Brand influencer… επικοινωνιακή φούσκα ή game changer;

Η εξέλιξη της διαφήμισης και της επικοινωνίας στη σύγχρονη πραγματικότητα επιβάλει τη χρήση των so-called “influencers” ως ένα «αναγκαίο» εργαλείο επικοινωνίας κυρίως των brands. Στην εποχή της ψηφιακής renaissance, κατ’ επέκταση της αναγέννησης σε σχέση με τον «σκοταδισμό» της προ Social Media εποχής, οι ανερχόμενοι influencers ως νέοι «Michelangelo» του ψηφιακού κόσμου καθορίζουν τη νέα τάξη πραγμάτων, της modern - trendy επικοινωνίας αλλά και των budget.

Η αναζήτηση λοιπόν για νέες αποτελεσματικές μορφές επικοινωνίας, σε συνδυασμό με τα trends που επικρατούν στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, πέρα από τον υβριδικό πλανήτη που λέγεται Κύπρος, (ειδικά τα διεθνή Brands) μας επιβάλλουν copy paste δημιουργία σε δεδομένα – data που ενδεχομένως σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να είναι ρεαλιστικά, άρα ούτε αντικειμενικά και ούτε μετρήσιμα. Ας μην μπούμε στην διαδικασία του ποιος μπορεί να είναι πραγματικά influencer στην Κύπρο και κυρίως σε τι μπορεί να κάνει influence και κυρίως ποιον. Δεν έχω θέμα με τους influencers, έχω όμως θέμα με την μην ορθολογιστική τους χρήση ως εργαλείο από εμάς τους επαγγελματίες του κλάδου.

Κακά τα ψέματα, ο ρόλος του Influencer στην επικοινωνία τολμώ να πω ότι είναι καθοριστικός σε βαθμό που θα χαρακτήριζα ακόμη και “game changer”. Προηγουμένως, παραδοσιακά, οι καταναλωτές εμπιστεύονταν τις «από στόμα σε στόμα» (word of mouth) συστάσεις, από άτομα που γνώριζαν εμπειρικά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Σημαντικό ρόλο έπαιζε και η παραδοσιακή διαφημιστική καμπάνια. Ομολογουμένως, με την ανατρεπτική ένταξη των Influencer στο παιχνίδι της επικοινωνίας – διαφήμισης, προφανώς και η επιρροή μπορεί να είναι μεγαλύτερη επιτρέποντάς σε εμάς τους επαγγελματίες, στο να στοχεύουμε τα επιθυμητά κοινά πετυχαίνοντας υψηλούς στόχους άρα και αποτελέσματα για τους πελάτες μας.

Ένα από τα σφάλματα που ενδεχομένως να κάνουμε είναι η επιλογή influencer βάσει του αριθμού των followers που έχει ή επειδή μπορεί να είναι δημοφιλής (popular). Αυστηρά επαγγελματικά, τα κριτήρια επιλογής πρέπει να καθορίζονται από το εάν πραγματικά ο Influencer έχει τις αξίες του brand, εάν έχει σχέση εμπιστοσύνης καθώς και εάν υπάρχει αξιοπιστία με το κοινό που τον/την ακολουθεί. Διαφορετικά, η επιλογή λάθος influencer, θα μπορούσε να αποτελέσει παγίδα, να σου εξανεμίσει το budget, να έχει ως αποτέλεσμα λάθος διάδοση μηνυμάτων – άρα ζημιά στο brand και παράλληλα να σου σπαταλήσει πολύτιμο χρόνο!

Κακά τα ψέματα, έχουμε δει μεγάλα brands να ρίχνουν πολλά χρήματα σε μεγάλους “Influencers” σε καμπάνιες ή προσπάθειες που χαρακτηρίζονται αποτυχημένες! Πολλές φορές η επιλογή micro-influencer με μειωμένο budget, που ενδεχομένως να αξιοποιηθούν δύο ή και περισσότεροι για την ίδια καμπάνια, είναι πιο πιθανόν να έχουν καλύτερο performance και μεγαλύτερο αντίκτυπο στα στοχευμένα κοινά και ως επακόλουθο πιο καλά αποτελέσματα.

Για αποφυγή παρεξηγήσεων και με μοναδικό στόχο τη δημιουργία μιας επιτυχημένης και κυρίως αποτελεσματικής καμπάνιας, θα πρέπει η συμπεριφορά του πιθανού Influencer να ερευνηθεί. Η προετοιμασία επιβάλλει διεξοδική παρακολούθηση, μελέτη για την ποιότητα του περιεχομένου αλλά και την ψηφιακή συμπεριφορά του influencer (όχι μόνο σε μια πλατφόρμα) check και στο Only Fans καλού κακού. Θα πρέπει παράλληλα να επιβεβαιωθούν τα δημογραφικά δεδομένα που ο Influencer υποστηρίζει ότι έχει, please check for followers from India and Pakistan, (if you know you know – paid followers) και αφού περάσει όλα τα τεστ, εντοπίστε κοινά ενδιαφέροντα, αξίες, αυθεντικό ενδιαφέρον και πάθος για το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλετε να προωθήσετε. Ακολούθως δημιουργήστε ως ομάδα πλέον με τον influencer ελεύθερα – from scratch (εάν είναι εφικτό) αυθεντικό περιεχόμενο, ειλικρινή προσέγγιση και κυρίως κοινή στρατηγική εστιάζοντας στο κοινό των followers στο οποίο απευθύνεται.

Μπορεί να είμαστε σε μεταβατικό στάδιο, ωστόσο οι influencers ήρθαν και θα μείνουν!

Υ.Γ. Ομολογουμένως η νέα τάξη πραγμάτων που επιβάλλουν οι influencers αποτελεί πρόκληση… όχι γιατί δεν αξίζει, απλά χρήζει ανάλυση και πληρωμή αναλόγως επιδόσεων!

*Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Έκθεση Ντράγκι: Ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα στην Ε.Ε. και η περίπτωση της Κύπρου
Το sportswashing και η ειλικρινής επικοινωνία σχετικά με την ενσωμάτωση της αειφόρου ανάπτυξης στον αθλητισμό
Ο ρόλος των παρόχων διοικητικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη της οικονομίας και ενάντια στο ξέπλυμα χρήματος
Θωράκιση του τομέα του στοιχήματος με νέα νομοθετικά εργαλεία
Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια