AI η μάχη κατανόησης της τεχνολογίας στην επικοινωνία και η επιλογή της γραφομηχανής

Την ώρα που η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και η μηχανική μάθηση πυροδοτούν τεράστιες αλλαγές σε όλους τους κλάδους και εργασίες παγκόσμια, ο τομέας της επικοινωνίας – διαφήμισης δεν μπορεί να παραμένει άθικτος! Σέβομαι το γεγονός ότι κάποιοι ενδεχομένως να προσπαθούν να «σώσουν» θέσεις εργασίας, ωστόσο το να αμφιβάλεις την AI προφανώς και δεν θα σου βγει σε καλό. Kind Reminder στις 11 Μαΐου 1997, ο grand master του σκακιού, Garry Kasparov, ηττάται από υπολογιστή της IBM.

Ομολογουμένως είμαστε στην αρχή της έκρηξης μιας νέας τεχνολογικής επανάστασης που αλλάζει ριζικά τα θεμέλια των όσων ξέραμε και των όσων ακαδημαϊκά μάθαμε. Το βρίσκω όμως λιγάκι τολμηρό να ακούω «ειδήμονες» του κλάδου (και εδώ στην Κύπρο αλλά και αρθρογράφους στο εξωτερικό) οι οποίοι προσπαθούν διακριτικά να ρίξουν το θέμα στα «μαλακά», υποβαθμίζοντας την τεχνολογία AI επιχειρηματολογώντας ή μάλλον αμφισβητώντας την ΑΙ αξιοποιώντας το συναίσθημα – την ψυχή κάτι το οποίο δεν μπορεί να έχει το software ή κατ’ επέκταση μια μηχανή τεχνολογίας AI. Και όμως είναι κάποιοι αναμεσά μας που επιχειρούν να μας πείσουν σε φάση δεκαετίας 90… καλός ο υπολογιστής αλλά η γραφομηχανή έχει άλλη χάρη!

Ωραίος ο ρομαντισμός, ωστόσο είναι ώρα να δούμε με ρεαλισμό τη νέα πραγματικότητα και τον νέο κόσμο της AI-επικοινωνίας. Καλό είναι να μοιραζόμαστε απόψεις, η πραγματικότητα όμως είναι ότι την εποχή της τεχνολογικής επανάστασης, οι leaders της επικοινωνίας πρέπει όχι μόνο να κατανοήσουν αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά, να τις αξιοποιήσουν και να ενισχύσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας για τα brands με τα νέα αυτά εργαλεία. Μακροπρόθεσμα, εάν δεν το κάνουμε ή εάν δεν τολμήσουμε, απλά θα θέσουμε τους εαυτούς μας εκτός ανταγωνισμού σε μια εποχή όπου το μέλλον προδιαγράφεται επικοινωνιακά συναρπαστικό!

Η πανδημία με όλα τα κακά της σε ότι αφορά την δημόσια υγεία, είχε ως αποτέλεσμα την ραγδαία εξέλιξη των Μέσων αλλά και της ίδιας της επικοινωνίας. Επί της ουσίας η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα και ανάγκασε τον μέσο χρήστη στο να αναπτύξει δεξιότητες τόσο σε ότι αφορά την πλοήγηση στο διαδίκτυο, όσο και στην αξιολόγηση της πληροφορίας και των ειδήσεων. Παράλληλα χωρίς να το καταλάβουμε, ίσως και λόγω του απεριόριστου διαθέσιμου χρόνου (Lockdown), ο μέσος καταναλωτής μελέτησε και επαναξιολόγησε τα Brands αλλά και την ιστορία που αυτά διηγούνται, μέσω μιας καμπάνιας ή μέσω ενός «ιδανικά» επιλεγμένου influencer. Εξ αφορμής, ο εγκλεισμός σε συνδυασμό με την υπερ-έκθεση της γενιάς GenZ στον κόσμο του Internet, δημιούργησε ευκαιρίες εξού και έγιναν άλματα στην τεχνολογία AI, μια τεχνολογία ενός «κοιμωμένου γίγαντα» που ξαφνικά βγήκε από τον λήθαργο.

Ωραία η Κύπρος και τα «συντηρητικά» δεδομένα της δικιάς μας αγοράς, ωστόσο η πραγματικότητα στην άλλη πλευρά του πλανήτη είναι πολύ διαφορετική. Παραθέτω σε συντομία στοιχεία έρευνας της «Movable Ink» που έγινε στην Αμερική: ενδεικτικά το 97% των εταιρειών επικοινωνίας αξιοποιούν εργαλεία και τεχνολογία AI στις καμπάνιες τους (άρα ΟΛΟΙ). Η χρήση και αξιοποίηση των εργαλείων AI αφορούσε: ανάλυση της συμπεριφοράς του καταναλωτή 59%, personalization - εξατομίκευση 56%, campaign optimization 55% , Data Insights 36%, SEO 34%, περιεχόμενο σε (αναπαραγωγή ιδεών) idea generation 28% και δημιουργία περιεχομένου - content 26%.

Προφανώς και η έρευνα επιβεβαιώνει την εκτεταμένη και εξειδικευμένη πλέον αξιοποίηση της ΑΙ στην επικοινωνία και τη διαφήμιση, επιβεβαιώνει παράλληλα την ανάγκη στην αναζήτηση της νέας γενιάς διαφημιστών οι οποίοι επιβάλλεται όπως αποκτήσουν τα skills για αξιοποίηση, εφαρμογή και εκμετάλλευση των εργαλείων ΑΙ ενώ τέλος ανοίγει και ένα τεράστιο κεφάλαιο που ονομάζεται «Ηθική και Υπεύθυνη Χρήση της AI» που έχει να κάνει με την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής αλλά και τον τρόπο με τον προσέγγισης του στοχευμένου κοινού. Μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή την ευθύνη ή μήπως θα το αναθέσουμε στην AI;

Υ.Γ. όταν η τεχνολογία παίζει με το συναίσθημα οφείλουμε να επαναξιολογήσουμε τη νέα τάξη πραγμάτων…

* Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια