Τόλμησε, καινοτόμησε και δίδαξε τις e-αγορές το Skroutz -Πώς καταφέρνει να διατηρεί την πρωτιά
Sponsored Article 10:43 - 01 Δεκεμβρίου 2023
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ο πρόδρομος των ηλεκτρονικών αγορών για την Ελλάδα και την Κύπρο καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο marketplace στην Ελλάδα.
Όλοι άλλωστε όταν ακούσαμε για πρώτη φορά για το Skroutz στην Κύπρο, θεωρήσαμε ότι ήταν η επόμενη λογική κίνηση για το μεγαλύτερο marketplace της Ελλάδας.
Το να τολμάς και να καινοτομείς φυσικά είναι ένα μεγάλο κομμάτι για τις εταιρείες τεχνολογίας. Το μέγα ζητούμενο σε κάθε περίπτωση, είναι να μπορείς να δίνεις συνέχεια σε αυτό το οποίο εισήγαγες πρώτος και να καταφέρνεις να οδηγείς την κούρσα και να διατηρείς την πρωτιά.
Είναι αυτό το οποίο πετυχαίνει το κορυφαίο marketplace Skroutz στην Κύπρο, οι άνθρωποι του οποίου ποτέ δεν εφησυχάζουν. Τουναντίον, επενδύουν συνεχώς σε αυτό το οποίο οραματίστηκαν και βλέπουν να φιγουράρει συνεχώς στην κορυφή.
Οποιοδήποτε προϊόν και αν επιθυμεί ο καταναλωτής, το Skroutz.gr καταφέρνει να το έχει στη διάθεσή του.
Δεν είναι τυχαίο για παράδειγμα το γεγονός ότι αποτελεί τον top προορισμό για smartphones στην Κύπρο.
Στη νέα e-εποχή
Ιδιαίτερα κατά την περσινή χρονιά, το Skroutz στην Κύπρο, αλλά και στην Ελλάδα, σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο στον κύκλο εργασιών του.
Και όχι άδικα, καθώς μέσα στο 2022 και τους πρώτους μήνες του παρόντος έτους, το νούμερο - ένα marketplace είδε να κεφαλοποιούνται οι κινήσεις επενδύσεων και εδραίωσης της κυριαρχίας του στην αγορά κατά τα προηγούμενα χρόνια.
Και παρά το γεγονός ότι η κοινωνία επέστρεψε σε κανονικότητα μετά την covid-19 εποχή, εντούτοις το online shopping απέδειξε ότι έχει αποκτήσει τη δική του δυναμική η οποία μέρα με τη μέρα εδραιώνεται, και δυναμώνει.
Οι Κύπριοι καταναλωτές εξακολουθούν να εστιάζουν τόσο στην τιμή όσο και στην ευκολία πληρωμών, αξιοποιώντας όλα τα εργαλεία που παρέχουν τα σύγχρονα marketplaces όπως είναι το Skroutz στην Κύπρο.
Στην καρδιά των ηλεκτρονικών αγορών, οι πληρωμές
Βάζοντας σε προτεραιότητα την αναβάθμιση αλλά και την ασφάλεια κατά τη διαδικασία των ηλεκτρονικών πληρωμών, τον Νοέμβριο του 2022, η Skroutz προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την EveryPay, συνεργασία που οριστικοποιήθηκε με την στην πλήρη εξαγορά του παρόχου σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών τον Ιούλιο του 2022.
Ενώ το 2021 εισήγαγε τη συνδρομητική υπηρεσία με ειδικά προνόμια για τους χρήστες του Skroutz Plus.
Το καλοκαίρι του 2022 το skroutz, μας σύστησε το Πρόγραμμα «Δόσεις για όλους» το οποίο είναι ένα καταναλωτικό δάνειο από 20€ έως 10.000€ που σου δίνει τη δυνατότητα μέσω συνεργαζόμενων τραπεζών να αγοράσεις ότι επιθυμείς και να το αποπληρώσεις με δόσεις χωρίς να χρειάζεται να έχεις πιστωτική.
Στο πλαίσιο αυτό, επιλογές όπως η αντικαταβολή, η χρεωστική και το BNPL διευκολύνουν τους καταναλωτές ώστε να προβαίνουν σε αγορές ακόμη και μεγάλου τιμήματος.
400 χιλιάδες χρήστες και βάλε
Και αυτό είναι κάτι που διαφαίνεται από τα στοιχεία του Skroutz, που μιλούν για 400.000 χρήστες οι οποίοι αξιοποίησαν τη μέθοδο της αντικαταβολής κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2023, με τη μέση αξία καλαθιού να διαμορφώνεται στα 52 ευρώ.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται τις προσφερόμενες μεθόδους πληρωμής Buy Now, Pay Later, με το πρόγραμμα “Δόσεις για όλους” που κερδίζει συνεχώς έδαφος, με τη μέση αξία αγοράς, να φτάνει τα 450 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η πιο διαδεδομένη μέθοδος πληρωμών είναι η χρεωστική κάρτα με σχεδόν 3 εκατομμύρια παραγγελίες να έχουν πραγματοποιηθεί μέσω αυτής της οδού και με μέσο όρο αξίας καλαθιού, τα 58 ευρώ.
Λίγο πριν τα μέσα του τρέχοντος έτους και θέλοντας να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο κριτήριο ταχύτητα στις πληρωμές για αγορές μέσω Skroutz, η εταιρεία πρόσθεσε την τραπεζική κατάθεση μέσω ΙRIS, και την πληρωμή μέσω Google Pay και Apple Pay.
Δίνοντας έμφαση στο last mile
Από τις αρχές του 2021 η εταιρεία έδειξε πως ήταν αποφασισμένη να κατακτήσει ακόμη μεγαλύτερο έδαφος. Γι’ αυτό και προχώρησε σε νέες επενδύσεις με την εξαγορά του συνόλου των μετοχών τόσο της Μy Job Now Yπηρεσίες Διανομής, καθώς και της MJN Staffing Services που δραστηριοποιούνταν υπό τον εμπορικό τίτλο Send X, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών courier και επίκεντρο τον τομέα του last mile.
Άμεση συνέχεια των συγκεκριμένων κινήσεων αποτέλεσε η δημιουργία του Skroutz Last Mile τον Απρίλιο του 2021, με τη Skroutz να ξεκινάει διανομές στις δύο μεγάλες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πλέον να εξυπηρετεί πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας και να έχει τοποθετήσει πάνω από 1400 Skroutz Point, θυρίδες αυτόματης παραλαβής.
Όλο και πιο ψηλά
Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι διπλασίασε τις πωλήσεις του από τα 19,85 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2019 σε 38,8 εκατομμύρια ευρώ το 2020.
Ενώ τα καθαρά κέρδη του εκτοξεύτηκαν το 2020 στα 12,48 εκατ. ευρώ από 5,06 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.
Το 2022 σε εταιρικό επίπεδο εξάλλου ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 74,2 εκατ. ευρώ έναντι 47,6 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας άνοδο 56,07%. Ενώ σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 31,02% και διαμορφώθηκε σε 75,4 εκατ. ευρώ από 57,5 εκατ. ευρώ την περασμένη χρονιά.
Με θετικό πρόσημο το αύριο
Το 2023 ξεκίνησε με θετικές προοπτικές και με ιδιαίτερα ικανοποιητικές επιδόσεις στηριζόμενο κυρίως στην ωρίμανση των υπαρχόντων προϊόντων, στα νέα προϊόντα στην αγορά και στην περαιτέρω εδραίωση του brand του στην αγορά.
Με αυτά τα αποτελέσματα και τη στρατηγική που ακολουθείται πιστά για άψογη αγοραστική εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια, το μόνο σίγουρο είναι πως το πρόσημο είναι πέρα για πέρα θετικό και η περαιτέρω άνοδος διασφαλισμένη.