Τρέχει να «κλείσει» τις…τρύπες ο Κουμής-Οι στόχοι και οι κινήσεις για κάλυψη των κενών

Την ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου στην Κύπρο καθιστούν ακόμη πιο απαραίτητη οι τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, με τον πόλεμο στο Ισραήλ και την διαφαινόμενη απώλεια-τουλάχιστον στο βραχυπρόθεσμο μέλλον-της ισραηλινής αγοράς να κινητοποιεί ακόμη πιο έντονα προς την επίτευξη του στόχου αυτού το Υφυπουργείο Τουρισμού.

Το μεγάλο κενό που δημιουργεί η απώλεια της δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς για την Κύπρο δημιουργεί δύο βασικά ερωτήματα που αφορούν: Πρώτο: Το κατά πόσο το κενό αυτό μπορεί να αναπληρωθεί. Δεύτερο: Ποιες ενέργειες γίνονται για προσέλκυση τουριστών από άλλες χώρες.

Στο πλαίσιο αυτό, και όπως έχει προαναφερθεί, ένας από τους στόχους που έχει θέσει το Υφυπουργείο Τουρισμού είναι η επέκταση της τουριστικής σεζόν, κάτι που φαίνεται να επιτυγχάνεται προς το παρόν μερικώς, καθώς κάποιοι διοργανωτές ταξιδιών εξετάζουν την επέκταση των καλοκαιριών τους πακέτων μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.

Χαρακτηριστικές υπήρξαν σχετικές δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού Κώστα Κουμή, ο οποίος τόνισε πως στόχευση της Κύπρου ήταν η επέκταση να αφορά μέχρι το τέλος του μήνα.

«Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει σιγά-σιγά να δημιουργηθούν εκείνες οι προϋποθέσεις για ενδυνάμωση και του Νοέμβρη, όπως πετύχαμε να έχουμε φέτος πολύ ψηλές πληρότητες μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», υπέδειξε ο κ. Κουμής.

Ενδεικτικό του πιο πάνω, είναι το γεγονός ότι σύμφωνα και με τον πρόεδρο του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων(ΠΑΣΥΞΕ) Θάνο Μιχαηλίδη, οι πληρότητες των ξενοδοχείων τον φετινό Οκτώβριο κυμάνθηκαν κοντά στο 85%, παρά την απώλεια της ισραηλινής αγοράς.

Γίνεται δηλαδή αντιληπτό, πως αν δεν προέκυπτε ο πόλεμος θα μιλούσαμε για ακόμη μεγαλύτερες πληρότητες τον Οκτώβριο. «Αυτό είναι μια επιτυχία της χώρας μας», επισήμανε επί τούτου ο Κώστας Κουμής, για να υποδείξει πως η Κύπρος εκπέμπει την εικόνα ενός ασφαλούς προορισμού γι’ αυτό και επιλέγεται.

Ωστόσο, ο υφυπουργός Τουρισμού εκτιμά και προειδοποιεί πως η Κύπρος ίσως επηρεαστεί σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες της να προσεγγίσει αγορές που μέχρι σήμερα δεν είχαν ψηλά στις επιλογές τους την χώρα μας, ένεκα περισσότερο της γεωγραφικής της θέσης και της γειτνίασής στον χάρτη με την εμπόλεμη ζώνη.

«Η δική μου εκτίμηση», εξηγεί συναφώς, «είναι ότι ο πόλεμος ίσως επηρεάσει κάποιες άλλες αγορές που δεν τις είχαμε και δεν ξέρουν τι σημαίνει Κύπρος. Ίσως μας επηρεάσει επειδή φαινόμαστε κοντά στο χάρτη».

Το Ηνωμένο Βασίλειο

Όπως είναι φυσιολογικό, ξεχωριστή έμφαση αποδίδεται στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, την μεγαλύτερη σήμερα για την χώρα μας.

Ο Κώστας Κουμής είχε πρόσφατα επαφές στο Λονδίνο, στο πλαίσιο της ετήσιας μεγάλης τουριστικής έκθεσης World Travel Market (WTM), όπου έλαβε, όπως ανέφερε, αρκετά θετικά μηνύματα ως προς τον στόχο για αύξηση της διαθεσιμότητας πτήσεων προς Κύπρο από καίριους παίκτες στη βρετανική τουριστική αγορά.

Συγκεκριμένα, στις προσφερόμενες θέσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να υπάρξει μια αύξηση της τάξεως του 10%, ένα ποσοστό που προκύπτει από συγκεκριμένες εξαγγελίες αεροπορικών εταιρειών.

Αντίστοιχη αύξηση αναμένεται και από τις σκανδιναβικές χώρες, καθώς και άλλες αγορές, όπως η Πολωνία, ενώ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και με άλλες εταιρείες.

«Ένας από τους λόγους που θέλαμε διακαώς αύξηση των θέσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν και το Ισραήλ. Όταν κινδυνεύεις να χάσεις μια σημαντική αγορά βεβαίως προσπαθείς να ολοκληρώνεις τις απώλειες από κάποιες άλλες αγορές», τόνισε ο κ. Κουμής.

Για τη νέα τουριστική σεζόν, το Υφυπουργείο Τουρισμού, κάνει σχέδια επί χάρτου για κάθε σενάριο, δρώντας με τρόπο που θα καταστήσει εφικτή την αναπλήρωση των… χαμένων της τουριστικής αγοράς.

«Πάντοτε όταν υπάρχουν εξελίξεις σε σχέση με τους εξωγενείς παράγοντες δημιουργούνται θετικές και αρνητικές προϋποθέσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, επειδή είχαμε ξεκινήσει μια προσπάθεια, φαίνεται ότι ίσως μας επηρεάσει αρνητικά. Αλλά μπορεί να είναι και μια ευκαιρία», επισήμανε ο Υφυπουργός Τουρισμού.

Δειτε Επισης

Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Η Red Selection λίστα του Foody με την υπογραφή του Λεωνίδα Κουτσόπουλου
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αλεξανδρούπολη-Λάρνακα: Πότε αρχίζει επίσημα η απευθείας αεροπορική σύνδεση
ΕΤΑΠ Πάφου: Συμμετέχει σε έργο για πράσινη και ψηφιακή μετάβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων
City of Dreams Mediterranean: Πιστοποιήθηκε με ISO για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και ασφάλειας τροφίμων
Πέραν των 10.000 επισκεπτών στην Έκθεση Τουρισμού Travel Expo Cyprus
Lanitis Entertainment: Ανεβάζει το επίπεδο γαστρονομικής απόλαυσης στην πλατεία του Trilogy
Ελληνικός τουρισμός: Αυξημένες κρατήσεις από Ολλανδία και Βέλγιο
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ