατεύοντας έτσι μεγάλα ποσά που βρίσκονται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.