Black Friday: Οι υποχρεώσεις των καταστηματαρχών-Εντατικοί έλεγχοι από Υπ. Καταναλωτή

Στη διεξαγωγή εντατικών ελέγχων καθ' όλη την περίοδο του Black Friday 2023 θα προχωρήσει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, προβαίνοντας στις ανάλογες κυρώσεις σε περίπτωση που εντοπιστούν παραβάσεις.

Τις εν λόγω κυρώσεις προνοεί ο περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμος του 2021 ή/και οποιοσδήποτε άλλος νόμος τυχόν εφαρμόζεται στην εκάστοτε περίπτωση.

Η περίοδος του Black Friday αποτελεί περίοδο κατά την οποία το καταναλωτικό κοινό παρουσιάζει έντονη καταναλωτική δραστηριότητα, με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να αναμένει ότι κανένας εμπορευόμενος δεν θα εκμεταλλευτεί την εν λόγω περίοδο με τρόπο αθέμιτο προβαίνοντας σε παραπλανητικές πρακτικές, οι οποίες θα θίξουν τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο αυτό, με επιστολή της προς τους λιανέμπορους, παραθέτει ενδεικτικά σημεία, τα οποία οι εμπορευόμενοι θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη κατά την άσκηση των προωθητικών τους ενεργειών κατά την περίοδο της φετινής Black Friday.

Ανακοινώσεις για μείωση τιμής
Εμπορευόμενοι, οι οποίοι διαθέτουν προς πώληση προϊόντα, τα οποία φέρουν επιγραφή, η οποία αντιστοιχεί σε ανακοίνωση για μείωση της τιμής οφείλουν να αναγράφουν την προγενέστερη τιμή πώλησης και κατ' ελάχιστον την τρέχουσα τιμή πώλησης ή το ποσοστό της μείωσης.

Ορισμός της προγενέστερης τιμής πώλησης
Ως προγενέστερη τιμή πώλησης θεωρείται η χαμηλότερη τιμή πώλησης στην οποία επωλείτο το ίδιο προϊόν εντός περιόδου 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Γενικές δηλώσεις τύπου «μέχρι 70% έκπτωση»
Οι εμπορευόμενοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι όταν χρησιμοποιούν γενικές δηλώσεις, οι οποίες υποδηλώνουν ότι το ποσοστό έκπτωσης των προϊόντων που εκθέτουν προς πώληση στο κατάστημά τους ή σε ένα μέρος του καταστήματός τους ανέρχεται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό, αυτές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα κατ' αναλογία προς την έντιμη πρακτική της αγοράς.

Για παράδειγμα, προωθητική ενέργεια στην οποία αναγράφεται «μέχρι 70% έκπτωση», ενώ μειώνεται η τιμή ορισμένων μόνο από τα είδη κατά 70%, ενώ η τιμή των υπόλοιπων μειώνεται κατά χαμηλότερο ποσοστό, ενδεχομένως να αποτελεί παράβαση του νόμου.

Διαφήμιση «δόλωμα»
Οι εμπορευόμενοι θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι είναι σε θέση να διαθέσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν διαφημίσει στη διαφημιζόμενη τιμή, σε εύλογο χρονικό διάστημα και σε εύλογες ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη το προϊόν, την κλίμακα της διαφήμισης και της διαφημιζόμενης τιμής.

Τονίζεται ότι σε περίπτωση που κάποιος εμπορευόμενος έχει εύλογους λόγους να πιστεύει ότι δεν θα είναι σε θέση να προμηθεύσει τα προϊόντα αυτά στη διαφημιζόμενη τιμή, σε εύλογο χρονικό διάστημα και σε εύλογες ποσότητες θα πρέπει να προβεί σε άμεσες ενέργειες προκειμένου να ενημερώσει σχετικά το ευρύ καταναλωτικό κοινό.

Προσφορές περιορισμένης διάρκειας χρόνου
Οι εμπορευόμενοι θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι όταν χρησιμοποιούν δηλώσεις, οι οποίες υποδηλώνουν ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα ή ότι θα διατίθεται μόνο υπό ειδικούς όρους για πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα, για παράδειγμα «50% έκπτωση τιμή Black Friday», αυτές οι δηλώσεις είναι αληθείς.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση 1% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών το εξάμηνο
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Το Hyundai Tucson γιορτάζει δύο δεκαετίες καινοτομίας-Το ταξίδι προς την επιτυχία
Αυτοκινητοβιομηχανία: Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο (pics)
Στις 12 Σεπτεμβρίου οι γενικές συνελεύσεις CTC, Ermes και Woolworth
Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα