Μαρία Χατζηστεφανή: Το success story και η είσοδος των Rodial στην κυπριακή αγορά

Λέσβος, δεκαετία του ‘90. Ένα νεαρό κορίτσι διαβάζει περιοδικά μόδας και ονειρεύεται μια μέρα να πετάξει μακριά.

Στα 18 της φεύγει για σπουδές και καταφέρνει μετά από μια σειρά γεγονότων, όχι και τόσο ευχάριστων πάντα, να δημιουργήσει ένα παγκοσμίου φήμης brand προϊόντων ομορφιάς, το οποίο έχει, σύμφωνα με το Style των Sunday Times, αξία πέραν των 100 εκατ. λιρών, να περιποιείται με τα καλλυντικά της το Hollywood, να συγγράψει best sellers βιβλία και να μπει στα σπίτια μας από τους τηλεοπτικούς δέκτες ως δράκος - επενδύτρια στο ελληνικό Dragons’ Den.

Η Μαρία Χατζηστεφανή, άλλως @Mrs Rodial, συστήνει στην Κύπρο τα Rodial, με ονόματα που περιέχουν δράκους και φίδια σαν βγαλμένα από παραμύθι-όπως και η δική της πορεία άλλωστε-και εξηγεί στο IN Business, how to be an overnight success.

Όπως μας είπε από την αρχή της κουβέντας μας, δεν υπάρχει επιτυχία που κτίζεται μέσα σε 24 ώρες κι ας είναι τίτλος ενός από τα best sellers της.

Χρειάστηκαν 24 χρόνια σκληρής δουλειάς, καθαρής σκέψης, μιας δυνατής ομάδας, ενός αγγίγματος τύχης και μιας ξεχωριστής αύρας, κάτι που φαίνεται στον σεμνό αλλά εγκάρδιο και γεμάτο σιγουριά αέρα της την ώρα που υποδέχεται τον κόσμο για το launching event της Rodial στην Κύπρο-σε συνεργασία με τη Relia Trading-χαιρετώντας μας ένα-ένα προσωπικά και καλωσορίζοντάς μας.

Eπιτέλους στην Κύπρο

Άλλωστε, όπως εκμυστηρεύεται, ήθελε εδώ και χρόνια να φέρει τα Rodial στη χώρα, αλλά έψαχνε τον κατάλληλο συνεργάτη, με τον οποίο να μοιράζονται το ίδιο όραμα.

«Mε την ομάδα της Relia και τον Ιωάννη Χαραλάμπους, director of brands της εταιρείας, γνωριστήκαμε πρόσφατα και υπήρξε αμέσως χημεία. Κατάλαβα ότι είναι μια δυνατή ομάδα και έχει καταλάβει το DNA του brand μας- που είναι πολυτελές, τολμηρό και ασυμβίβαστο -, ώστε να το επικοινωνήσει με τον καλύτερο τρόπο στη χώρα», περιγράφει.

Δηλώνει, μάλιστα, εντυπωσιασμένη από τη δουλειά που κάνει η Relia γιατί, όπως εξηγεί, αυτό δείχνει ότι τελικά στην Κύπρο και στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν σκληρά και θέλουν να φέρνουν πρωτοποριακά προϊόντα και ιδέες: «Έχοντας φύγει από την Ελλάδα πριν από περίπου 24 χρόνια την είχα αφήσει σε άλλες εποχές και καταστάσεις…».

H Μαρία, που εμπνέεται τα προϊόντα της από τις ανάγκες του δικού της δέρματος, από ό,τι δηλαδή χρειάζεται και δεν βρίσκει, είχε εντοπίσει ένα κενό στην αγορά για μια σειρά περιποίησης δέρματος που να προσφέρει στοχευμένες θεραπείες με άμεσα αποτελέσματα και μακροχρόνια οφέλη:

«Είμαι Ελληνίδα, σίγουρα τα προϊόντα μας είναι πολύ πιο κοντά στην Κύπρια απ’ ό,τι στη γυναίκα της Αγγλίας, όπου είναι η βάση μας. Πιστεύω ότι τα Rodial-που θα διατίθενται αποκλειστικά στα Beauty Line- θα αρέσουν πολύ στις Κύπριες. Δεν είναι τυχαίο ότι από τότε που ξεκίνησα πολλές έψαχναν στο ίντερνετ ή πήγαιναν στα Harrods και στα Selfridges και τα έβρισκαν και μου έστελναν μηνύματα ότι θα ήθελαν να τα έχουν και σε καταστήματα στην Κύπρο».

Επιχειρώντας με δράκους

«Τελικά», τη ρωτάμε, «how to be an overnight success με δυο λόγια»-όπως είναι ο τίτλος ενός από τα best sellers της-για να πάρουμε την απάντηση, «όπως είπε και ο Jay-Z, το μυστικό για την επιτυχία είναι να μην τα παρατάς. Αυτό!».

Έτσι, ακόμα και όταν πολλές φορές φτάνει στο σημείο που αναρωτιέται γιατί συνεχίζει να κάνει αυτή τη δουλειά, σκέφτεται τα καλά και διαχειρίζεται την κατάσταση.

Η επιτυχία της, όμως, δεν κτίστηκε μέσα σε 24 ώρες, όπως παραδέχεται. Το παραμύθι ξεκινά κάπου πριν από 24 χρόνια με τις δυσκολίες και τα τυχερά.

Στα 18 της αφήνει τη Λέσβο και πάει για σπουδές αγγλικής φιλολογίας στην Αθήνα, όπου παράλληλα εργάζεται ως συντάκτρια σε περιοδικά μόδας και ομορφιάς. «Η Λέσβος είναι η πατρίδα μου. Είναι όμως ένα απομονωμένο, μη τουριστικό νησί, και πάντα ήθελα να φύγω μακριά. Ίσως αν μεγάλωνα στην Αθήνα να μην έπαιρνε αυτή την τροπή η ζωή μου», δηλώνει.

Έτσι, φεύγοντας ακόμα πιο μακριά στη συνέχεια, βρίσκεται στην Αμερική για να συνεχίσει με σπουδές MBA και μετά καταλήγει να εργάζεται σε επενδυτική τράπεζα στο Λονδίνο, αντικείμενο για το οποίο δεν διέθετε το απαιτούμενο πάθος. Δεν αργεί να έρθει η απόλυση, γεγονός που σηματοδοτεί τη μετέπειτα επιτυχία της.

Με 20 χιλιάδες λίρες, που είχε αποταμιεύσει τότε, ξεκινά στο σπίτι της να δημιουργεί τα Rodial, σε ένα τομέα ομορφιάς σκληρού ανταγωνισμού.

Στο ελληνικό τηλεοπτικό show Dragons’ Den, στο οποίο συμμετέχει για δεύτερη σεζόν ως επενδύτρια, προτρέπει, μεταξύ άλλων, τους επιχειρηματίες που τη ρωτούν, να έχουν καθαρή σκέψη και να δουλεύουν σκληρά. Είναι, όμως, αυτά δύο από τα δικά της συστατικά επιτυχίας;

«Χρειάζεται οπωσδήποτε καθαρή σκέψη. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος στον τομέα της ομορφιάς. Σε σημείο, μάλιστα, που να διερωτώμαι συχνά ''γιατί το κάνω αυτό, η μια εταιρεία έκανε εκείνο ή το άλλο, είμαστε εμείς αρκετά καλοί;''. Όπως καταλαβαίνετε, αν δεν έχεις καθαρή σκέψη, γρήγορα τα παρατάς».

Τώρα, όσον αφορά τη σκληρή δουλειά, η Μαρία Χατζηστεφανή εξηγεί πως δεν σημαίνει να κάθεσαι πολλές ώρες μπροστά σ’ ένα γραφείο, αλλά όταν έχεις αντιξοότητες, να έχεις την ικανότητα, διανοητικά, να μαζεύεις την κατάσταση και να προχωράς μπροστά.

Η τύχη δεν έρχεται μόνη

Πέρα από τη σκληρή δουλειά και την καθαρή σκέψη, η τύχη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή της. Κι ας μην πιστεύει η ίδια στον παράγοντα τύχη μεμονωμένα.

«Όταν δουλεύεις εστιασμένα και δεν τα παρατάς θα έλθει και η τύχη, αλλά σίγουρα δεν θα σε βρει ενόσω κάθεσαι άπραγος», λέει, για να περιγράψει τη στιγμή που η τύχη χτυπά τη δική της πόρτα, όταν καταφέρνει να κάνει τα προϊόντα της παγκοσμίως γνωστά, σε μια εποχή χωρίς influencers και social media.

«Όταν ξεκινήσαμε, δουλεύαμε πολύ με Hollywood και celebrities. Πώς έγινε; Κάποια στιγμή, κληθήκαμε να βάλουμε best sellers προϊόντα μας, όπως το Snake Serum, στα goodie bags ενός after Oscar party, στο οποίο εκείνη τη χρονιά έτυχε να παρευρίσκονται πολλοί διάσημοι.

Τότε η προώθηση των brands γινόταν μόνο με καμπάνιες. Δεν είχαμε όμως τα budgets-ούτε και σήμερα ακόμα τα έχουμε-για να πληρώνουμε κάποιους διάσημους να συμμετέχουν στις καμπάνιες μας». Και να, εδώ είναι που υπεισέρχεται ο παράγοντας τύχη:

«Δίνεις τα προϊόντα σε ένα πάρτι και αν τύχει ένα από τα 100 goodie bags να το πάρει κάποιος διάσημος που έτυχε να είναι εκεί και τύχει να αναφερθεί σε ένα από τα προϊόντα σου σε κάποιο περιοδικό, τότε η τύχη σου χαμογελά. Βλέπετε, τα περιοδικά ρωτούσαν ευθέως τότε, για παράδειγμα, ‘κυρία Jennifer Lopez ποιο προϊόν χρησιμοποιείτε;’ και απαντούσε εκείνη ‘το Bee Venom’, ας πούμε.

Οπότε, επενδύσαμε στη σύνδεση με τους agents του Hollywood, μέσω εταιρείας PR, στέλνοντας πολλά δωρεάν προϊόντα για πάρτι».

Κάπως έτσι τα Rodial έγιναν γνωστά-γεγονός στο οποίο συνέβαλαν και οι ευφάνταστες ονομασίες τους, όπως, Snake Serum ή το Dragon’s Blood-και ακολούθησαν οι συνεργασίες με celebrities, όπως η Kate Moss και οι αδελφές Kardashian,

Το τίμημα της επιτυχίας

Σήμερα, η Rodial έχει παρουσία σε 35 χώρες και σε πάνω από 2.000 πολυτελή πολυκαταστήματα παγκοσμίως, ενώ η Μαρία (aka @mrsrodial) ακολουθείται μόνο στο Instagram από 859 χιλιάδες άτομα, μεταξύ των οποίων πολλοί celebrities κι εκπρόσωποι του διεθνούς jet set.

Για να γίνει πιο ενεργή στα social media συνέβαλε, πάντως, η πανδημία. «Προηγουμένως, τα δικά μου social media ήταν πολύ στατικά. Ανέβαζα απλώς κάποια posts στο feed. Stories δεν έκανα και γενικά δεν μου άρεσε να μιλώ στην κάμερα, δεν μου έβγαινε.

Ύστερα, όμως, ήρθε η πανδημία και όλα τα καταστήματα έκλεισαν, τα budgets μειώθηκαν. Δεν είχα άλλη επιλογή. Είπα τότε ''θα ξυπνώ και θα μιλώ, θα ανεβάζω τη ρουτίνα μου''. Έτσι, άρχισα να αξιοποιώ πιο πολύ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να συνδέομαι με το κοινό λίγο περισσότερο».

Η επιτυχία άλλωστε, όπως λέει, έχει πάντα το τίμημά της. «Για μένα υπάρχουν πάντα η δουλειά, η οικογένεια και η κοινωνική ζωή. Και πάντα λέω ότι μπορεί να κάνει κανείς δύο από αυτά πολύ καλά ανά φάση της ζωής του».

Η ίδια, σήμερα εστιάζει στα επαγγελματικά της και στην κοινωνική ζωή, καθώς τα δυο παιδιά της έχουν μεγαλώσει.

Δεν ξέρω τι θα έρθει…

Πέραν του Rodial και του NIP+FAB, τώρα επενδύει με κεφάλαιο, αλλά και με την επιχειρηματική της εμπειρία, στις ιδέες του δεύτερου κύκλου του Dragons’ Den.

«Επιλέγω κάποιες καλές ιδέες. Kαι παρόλο που ο πολύς κόσμος θα πίστευε ότι πηγαίνοντας στο Dragons’, θα επένδυα σε beauty, είναι το μόνο που δεν κάνω. Το ζω 25 χρόνια. Για μένα είναι πιο ανανεωτικό να ασχολούμαι με έναν άλλο χώρο, όπου κι εγώ θα μπορώ να μαθαίνω, την ώρα που θα μεταφέρω τις δικές μου γνώσεις. Μου αρέσει πολύ ό,τι έχει να κάνει με healthy food, με nutrition, με πράγματα τα οποία αφορούν στη διατροφή».

Για το τέλος κρατήσαμε μια ερώτηση που θυμίζει αυτές που κάνουν οι dragons στο Dragons’s Den: Για ποιο ποσό θα συζητούσε εξαγορά της Rodial.

«Από τότε που ξεκίνησα την εταιρεία όλοι με ρωτούν ποιο είναι το end game μου. Αλλά εγώ δεν είμαι serial entrepreneur, που φτιάχνει εταιρείες και τις πουλάει. Δεν ξέρω αν θα είχα την ενέργεια να ξεκινήσω μια επιχείρηση από την αρχή. Εξάλλου, μου αρέσει ακόμα αυτό που κάνω και τις περισσότερες μέρες το κάνω με καλή ενέργεια. Δεν είναι κάτι που επιδιώκω η εξαγορά της εταιρείας μου. Δεν ξέρω τι θα έρθει…».

ABOUT RODIAL

  • Η Rodial ιδρύθηκε το 1999 στο Λονδίνο.
  • Η ονομασία της προέρχεται από τα ρόδια, τα οποία η γιαγιά της ιδρύτριας χρησιμοποιούσε ως πρώτη ύλη για καλλυντικά που έφτιαχνε η ίδια.
  • Τα προϊόντα του brand διατίθενται ανά το παγκόσμιο σε πολυκαταστήματα, όπως, Selfridges, Harrods και Neiman Marcus.
  • Τα Hero προϊόντα της μάρκας, όπως το Snake Serum, το Dragon’s Blood Sculpting Gel, το VIT C Brightening Pads και το Banana Lowlighter επιλέγονται από διασημότητες και influencers παγκοσμίως.
  • Η Μαρία Χατζηστεφανή αναφέρεται σε αυτά ως σειρές heritage, καθώς υπάρχουν ήδη 10 με 15 χρόνια και επενδύει στην εκ νέου προώθησή τους.
  • Η εταιρεία έχει λανσάρει parabens free πριν από 10 χρόνια και ανανεώνει όλες τις φόρμουλες των προϊόντων κάθε χρόνο, ενώ είναι κατά 96% vegan.
  • Προκειμένου να χρησιμοποιήσει τις θεραπείες του luxury brand Rodial, σε μία πιο οικονομική σειρά, η Μαρία δημιούργησε την εταιρεία NIP+FAB.

Δειτε Επισης

Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi