Γεμάτο γιορτινό τραπέζι, αβέβαιο λιανεμπόριο το 2024-Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις

Αισιοδοξία επικρατεί μεταξύ των λιανεμπόρων ότι ο τομέας θα κλείσει φέτος με θετικό πρόσημο τόσο σε όγκο όσο και αξία, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι ένεκα της ευρύτερης ακρίβειας, η οποία έχει μειώσει αισθητά την αγοραστική τους δύναμη.

Μπορεί μέχρι τις τελευταίες ημέρες η επισκεψιμότητα και οι τζίροι στην αγορά να μην θυμίζουν ακόμα Χριστούγεννα, αλλά το τελευταίο δεκαήμερο του 2023 αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά για να κορυφωθεί στις 24 Δεκεμβρίου, την πιο εμπορική μέρα του χρόνου.

Πλούσιο γιορτινό τραπέζι, θετικό πρόσημο σε άλλους τομείς
Βέβαια, την τιμητική τους τόσο ολόχρονα όσο και ιδιαίτερα τις γιορτινές μέρες έχουν οι υπεραγορές, με τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κρέατα και λαχανικά να ανακουφίζει σε κάποιο βαθμό τα πορτοφόλια των αγοραστών και να τους ενθαρρύνει να γεμίσουν πιο εύκολα το καλάθι ψωνίσματος.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου εξέφρασε την εκτίμηση ότι, παρά τις δυσκολίες της εποχής, τις έντονες πληθωριστικές τάσεις και τη γενικότερη άνοδο των τιμών, οι καταναλωτές θα βρουν τους τρόπους για να μην λείψει ούτε και φέτος τίποτα από το γιορτινό τραπέζι.

«Οι καταναλωτές θα προχωρήσουν παραδοσιακά στις χριστουγεννιάτικες αγορές, οι οποίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό την τελευταία στιγμή, δηλαδή την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ εκτός από τα τρόφιμα, θετικά αναμένεται να κινηθούν και οι υπόλοιποι τομείς του λιανεμπορίου, ανάμεσά τους η ένδυση, η υπόδηση, τα παιχνίδια, τα ηλεκτρικά είδη, τα ηλεκτρονικά και τα προϊόντα τεχνολογίας», επεσήμανε σχετικά, υπενθυμίζοντας ότι τα γενικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά στις 25 και 26 Δεκεμβρίου, όπως επίσης την 1η, 2 και 6 Ιανουαρίου.

Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις
Οι απρόβλεπτες εξελίξεις των τελευταίων χρόνων και οι αστάθμητοι παράγοντες με οικονομικές προεκτάσεις έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα στην αγορά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προβλεφθεί σε καμία περίπτωση η εικόνα του λιανικού εμπορίου την επόμενη χρονιά.

Παράλληλα, οι καταστηματάρχες οφείλουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών.

«Με τέτοια δυναμικά δεδομένα που έχουμε βιώσει, οποιαδήποτε πρόβλεψη και εκτίμηση είναι παρακινδυνευμένη, καθώς θα πρέπει να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, να προχωρούμε σε αναβαθμίσεις και να είμαστε ευέλικτοι στα θέλω και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον είναι πιο απαιτητικοί, διεκδικητικοί και ενημερωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Το αυξημένο κόστος για επιχειρήσεις και η έλλειψη προσωπικού
Παρόλο που καταγράφεται σταθεροποίηση των τιμών και συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων, εντούτοις το ταχέως εναλλασσόμενο τοπίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Το κόστος για τις επιχειρήσεις έχει αυξηθεί σε όλα τα επίπεδα, τόσο για ηλεκτρικό ρεύμα και πρώτες ύλες όσο και για εργατικό δυναμικό, με αποτέλεσμα να καλούνται να κινηθούν και να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το πλαίσιο.

«Μεγαλύτερο αγκάθι παραμένει η έλλειψη προσωπικού, η οποία αποτελεί πονοκέφαλο όλων των επιχειρήσεων, στο εμπόριο, τα ξενοδοχεία, την εστίαση, τον κατασκευαστικό τομέα και άλλους κλάδους, με την έναρξη της επερχόμενης τουριστικής σεζόν να τρομάζει», ανέφερε σχετικά ο Μάριος Αντωνίου.

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών