Λιανεμπόριο: Μηνιαία αύξηση 0,7% και ετήσια άνοδος 2,8%

Κατά 0,7% στην Κύπρο και κατά 0,3% σε ευρωζώνη και ΕΕ αυξήθηκε ο όγκος λιανικού εμπορίου τον Ιούλιο του 2022, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον Ιούνιο του 2022, ο όγκος λιανικού εμπορίου είχε μειωθεί κατά 4,5% στην Κύπρο και κατά 1,0% σε ευρωζώνη και ΕΕ σε σχέση με τον Μάιο.

Σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο, ο ημερολογιακά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,8%, στην Κύπρο ενώ μειώθηκε κατά 0,9% στην ευρωζώνη και κατά 0,5% στην ΕΕ.

Ανά τομέα στην ευρωζώνη, τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022 ο όγκος λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,4% για τα καύσιμα αυτοκινήτων, και κατά 0,1% στα τρόφιμα, ποτά και καπνό, ενώ μειώθηκε κατά 0,4% για τα μη εδώδιμα προϊόντα.

Στην ΕΕ την ίδια περίοδο, ο όγκος λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,3% για τα καύσιμα αυτοκινήτων, ενώ μειώθηκε κατά 0,2% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και κατά 0,1% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό.

Η μεγαλύτερη μηνιαία αύξηση του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία καταγράφηκε στη Γερμανία (αύξηση 1,9%), ενώ ακολουθούσαν οι Κάτω Χώρες (αύξηση 1,7%) και το Λουξεμβούργο και η Πολωνία (αύξηση 1,5% και στις δύο).

Η μεγαλύτερη μείωση για την ίδια περίοδο καταγράφηκε στην Αυστρία (μείωση 1,8%), ενώ ακολουθούσαν η Φινλανδία (μείωση 1,7%) και η Ισπανία (μείωση 1,0%).

Σε σχέση με πέρσι, δηλαδή σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2021, ο όγκος του λιανικού εμπορίου στην ευρωζώνη μειώθηκε κατά 2,4% στα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό και κατά 0,9% για τα μη εδώδιμα προϊόντα, ενώ αυξήθηκε κατά 0,6% στα καύσιμα αυτοκινήτων.

Στην ΕΕ την ίδια περίοδο, ο όγκος λιανικού εμπορίου μειώθηκε κατά 2,0% στα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό και κατά 0,7% στα μη εδώδιμα προϊόντα, ενώ αυξήθηκε κατά 1,3% στα καύσιμα αυτοκινήτων.

Η μεγαλύτερη ετήσια μείωση του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία καταγράφηκε στη Δανία (μείωση 7,7%), ενώ ακολουθούσαν το Λουξεμβούργο (μείωση 6,3%) και η Ιρλανδία.

Η μεγαλύτερη αύξηση κατά την ίδια περίοδο καταγράφηκε στη Σλοβενία (αύξηση 25,0%), ενώ ακολουθούσαν η Μάλτα (αύξηση 9,0%) και η Πολωνία (αύξηση 7,6%).

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά νωπού κρέατος αμνοεριφίων-Αυτεπάγγελτη έρευνα
Νέος διευθυντής του ΣΟΔΑΠ ο Γιάγκος Τσίβικος-Στο επίκεντρο το νοικοκύρεμα του οργανισμού και η αύξηση πωλήσεων
Ετήσια αύξηση 3,9% στις παραδόσεις αγελαδινού γάλακτος
Ανοίγει η Μακαρίου...Οι νέες ρυθμίσεις με την πλειοψηφική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκωσίας
Lidl: Στον δρόμο για να γίνει το ισχυρότερο movement brand στην Ευρώπη με νέα ταυτότητα η CRIVIT
Toyota: Κατασκευάζει κορυφαία μοντέλα με ρίζες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
CP Herbalist και Columbia Confectionery επιστρέφουν μόνιμα στο My Mall Limassol
Πολυκαταστήματα ERA: Με ποσοστό 16,67% μπαίνει στην Gencom η Φάις, συμφερόντων της οικογένειας Πολιτικός
Άνοιξε τις πύλες του το νέο κατάστημα HUGO στο King’s Avenue Mall στην Πάφο (pics)
Η Shein μειώνει τις τιμές μετά τη συμφωνία ΗΠΑ με Κίνα-Τι θα κάνει η Temu