Παραδοσιακά μέσα ή κοινωνικά δίκτυα-Τι επιλέγουν οι Κύπριοι για ενημέρωση(έρευνα)

Τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων επιλέγουν οι Κύπριοι έως 54 ετών για ενημέρωση, με τους άνω των 55 να προτιμούν την τηλεόραση.

Το Facebook και μετά το Instagram φαίνεται ότι είναι οι πρώτες δύο δημοφιλέστερες πλατφόρμες στην Κύπρο, με σχεδόν ένα στους δύο Κύπριους (49%) να ακολουθούν influencers και content creators κυρίως για να ενημερώνονται σχετικά με την επικαιρότητα.

Την ίδια ώρα, οι λόγοι που χρησιμοποιούν οι Κύπριοι τα κοινωνικά δίκτυα είναι αρχικά για να ακολουθούν την ειδησεογραφία, τα τρέχοντα γεγονότα και τα events και μετέπειτα για να επικοινωνούν με φίλους και την οικογένειά τους.

Το Ευρωβαρόμετρο δημοσίευσε έρευνα με τίτλο «Media & News Survey 2023» που αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα μέσα ενημέρωσης στους πολίτες. Όσον αφορά την Κύπρο πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακές συνεντεύξεις σε 510 άτομα (Κύπριους) τον Οκτώβριο του 2023, και η έρευνα δημοσιεύθηκε στην σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αυτόν τον μήνα.

Τα ευρήματα της έρευνας:

Στην ερώτηση «Ποια μέσα χρησιμοποιήσατε περισσότερο για να αποκτήσετε πρόσβαση σε ειδήσεις τις τελευταίες 7 ημέρες» (με δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων), οι πιο δημοφιλείς απαντήσεις ήταν με τη σειρά οι ακόλουθες:

  • Πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης: 70%.
  • Τηλεόραση: 62%.
  • Διαδικτυακός Τύπος ή/και ειδησεογραφικές πλατφόρμες: 52%.
  • Ραδιόφωνο: 30%.
  • Γραπτός (έντυπος) τύπος: 10%.

22

Αναλυτικότερα, ανά ηλικιακές μονάδες, φαίνεται ότι οι Κύπριοι 15-54 ετών επιλέγουν να ενημερώνονται από τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων, ενώ οι άνω των 55 ετών έχουν ως πρώτη επιλογή την τηλεόραση.

33

Σχετικά με τη θεματολογία των ειδήσεων, οι Κύπριοι ενημερώνονται κυρίως για τις τοπικές ειδήσεις καθώς και για ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα. Αναλυτικότερα, στην ερώτηση «Σκεπτόμενοι τις ειδήσεις και άλλες πληροφορίες, σε ποια από τα ακόλουθα θέματα είχατε πρόσβαση τις τελευταίες 7 ημέρες; (επιτρέπονται πολλαπλές απαντήσεις, %)», οι απαντήσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τοπικές ειδήσεις: 67%.
  • Ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα: 55%.
  • Έγκλημα, ατυχήματα: 39%.
  • Αθλητικά: 37%.
  • Εθνικά θέματα / πολιτική: 35%.
  • Οικονομικά νέα: 30%.
  • Πολιτισμός και τέχνη: 29%.
  • Χόμπι, lifestyle: 28%.
  • Επιστήμη και τεχνολογία: 27%.
  • Άνθρωποι (π.χ. διασημότητες κ.λπ.): 16%.

11

Σε σχέση με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο οι Κύπριοι, πρώτο έρχεται με διαφορά το Facebook (77%), μετά το Instagram (52%), τρίτο στη σειρά το Youtube (49%) και τέταρτο το WhatsApp (35%).

44

Στην ερώτηση «Για ποιους σκοπούς χρησιμοποιήσατε τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα τις τελευταίες 7 ημέρες; (επιτρέπονται πολλαπλές απαντήσεις)», οι απαντήσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Για να παρακολουθώ ειδήσεις και τρέχοντα γεγονότα: 69%.
  • Για να στέλνω απευθείας μηνύματα σε φίλους και συγγενείς: 61%.
  • Για να παρακολουθώ περιεχόμενο φωτογραφιών και βίντεο: 41%.
  • Να βλέπω τι κάνουν οι φίλοι/οικογένεια/συνάδελφοι: 37%.

55

Επιπλέον, το 49% των Κυπρίων δήλωσαν ότι δεν ακολουθούν influencers και content creators στα κοινωνικά δίκτυα και το 46% ότι ακολουθούν (το 2% δεν χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και το υπόλοιπο 3% απάντησαν «δεν γνωρίζω»).

66

Τέλος, οι συμμετέχοντες στην έρευνα κλήθηκαν να αναφέρουν τα ήδη περιεχομένων που ακολουθούν ή προτιμούν από Influencers και content creators (με δυνατότητα έως και 4 επιλογών), με τις απαντήσεις να διαμορφώνονται ως εξής:

  • Σχολιασμός επικαιρότητας (π.χ. για την κοινωνία, την πολιτική, την οικονομία κ.λπ.): 49%.
  • Περιεχόμενο σχετικά με την καθημερινότητά τους: 44%.
  • Οδηγίες (π.χ. εκπαιδευτικά βίντεο / How to’s): 32%.
  • Κριτικές (π.χ. προϊόντα, βιβλία, τοποθεσίες, κλπ.): 25%.

77

Δειτε Επισης

Καραϊσκάκειο Ίδρυμα και Costa Coffee ενώνουν ξανά δυνάμεις για ενίσχυση του αρχείου εθελοντών δοτών μυελού των οστών
Eurobank: Όταν η ανάπτυξη μετριέται με κοινωνικό αποτύπωμα
Save The Date για το 17ο Συνέδριο Εταιρικής Βιωσιμότητας & Υπευθυνότητας
Το SupportCY της Τράπεζας Κύπρου στη μάχη της πρόληψης και άμεσης ανταπόκρισης σε πυρκαγιές
Φοιτητές αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Νεάπολις σχεδίασαν για τη Γάζα με οδηγό την ανθεκτικότητα
Η νέα καμπάνια «Voices of Purpose» της Purpose Communications-Δημόσια συζήτηση για επανεξέταση του ρόλου της επικονωνίας
Μέχρι την 1η Αυγούστου αιτήσεις για υποτροφίες από το Enavsma Foundation
Η Sleed σχεδιάζει την digital στρατηγική της Vileda στην Ελλάδα
Ο Shaul Keinan και το όραμα της Κύπρου ως διεθνής επιχειρηματικός προορισμός
Ο πρώτος χρόνος του διατραπεζικού έργου ESG και πώς βαθμολογούνται οι κυπριακές επιχειρήσεις-Αποκαλυπτικά ευρήματα