Premno: Η start up που αναδεικνύει τους Δρόμους του Κρασιού στην Κύπρο
11:47 - 03 Φεβρουαρίου 2023
Το κυπριακό κρασί έχει ιστορία πάνω από 55 αιώνες. Οι Κύπριοι, σύμφωνα με την παράδοση, παρήγαγαν κρασί ακόμη και πριν τους Αρχαίους Έλληνες και το κρασί της Κύπρου έχει τις ρίζες του στα αρχαία ελληνικά, ρωμαϊκά και αιγυπτιακά χρόνια.
Η start up Premno οραματίζεται να αναδείξει τους Δρόμους του Κρασιού στην Κύπρο μέσω των ψηφιακών δρόμων, σε χρήστες του διαδικτύου, φίλους της ιστορίας και τους κρασιού. Επίσης, όπως αναφέρει ο Πασχάλης Σκρέκας, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, οι Δρόμοι του Κρασιού θα δημιουργηθούν επίσης και σε άλλες χώρες, βοηθώντας τη βιωσιμότητα των οινοποιείων.
Μέσα από την πλατφόρμα, η εταιρεία προσφέρει την ευκαιρία να παρακολουθήσετε μονοπάτια κρασιού και την εμπειρία των οινοποιείων, των αρχαιολογικών χώρων, της ιστορίας, της λαογραφίας, των μύθων και των θρύλων κάθε μονοπατιού, με βάση το κρασί ως πολιτιστικό αγαθό.
Πώς ξεκίνησε να καλλιεργείται η ιδέα γι’ αυτήν την πρωτοποριακή πλατφόρμα;
Η αγάπη μας για το κρασί και η άποψή μας ότι αυτό αποτελεί πολιτιστικό αγαθό, σε συνδυασμό με το επιστημονικό υπόβαθρό μας που συνδέεται με τον τουρισμό και τις νέες τεχνολογίες, γέννησαν την ιδέα για τον θεσμό Δρόμοι του Κρασιού, ώστε να ιδωθεί υπό το πρίσμα των σύγχρονων παγκόσμιων τεχνολογικών τάσεων.
Τι προσφέρει και σε ποιους απευθύνεται;
Η Premno είναι startup που απευθύνεται στους λάτρεις του κρασιού, στους φίλους της ιστορίας, στους «μπροστάρηδες» της τεχνολογίας, στους οποίους στοχεύει να προσφέρει μια πολυπρισμασματική και πολυαισθητηριακή εμπειρία με άξονα το κρασί.
Ποιους θεωρείτε τους σημαντικότερους σταθμούς στην πορεία της startup σας από την ημέρα δημιουργίας της μέχρι σήμερα;
Πρώτος σταθμός για την Premno, έπειτα από τη σύλληψη της κεντρικής ιδέας δραστηριότητάς της, υπήρξε η σύσταση της ομάδας που θα τη στελεχώνει. Δεύτερος σταθμός υπήρξε η συμμετοχή στο IDEA Innovation Hub. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα του IDEA ήταν μείζονος σημασίας καθώς μας δόθηκε η δυνατότητα να ακολουθήσουμε ένα εντατικό πρόγραμμα επιμόρφωσης.
Επόμενοι σταθμοί υπήρξαν η ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού κύκλου του IDEA, με την ταυτόχρονη νομική σύσταση της εταιρείας και η πρώτη επαφή με τους οινοποιούς οι οποίοι αποτελούν και βασικούς εταίρους για την εταιρεία μας.
Ποια ήταν τα σημαντικότερα προβλήματα που συναντήσατε και πώς τα αντιμετωπίσατε;
Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε αφορούσαν κυρίως τη στρατηγική για την προσέλκυση νέων πελατών. Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπογραμμιστεί ότι καίριας σημασίας για την άμβλυνση αυτών των προβλημάτων ήταν η συνεισφορά της ομάδας του IDEA, του κ. Σίμου Κιτηρή και ιδιαιτέρως του κ. Ξενοφώντα Χασάπη. Επίσης, ευχαριστούμε και την κ. Έλενα Τάνου από το ΤOP KINISIS TRAVEL.
Υπηρεσίες στους οινοποιούς
Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε;
Η στρατηγική της Premno διαχωρίζεται σε δύο σκέλη: Το πρώτο αφορά τους οινοποιούς τους οποίους θέλουμε να προσεγγίσουμε και να συμπεριλάβουμε στην πλατφόρμα μας. Για τον σκοπό αυτό προσφέρουμε στα οινοποιεία μια σειρά από υπηρεσίες χωρίς χρέωση μέσω της πλατφόρμας μας, με στόχο να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα και το brand visibiilty τους.
Το δεύτερο σκέλος αφορά τους χρήστες, για τους οποίους το περιεχόμενο της πλατφόρμας μας θα είναι επίσης χωρίς χρέωση. Επομένως, όποιος ενδιαφέρεται για τους δρόμους του κρασιού θα έχει απεριόριστη πρόσβαση στις πληροφορίες της πλατφόρμας μας.
Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο/νέα που έχει μια ιδέα και θέλει να την υλοποιήσει;
Η συμβουλή μας, έπειτα από την εμπειρία μας στο πρόγραμμα του IDEA, είναι να επιδείξουν ευελιξία, υπομονή και επιμονή για την υλοποίηση των στόχων και των ιδεών τους, δεδομένων των πολλών προβλημάτων που θα συναντήσουν. Επιπλέον, θα πρέπει να απευθύνονται σε άτομα που είναι εξειδικευμένα και θα τους παρέχουν τις κατάλληλες κατευθυντήριες οδηγίες.
Το απαιτητικό ταξίδι
Πώς σας βοήθησε η συνεργασία σας με το IDEA; Ποιες εμπειρίες ή γνώσεις αποκομίσατε;
Το IDEA προσέφερε μια σειρά από στοχευμένης θεματολογίας σεμινάρια/διαλέξεις για ζητήματα συναφή με την ίδρυση και λειτουργία μιας start up όπως, για παράδειγμα, διαχείριση οικονομικών στοιχείων και προβλέψεων της εταιρείας, θέματα μάρκετινγκ και διαχείρισης ομάδας. Εκτός από τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τη συμμετοχή στα σεμινάρια/διαλέξεις, το οικοσύστημα του IDEA συνεισέφερε τα μέγιστα στη δικτύωση της Premno και στην ωρίμανσή της χάρη στην αλληλεπίδραση ιδεών και στην ανταλλαγή απόψεων για την επίλυση κοινών προβλημάτων με τις λοιπές startups που υποστήριζε το IDEA και με τις οποίες ήρθε σε επαφή.
Ποιο είναι το όραμα/όνειρό σας;
Όραμά μας είναι, μέσω των ψηφιακών Δρόμων του Κρασιού, οι χρήστες του διαδικτύου, φίλοι της ιστορίας και του κρασιού να γίνονται κοινωνοί της ιστορίας της Κύπρου και του κυπριακού οίνου, εύκολα και με ψυχαγωγικό τρόπο. Σε δεύτερο χρόνο οι Δρόμοι του Κρασιού θα δημιουργηθούν και σε άλλες χώρες. Θεωρούμε ότι το προϊόν μας θα μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της βιωσιμότητας και των κερδών των οινοποιείων.
- Το Κέντρο Καινοτομίας IDEA της Τράπεζας Κύπρου δέχεται νέες αιτήσεις
Το βραβευμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή IDEA δέχεται αιτήσεις για 8η συνεχή χρονιά.
Μέσα από το εννέα μηνών πρόγραμμά του IDEA, προσφέρεται σε κάθε startup πακέτο υπηρεσιών & μετρητών, μέχρι και €60.000, ως εξής:
• Επιχειρηματική εκπαίδευση για τη δημιουργία της επιχείρησης
• €20.000 αρχικό κεφάλαιο (seed capital)
• Καθοδήγηση (mentoring) από καταξιωμένους επιχειρηματίες
• Υπηρεσίες σε νομικά, λογιστικά, μάρκετινγκ & τεχνολογία (ICT)
• Διασυνδέσεις με επιχειρηματίες, δικτύωση και πρόσβαση σε πιθανούς επενδυτές
Για κριτήρια και αιτήσεις μπες στο: www.ideacy.net