e-kalathi: Εντάσεις, ανησυχίες και διαβουλεύσεις λιανεμπόρων με κόμματα

Έπειτα από μία θυελλώδη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, με διαξιφισμούς μεταξύ του προέδρου της Επιτροπής και του διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, διαφοροποιείται τελικά η διαδικασία συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου για την πλατφόρμα παρακολούθησης και καταγραφής τιμών, «e-kalathi».

Μετά από τις έντονες διαφωνίες και τις καθυστερήσεις που προέκυψαν δεδομένου ότι η πλατφόρμα αποτέλεσε πηγή αντιπαράθεσης, η κοινοβουλευτική επιτροπή αποφάσισε να ολοκληρώσει την κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου την ερχόμενη εβδομάδα, με στόχο το νομοσχέδιο να οδηγηθεί προς ψήφιση ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής κατά την τελευταία συνεδρίαση της χρονιάς.

Έντονες ήταν οι επικρίσεις του προέδρου της κοινοβουλευτικής επιτροπής, Κυριάκου Χατζηγιάννη, ο οποίος κατηγόρησε το αρμόδιο Υπουργείο και την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για μη διενέργεια νέου κύκλου διαβουλεύσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς προτού το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή.

Άμεση ήταν η αντίδραση του διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνου Καραγιώργη, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι έχει προηγηθεί επαρκής διαβούλευση, επαναλαμβάνοντας τη θέση της Κυβέρνησης για την αναγκαιότητα έγκρισης της νομοθεσίας με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού και την αναχαίτιση της ακρίβειας.

«Οι τιμές μας είναι γνωστές»
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου διερωτήθηκε γιατί συνεχίζεται ο θόρυβος και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία μίας πλατφόρμας, η οποία, όπως είπε, δεν αναμένεται να αναχαιτίσει την ακρίβεια, με την οποία είναι αντιμέτωποι οι καταναλωτές.

«Πρόκειται για ένα εργαλείο, το οποίο εφαρμόστηκε στην Ελλάδα και αποδείχθηκε αναποτελεσματικό μετά από μήνες εφαρμογής, καθώς είναι το τελευταίο μέσο ενημέρωσης των καταναλωτών όσον αφορά τις τιμές των προϊόντων», τόνισε σχετικά ο κ. Αντωνίου.

Απαντώντας στις επικρίσεις περί έλλειψης διαφάνειας από πλευράς των λιανεμπόρων τροφίμων, υπογράμμισε ότι οι υπεραγορές φροντίζουν διαρκώς να διαφημίζουν με κάθε τρόπο τις τιμές και τις προσφορές, μέσω διαφημιστικών φυλλαδίων, ιστοσελίδων, ηλεκτρονικών καταστημάτων, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και διαφημίσεων σε ΜΜΕ.

Ξεκινά κύκλος διαβουλεύσεων με κόμματα
Επαφές αρχίζουν με τα κοινοβουλευτικά κόμματα οι λιανέμποροι προκειμένου να καταστεί ξεκάθαρη η θέση τους όσον αφορά τη νομοθεσία για το «e-kalathi» και να γίνει ενδελεχής ενημέρωση των βουλευτών σχετικά με τις ενδεχόμενες επιπτώσεις από την εφαρμογή της νομοθεσίας.

«Αρχίζει άμεσα ένας κύκλος διαβουλεύσεων με τα κόμματα προκειμένου να μην εγκριθεί μία νομοθεσία που θα οδηγήσει σε νέα στρέβλωση, παραπλάνηση ή λανθασμένη καθοδήγηση των καταναλωτών», επεσήμανε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, εξηγώντας ότι το λιανικό εμπόριο αποτελεί έναν κλάδο, ο οποίος διαχρονικά υπέφερε από στρεβλώσεις.

«Είναι κρίμα κι άδικο να ψηφιστεί μία νομοθεσία που θα δημιουργήσει κι άλλα προβλήματα. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όταν μιλάμε για το λιανεμπόριο, το οποίο συνεισφέρει περίπου 14%-15% στο ΑΕΠ και αποτελεί τον πρώτο τομέα στην απασχόληση, καθώς υπολογίζεται ότι ένας στους πέντε εργαζομένους απασχολείται στο εμπόριο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναμένουν τον μηδενικό ΦΠΑ σε κρέας και λαχανικά
Το κρίσιμο νομοσχέδιο, το οποίο σχετίζεται την ψηφιακή πλατφόρμα για την καταγραφή και σύγκριση τιμών προϊόντων και αποτέλεσε σημείο έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ θεσμών, αρμοδίων και εμπλεκομένων στο λιανεμπόριο, αναμένεται να οδηγηθεί προς ψήφιση πριν τα Χριστούγεννα.

Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές αναμένουν την 1η Δεκεμβρίου, κατά την οποία θα εφαρμοστεί ο μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ στο κρέας και τα λαχανικά, δηλαδή βασικά καταναλωτικά αγαθά που συνθέτουν το τραπέζι κάθε νοικοκυριού. Η εφαρμογή του μηδενικού ΦΠΑ θα διαρκέσει έως το τέλος Μαΐου 2024.

Το μέτρο αναμένεται να ανακουφίσει τους καταναλωτές ιδιαίτερα κατά τις εορταστικές περιόδους (Χριστούγεννα,Τσικνοπέμπτη, Πάσχα), κατά τις οποίες η κατανάλωση κρέατος, αλλά και λαχανικών, είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση 1% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών το εξάμηνο
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Το Hyundai Tucson γιορτάζει δύο δεκαετίες καινοτομίας-Το ταξίδι προς την επιτυχία
Αυτοκινητοβιομηχανία: Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο (pics)
Στις 12 Σεπτεμβρίου οι γενικές συνελεύσεις CTC, Ermes και Woolworth
Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα