Γεμάτο γιορτινό τραπέζι, αβέβαιο λιανεμπόριο το 2024-Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις

Αισιοδοξία επικρατεί μεταξύ των λιανεμπόρων ότι ο τομέας θα κλείσει φέτος με θετικό πρόσημο τόσο σε όγκο όσο και αξία, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι ένεκα της ευρύτερης ακρίβειας, η οποία έχει μειώσει αισθητά την αγοραστική τους δύναμη.

Μπορεί μέχρι τις τελευταίες ημέρες η επισκεψιμότητα και οι τζίροι στην αγορά να μην θυμίζουν ακόμα Χριστούγεννα, αλλά το τελευταίο δεκαήμερο του 2023 αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά για να κορυφωθεί στις 24 Δεκεμβρίου, την πιο εμπορική μέρα του χρόνου.

Πλούσιο γιορτινό τραπέζι, θετικό πρόσημο σε άλλους τομείς
Βέβαια, την τιμητική τους τόσο ολόχρονα όσο και ιδιαίτερα τις γιορτινές μέρες έχουν οι υπεραγορές, με τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κρέατα και λαχανικά να ανακουφίζει σε κάποιο βαθμό τα πορτοφόλια των αγοραστών και να τους ενθαρρύνει να γεμίσουν πιο εύκολα το καλάθι ψωνίσματος.

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου εξέφρασε την εκτίμηση ότι, παρά τις δυσκολίες της εποχής, τις έντονες πληθωριστικές τάσεις και τη γενικότερη άνοδο των τιμών, οι καταναλωτές θα βρουν τους τρόπους για να μην λείψει ούτε και φέτος τίποτα από το γιορτινό τραπέζι.

«Οι καταναλωτές θα προχωρήσουν παραδοσιακά στις χριστουγεννιάτικες αγορές, οι οποίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό την τελευταία στιγμή, δηλαδή την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ εκτός από τα τρόφιμα, θετικά αναμένεται να κινηθούν και οι υπόλοιποι τομείς του λιανεμπορίου, ανάμεσά τους η ένδυση, η υπόδηση, τα παιχνίδια, τα ηλεκτρικά είδη, τα ηλεκτρονικά και τα προϊόντα τεχνολογίας», επεσήμανε σχετικά, υπενθυμίζοντας ότι τα γενικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά στις 25 και 26 Δεκεμβρίου, όπως επίσης την 1η, 2 και 6 Ιανουαρίου.

Παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις
Οι απρόβλεπτες εξελίξεις των τελευταίων χρόνων και οι αστάθμητοι παράγοντες με οικονομικές προεκτάσεις έχουν δημιουργήσει αβεβαιότητα στην αγορά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προβλεφθεί σε καμία περίπτωση η εικόνα του λιανικού εμπορίου την επόμενη χρονιά.

Παράλληλα, οι καταστηματάρχες οφείλουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών.

«Με τέτοια δυναμικά δεδομένα που έχουμε βιώσει, οποιαδήποτε πρόβλεψη και εκτίμηση είναι παρακινδυνευμένη, καθώς θα πρέπει να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, να προχωρούμε σε αναβαθμίσεις και να είμαστε ευέλικτοι στα θέλω και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον είναι πιο απαιτητικοί, διεκδικητικοί και ενημερωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», υπογράμμισε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ.

Το αυξημένο κόστος για επιχειρήσεις και η έλλειψη προσωπικού
Παρόλο που καταγράφεται σταθεροποίηση των τιμών και συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων, εντούτοις το ταχέως εναλλασσόμενο τοπίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Το κόστος για τις επιχειρήσεις έχει αυξηθεί σε όλα τα επίπεδα, τόσο για ηλεκτρικό ρεύμα και πρώτες ύλες όσο και για εργατικό δυναμικό, με αποτέλεσμα να καλούνται να κινηθούν και να επιβιώσουν μέσα σε αυτό το πλαίσιο.

«Μεγαλύτερο αγκάθι παραμένει η έλλειψη προσωπικού, η οποία αποτελεί πονοκέφαλο όλων των επιχειρήσεων, στο εμπόριο, τα ξενοδοχεία, την εστίαση, τον κατασκευαστικό τομέα και άλλους κλάδους, με την έναρξη της επερχόμενης τουριστικής σεζόν να τρομάζει», ανέφερε σχετικά ο Μάριος Αντωνίου.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024