Γεμάτο γιορτινό τραπέζι, αβέβαιο λιανεμπόριο το 2024-Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις

Αισιοδοξία επικρατεί μεταξύ των λιανεμπόρων ότι ο τομέας θα κλείσει φέτος με θετικό πρόσημο τόσο σε όγκο όσο και αξία, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι ένεκα της ευρύτερης ακρίβειας, η οποία έχει μειώσει αισθητά την αγοραστική τους δύναμη.

Μπορεί μέχρι τις τελευταίες ημέρες η επισκεψιμότητα και οι τζίροι στην αγορά να μην θυμίζουν ακόμα Χριστούγεννα, αλλά το τελευταίο δεκαήμερο του 2023 αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά για να κορυφωθεί στις 24 Δεκεμβρίου, την πιο εμπορική μέρα του χρόνου.

Πλούσιο γιορτινό τραπέζι, θετικό πρόσημο σε άλλους τομείς
Βέβαια, την τιμητική τους τόσο ολόχρονα όσο και ιδιαίτερα τις γιορτινές μέρες έχουν οι υπεραγορές, με τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κρέατα και λαχανικά να ανακουφίζει σε κάποιο βαθμό τα πορτοφόλια των αγοραστών και να τους ενθαρρύνει να γεμίσουν πιο εύκολα το καλάθι ψωνίσματος.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου εξέφρασε την εκτίμηση ότι, παρά τις δυσκολίες της εποχής, τις έντονες πληθωριστικές τάσεις και τη γενικότερη άνοδο των τιμών, οι καταναλωτές θα βρουν τους τρόπους για να μην λείψει ούτε και φέτος τίποτα από το γιορτινό τραπέζι.

«Οι καταναλωτές θα προχωρήσουν παραδοσιακά στις χριστουγεννιάτικες αγορές, οι οποίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό την τελευταία στιγμή, δηλαδή την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ εκτός από τα τρόφιμα, θετικά αναμένεται να κινηθούν και οι υπόλοιποι τομείς του λιανεμπορίου, ανάμεσά τους η ένδυση, η υπόδηση, τα παιχνίδια, τα ηλεκτρικά είδη, τα ηλεκτρονικά και τα προϊόντα τεχνολογίας», επεσήμανε σχετικά, υπενθυμίζοντας ότι τα γενικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά στις 25 και 26 Δεκεμβρίου, όπως επίσης την 1η, 2 και 6 Ιανουαρίου.

Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις
Οι απρόβλεπτες εξελίξεις των τελευταίων χρόνων και οι αστάθμητοι παράγοντες με οικονομικές προεκτάσεις έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα στην αγορά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προβλεφθεί σε καμία περίπτωση η εικόνα του λιανικού εμπορίου την επόμενη χρονιά.

Παράλληλα, οι καταστηματάρχες οφείλουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών.

«Με τέτοια δυναμικά δεδομένα που έχουμε βιώσει, οποιαδήποτε πρόβλεψη και εκτίμηση είναι παρακινδυνευμένη, καθώς θα πρέπει να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, να προχωρούμε σε αναβαθμίσεις και να είμαστε ευέλικτοι στα θέλω και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον είναι πιο απαιτητικοί, διεκδικητικοί και ενημερωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Το αυξημένο κόστος για επιχειρήσεις και η έλλειψη προσωπικού
Παρόλο που καταγράφεται σταθεροποίηση των τιμών και συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων, εντούτοις το ταχέως εναλλασσόμενο τοπίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Το κόστος για τις επιχειρήσεις έχει αυξηθεί σε όλα τα επίπεδα, τόσο για ηλεκτρικό ρεύμα και πρώτες ύλες όσο και για εργατικό δυναμικό, με αποτέλεσμα να καλούνται να κινηθούν και να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το πλαίσιο.

«Μεγαλύτερο αγκάθι παραμένει η έλλειψη προσωπικού, η οποία αποτελεί πονοκέφαλο όλων των επιχειρήσεων, στο εμπόριο, τα ξενοδοχεία, την εστίαση, τον κατασκευαστικό τομέα και άλλους κλάδους, με την έναρξη της επερχόμενης τουριστικής σεζόν να τρομάζει», ανέφερε σχετικά ο Μάριος Αντωνίου.

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος