Βλέπουν κενά στη νομοθεσία για τα ξεπουλήματα-Βολές κατά Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή

Κενά στην νομοθεσία όσον αφορά τον θεσμό των ξεπουλημάτων με αποτέλεσμα την αισχροκέρδεια έναντι των καταναλωτών, εντόπισαν τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου σε συνεδρία της, την Τρίτη. Μια άλλη διαπίστωση της Επιτροπής, ήταν και ο μη αποτρεπτικός ρόλος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή.

Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννη ανέφερε ότι διαπιστώσαμε δυστυχώς ότι η εποπτική αρχή που είναι η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή δεν λειτουργεί με τρόπο αποτρεπτικό. «Παρά τα προγράμματα που παρουσιάζει εντούτοις αφήνονται τεράστια κενά», είπε, με αποτέλεσμα «να μην υπάρχει αποτελεσματική προστασία και αποτροπή της οποιασδήποτε αισχροκέρδειας ή ξεγέλασμα των καταναλωτών».

Ο κ. Χατζηγιάννη είπε ότι εντοπίστηκαν κενά και στην νομοθεσία. «Υπάρχει ένας κώδικας ο οποίος δεν τηρείται. Ζήτησαν και οι καταναλωτές και το λιανικό εμπόριο το ενδεχόμενο να επαναξιολογηθεί η αναγκαιότητα όπως οι πρόνοιες του να γίνουν υποχρεωτικές μέσα από νομοθεσία», πρόσθεσε.

Υπάρχουν συχνά φαινόμενα, συνέχισε, όπου καταναλωτές όταν κι εφόσον υπάρχουν διαφορές δεν βγάζουν άκρη γιατί απλούστατα δεν υπάρχει τιμή αναφοράς, αν είναι η τιμή που ίσχυε πριν ή μετά ή κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.

Ο κ. Χατζηγιάννη ανέφερε ότι πρέπει η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή να προσεγγίσει το θέμα με μια στρατηγική προσέγγιση ώστε να έχει αποτρεπτική ικανότητα, ο έλεγχος και η δραστηριότητα της.

Αντί αυτού, σημείωσε, μπαίνουν σε μια λογική αυστηρών ελέγχων, να παρουσιάσουν αριθμούς αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο αφού δεν καταλήγουν σε αποτελέσματα.

«Θα επαναξιολογήσουμε την νομοθεσία ως σήμερα έχει», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι ακούσαμε σοβαρές καταγγελίες τόσο από την ΠΟΒΕΚ αλλά κυρίως από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, όλα αυτά που ακούμε κι εμείς μέσα στην κοινωνία.

«Υπάρχει ένας κώδικας δεοντολογίας ο οποίος δεν είναι υποχρεωτικός να ακολουθείται από όλους και δυστυχώς παγκύπρια μόνο οκτώ εταιρείες έχουμε οι οποίες τον ακολουθούν. Κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα δούμε αν μπορεί αυτό το θέμα να νομοθετηθεί», σημείωσε.

Ο κ. Κώστα είπε ότι «βλέπουμε αθέμιτες πρακτικές δηλαδή να αλλάζουν οι τιμές λίγο πριν τις εκπτώσεις και στις εκπτώσεις να τις ξαναλλάζουν και ουσιαστικά να μην έχουν καμία έκπτωση, να μην έχουμε ξεπουλήματα και να ξεγελούμε τον κόσμο».

Επειδή τις μέρες αυτές είναι το Black Friday που έχει καταντήσει αντί να είναι μια μέρα να είναι πολλές μέρες, συνέχισε, κι ενώ μιλούμε για ξεπουλήματα αυτές τις μέρες δυστυχώς δεν πρόκειται για πραγματικά ξεπουλήματα.

Μάλιστα, είπε, η ΠΟΒΕΚ έκανε αναφορά και για «αναρχία» στον τομέα των ξεπουλημάτων και των εκπτώσεων.

«Ζητήσαμε να μάθουμε πόσες καταγγελίες έγιναν από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τα τελευταία χρόνια και μας ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μετά από 23 χιλ. καταγγελίες το 2022 είχαμε περίπου 25 χιλ. πρόστιμα που εισέπραξε το κράτος πέρσι για παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας ενώ φέτος μέχρι τον Σεπτέμβριο έχουμε μια τεράστια αύξηση στα πρόστιμα, έχουν φθάσει τις 70 χιλ., που αυτό φανερώνει ότι δυστυχώς έχουμε έξαρση της παρανομίας», πρόσθεσε.

Ένα σημαντικό θέμα που ηγέρθηκε από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, ανέφερε, είναι το γεγονός ότι μπορείς να πας να αγοράσεις κάτι από τις εκπτώσεις κι όταν θα επιστρέψεις για να το αλλάξεις να σου λένε ότι η τιμή είναι διαφορετική και πρέπει να πληρώσεις λεφτά από την τσέπη.

«Έχουμε ζητήσει να αυξηθούν οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, να συνεχιστεί η τακτική της δημοσιοποίησης των εμπορευόμενων οι οποίοι έχουν παρανομήσει και τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα και το συντομότερο δυνατό να γίνει μια σύσκεψη που να συγκαλέσει η αρμόδια υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή μαζί με την ΠΟΒΕΚ, τον Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου και τις οργανώσεις των καταναλωτών για να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτόν τον θεσμό και κυρίως για να σταματήσει η εξαπάτηση και εκμετάλλευση των καταναλωτών», συμπλήρωσε.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening