powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

ΤΕΠΑΚ: Εναρκτήρια συνάντηση εταίρων του έργου BLESS

Τον Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη διαδικτυακή εναρκτήρια συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου BLESS: Enhancing midwifery educators' competencies: Blended Learning for Supporting Students through moral distress and maternity care-related trauma, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ERASMUS+ / ΚΑ210 (VET) – Συμπράξεις Μικρής Κλίμακας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων ακαδημαϊκών και εκπαιδευτών/μεντόρων, προκειμένου να μπορούν να υποστηρίζουν αποτελεσματικά φοιτητές και φοιτήτριες μαιευτικής που αντιμετωπίζουν καταστάσεις ηθικού αδιεξόδου (moral distress) και τραυματικές εμπειρίες που σχετίζονται με τη μαιευτική φροντίδα κατά τη διάρκεια της κλινικής τους εκπαίδευσης.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τρεις (3) εταίροι από δύο (2) χώρες, τη Γερμανία και την Κύπρο. Από τη Γερμανία συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο Charité – Universitätsmedizin Berlin, το οποίο θεωρείται ένα από τα κορυφαία πανεπιστημιακά νοσοκομεία της χώρας στον τομέα της ιατρικής έρευνας και εκπαίδευσης, καθώς και η εταιρεία Ghostthinker, η οποία εξειδικεύεται στην εκπαιδευτική τεχνολογία και στην ανάπτυξη καινοτόμων, έξυπνων λογισμικών μάθησης.

Την Κύπρο εκπροσωπεί το Τμήμα Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο έχει και τον ρόλο του συντονιστή του έργου. Η ερευνητική ομάδα αποτελείται από τη Δρ. Μαρία Καρανικόλα (επικεφαλής), Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τον Δρ. Νίκο Μίτλετον, Αναπληρωτή Καθηγητή, τη Δρ. Ελένη Χατζηγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τη Δρ. Ουρανία Κολοκοτρώνη, Επίκουρη Καθηγήτρια, καθώς και την κ. Βιργινία Κουτρούμπα, ερευνητική συνεργάτιδα.

Στους στόχους της πρώτης φάσης του έργου περιλαμβάνεται η ενίσχυση των γνώσεων του ακαδημαϊκού προσωπικού και των κλινικών μεντόρων σχετικά με τις εμπειρίες ηθικού αδιεξόδου και δευτερογενούς τραυματικής συνδρομής που βιώνουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες μαιευτικής φροντίδας.

Παράλληλα, επιδιώκεται η ανάπτυξη και ενδυνάμωση δεξιοτήτων που αφορούν την έγκαιρη αναγνώριση, την πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων καταστάσεων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής και κλινικής εποπτείας.

Επιπλέον, βασικός στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και διάθεση εκπαιδευτικού υλικού ελεύθερης πρόσβασης, βασισμένου σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις μικτής μάθησης (blended learning), με σκοπό την ενδυνάμωση των παραπάνω γνώσεων και δεξιοτήτων.

Το έργο σχεδιάστηκε προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εξειδικευμένης εκπαίδευσης για ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτές φοιτητών και φοιτητριών μαιευτικής φροντίδας, αναφορικά με την υποστήριξη εκπαιδευομένων που έρχονται αντιμέτωποι με τραυματικές εμπειρίες και ηθικά επιβαρυντικές καταστάσεις κατά τη διάρκεια των κλινικών τους τοποθετήσεων (Buchanan et al., 2025).

Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, τα φαινόμενα αυτά αποτελούν κρίσιμες προκλήσεις στη μαιευτική εκπαίδευση, οδηγώντας σε παρατεταμένη ψυχολογική ένταση, συμπτώματα δευτερογενούς τραυματικής καταπόνησης, μειωμένη αυτοπεποίθηση και αυξημένη πρόθεση εγκατάλειψης του επαγγέλματος, υπονομεύοντας τόσο την ευεξία των μελλοντικών μαιών και μαιευτών όσο και την ποιότητα της παρεχόμενης μαιευτικής φροντίδας (Foster et al., 2022).

Τα αποτελέσματα του έργου αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας της μαιευτικής εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των φοιτητών/τριών και προάγοντας βιώσιμες εκπαιδευτικές πρακτικές στον χώρο της υγείας (Kabirian et al., 2024).

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια δύο (2) ετών και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Αυγούστου του 2027.

Στο πλαίσιο της εναρκτήριας συνάντησης πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις σχετικά με τη φιλοσοφία, τους στόχους και τη μεθοδολογία του προγράμματος, ενώ παράλληλα καθορίστηκαν το χρονοδιάγραμμα και τα παραδοτέα της πρώτης φάσης του έργου.

 

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;