Powered by

Υπ. Οικονομικών: Δεν θα απαιτηθούν πρόσθετες πιστώσεις για την αποπαγοποίηση θέσεων στο δημόσιο

Δεν θα απαιτηθούν οποιεσδήποτε πρόσθετες πιστώσεις για την πλήρωση των 397 κενών θέσεων Πρώτου Διορισμού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Οικονομικών, παραθέτοντας διευκρινίσεις «προς αποκατάσταση της αλήθειας σε σχέση με αναφορές ως προς το κρατικό μισθολόγιο», όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση. 

Το Υπουργείο Οικονομικών σημειώνει ότι οι 75 εκ των 397 συνολικά κενών θέσεων Πρώτου Διορισμού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, συμπεριλαμβάνονταν στον Συμπληρωματικό Προϋπολογισμό (Αρ.2) του 2023 που ενέκρινε ήδη η Βουλή των Αντιπροσώπων στις 13 Ιουλίου 2023.

«Όλες οι θέσεις είναι εγκεκριμένες είτε στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2023, είτε στους Προϋπολογισμούς των Οργανισμών για το 2023 (προϋπολογισμοί που έχουν καταρτιστεί και υποβληθεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων από την προηγούμενη Κυβέρνηση) και για όλες έχει προηγηθεί η έγκρισή τους από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, με υπερψήφιση από το ΔΗΣΥ», προσθέτει.

Ακολούθως, σημειώνει ότι η πρακτική αποπαγοποίησης θέσεων υφίσταται από το 2013 μέχρι και σήμερα και ότι κατά τα δύο προηγούμενα έτη, και συγκεκριμένα το 2021 και το 2022, η προηγουμένη κυβέρνηση προώθησε την αποπαγοποίηση 1880 και 1749 θέσεων, αντίστοιχα. «Ως εκ τούτου, δεν είναι η πρώτη φορά που η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού καλείται να εγκρίνει μεγάλο αριθμό κενών μόνιμων θέσεων για αποπαγοποίηση», αναφέρει.

Υπογραμμίζει, ωστόσο, ότι «η ουσία του θέματος δεν είναι η αποπαγοποίηση θέσεων αλλά η εξέλιξη της απασχόλησης στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα η οποία, βάσει στοιχείων, διατηρείται στα μειωμένα επίπεδα που έχουν επιτευχθεί την τελευταία δεκαετία». Συγκεκριμένα, στις αρχές του 2012 η απασχόληση στον δημόσιο τομέα αριθμούσε στα 52.267 άτομα και στις 30.6.2023  στα 49.295. 

Σημειώνει, εξάλλου, ότι «οι αποπαγοποιήσεις και η σταδιακή πλήρωση των θέσεων δεν οδηγούν σε ουσιαστική αύξηση της απασχόλησης, εφόσον κατά τη δημιουργία τους λαμβάνονται υπόψη, μεταξύ άλλων, οι αφυπηρετήσεις και η αντικατάσταση εκτάκτου και συμβασιούχου προσωπικού, ενώ παράλληλα στις πλείστες περιπτώσεις δημιουργούνται θέσεις έναντι κατάργησης τουλάχιστον ίσης αξίας άλλων θέσεων».

Επισημαίνεται ότι οι θέσεις προς αποπαγοποίηση περιλαμβάνονται στους ήδη εγκεκριμένους προϋπολογισμούς του κράτους και λαμβάνεται υπόψη η επίπτωση της πλήρωσης των κενών θέσεων στο συνολικό δημοσιονομικό σχεδιασμό του κράτους. 

«Ως Κυβέρνηση παραμένουμε προσηλωμένοι στη διατήρηση της δημοσιονομικής υπευθυνότητας και όλες οι αποφάσεις που προωθούνται λαμβάνουν σοβαρότατα υπόψη τις δυνατότητες των δημόσιων οικονομικών», καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου, προσθέτοντας ότι «ο προϋπολογισμός για το έτος 2024 παραμένει πλεονασματικός με προτεραιότητα στη διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης, τη μεσοπρόθεσμη μείωση του δημόσιου χρέους αλλά και την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής».

Δειτε Επισης

Στ. Δημητρίου: Πολυεπίπεδα τα οφέλη από την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ισχυρός μοχλός ανάπτυξης
Κυριάκος Κακουρής: Συζητήσεις με ΑΗΚ για δάνειο προς αναβάθμιση του δικτύου της-Η θέση ΕΤΕπ για GSI και τερματικό
ΑΤΑ, κατώτατος, συμβάσεις και απεργίες-Τα καυτά εργασιακά θέματα της χρονιάς που πέρασε και ο κομβικός ρόλος της ΟΕΒ
Scope Ratings: Σταθερές προοπτικές για κυπριακή οικονομία-Ευάλωτη στην κλιμάκωση παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων
Σταύρος Σταύρου, Ευγένιος Ευγενίου και Βαλεντίνος Πολυκάρπου...Μόνο θετικά από την ένταξη στη ζώνη Σένγκεν
Μικρή άνοδος την Παρασκευή στο ΧΑΚ
Συρρίκνωση του δημοσιονομικού ελλείμματος-Περιορίστηκε στα €6 εκατ. το δ'΄τρίμηνο του 2024
Από διαφορετικές αφετηρίες για την ΑΤΑ-«Ο θεσμός είναι αναχρονιστικός και χρήζει βελτίωσης ή αντικατάστασης»
Μισθολογικές αυξήσεις και βελτίωση ωφελημάτων διεκδικούν οι ωρομίσθιοι-Το μήνυμα προς την Κυβέρνηση
Υλοποιούνται με επικαιροποιημένους στόχους μέτρα για πράσινη κινητικότητα-Η διαβεβαίωση του Υπουργείου Μεταφορών