Βλέπουν κενά στη νομοθεσία για τα ξεπουλήματα-Βολές κατά Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή

Κενά στην νομοθεσία όσον αφορά τον θεσμό των ξεπουλημάτων με αποτέλεσμα την αισχροκέρδεια έναντι των καταναλωτών, εντόπισαν τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου σε συνεδρία της, την Τρίτη. Μια άλλη διαπίστωση της Επιτροπής, ήταν και ο μη αποτρεπτικός ρόλος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή.

Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννη ανέφερε ότι διαπιστώσαμε δυστυχώς ότι η εποπτική αρχή που είναι η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή δεν λειτουργεί με τρόπο αποτρεπτικό. «Παρά τα προγράμματα που παρουσιάζει εντούτοις αφήνονται τεράστια κενά», είπε, με αποτέλεσμα «να μην υπάρχει αποτελεσματική προστασία και αποτροπή της οποιασδήποτε αισχροκέρδειας ή ξεγέλασμα των καταναλωτών».

Ο κ. Χατζηγιάννη είπε ότι εντοπίστηκαν κενά και στην νομοθεσία. «Υπάρχει ένας κώδικας ο οποίος δεν τηρείται. Ζήτησαν και οι καταναλωτές και το λιανικό εμπόριο το ενδεχόμενο να επαναξιολογηθεί η αναγκαιότητα όπως οι πρόνοιες του να γίνουν υποχρεωτικές μέσα από νομοθεσία», πρόσθεσε.

Υπάρχουν συχνά φαινόμενα, συνέχισε, όπου καταναλωτές όταν κι εφόσον υπάρχουν διαφορές δεν βγάζουν άκρη γιατί απλούστατα δεν υπάρχει τιμή αναφοράς, αν είναι η τιμή που ίσχυε πριν ή μετά ή κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.

Ο κ. Χατζηγιάννη ανέφερε ότι πρέπει η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή να προσεγγίσει το θέμα με μια στρατηγική προσέγγιση ώστε να έχει αποτρεπτική ικανότητα, ο έλεγχος και η δραστηριότητα της.

Αντί αυτού, σημείωσε, μπαίνουν σε μια λογική αυστηρών ελέγχων, να παρουσιάσουν αριθμούς αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο αφού δεν καταλήγουν σε αποτελέσματα.

«Θα επαναξιολογήσουμε την νομοθεσία ως σήμερα έχει», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι ακούσαμε σοβαρές καταγγελίες τόσο από την ΠΟΒΕΚ αλλά κυρίως από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, όλα αυτά που ακούμε κι εμείς μέσα στην κοινωνία.

«Υπάρχει ένας κώδικας δεοντολογίας ο οποίος δεν είναι υποχρεωτικός να ακολουθείται από όλους και δυστυχώς παγκύπρια μόνο οκτώ εταιρείες έχουμε οι οποίες τον ακολουθούν. Κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα δούμε αν μπορεί αυτό το θέμα να νομοθετηθεί», σημείωσε.

Ο κ. Κώστα είπε ότι «βλέπουμε αθέμιτες πρακτικές δηλαδή να αλλάζουν οι τιμές λίγο πριν τις εκπτώσεις και στις εκπτώσεις να τις ξαναλλάζουν και ουσιαστικά να μην έχουν καμία έκπτωση, να μην έχουμε ξεπουλήματα και να ξεγελούμε τον κόσμο».

Επειδή τις μέρες αυτές είναι το Black Friday που έχει καταντήσει αντί να είναι μια μέρα να είναι πολλές μέρες, συνέχισε, κι ενώ μιλούμε για ξεπουλήματα αυτές τις μέρες δυστυχώς δεν πρόκειται για πραγματικά ξεπουλήματα.

Μάλιστα, είπε, η ΠΟΒΕΚ έκανε αναφορά και για «αναρχία» στον τομέα των ξεπουλημάτων και των εκπτώσεων.

«Ζητήσαμε να μάθουμε πόσες καταγγελίες έγιναν από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τα τελευταία χρόνια και μας ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μετά από 23 χιλ. καταγγελίες το 2022 είχαμε περίπου 25 χιλ. πρόστιμα που εισέπραξε το κράτος πέρσι για παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας ενώ φέτος μέχρι τον Σεπτέμβριο έχουμε μια τεράστια αύξηση στα πρόστιμα, έχουν φθάσει τις 70 χιλ., που αυτό φανερώνει ότι δυστυχώς έχουμε έξαρση της παρανομίας», πρόσθεσε.

Ένα σημαντικό θέμα που ηγέρθηκε από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, ανέφερε, είναι το γεγονός ότι μπορείς να πας να αγοράσεις κάτι από τις εκπτώσεις κι όταν θα επιστρέψεις για να το αλλάξεις να σου λένε ότι η τιμή είναι διαφορετική και πρέπει να πληρώσεις λεφτά από την τσέπη.

«Έχουμε ζητήσει να αυξηθούν οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, να συνεχιστεί η τακτική της δημοσιοποίησης των εμπορευόμενων οι οποίοι έχουν παρανομήσει και τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα και το συντομότερο δυνατό να γίνει μια σύσκεψη που να συγκαλέσει η αρμόδια υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή μαζί με την ΠΟΒΕΚ, τον Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου και τις οργανώσεις των καταναλωτών για να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτόν τον θεσμό και κυρίως για να σταματήσει η εξαπάτηση και εκμετάλλευση των καταναλωτών», συμπλήρωσε.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024