Γιώργος Μαλέκκος: Σαρωτικές αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο
10:03 - 20 Σεπτεμβρίου 2022
Η ψηφιοποίηση της οικονομίας και ειδικά το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλες τους τις εκφάνσεις και σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μπορεί να απογειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά η δυναμική που απέκτησε δεν ήταν απλώς μία τάση της εποχής.
Αντίθετα, έστω κι αν οι συνθήκες στην αγορά ομαλοποιούνται, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για online αγορές συνεχίζει αμείωτο. To ζήτημα βρέθηκε ενώπιον του 14ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου στο Ξενοδοχείο Hilton Nicosia.
Ενδεικτικά ήταν το όσα ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο συντονιστής της εκδήλωσης Γιώργος Μαλέκκος, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Powersoft.
Ο κ. Μαλέκκος είπε καταρχάς πως το ηλεκτρονικό εμπόριο προχώρησε σημαντικά στην Κύπρο, αλλά κυρίως στο εξωτερικό. Αναφορά έκανε ακολούθως στην υπηρεσία google και τις αναζητήσεις που κάνουμε μέσω του τεχνολογικού κολοσσού, λέγοντας ότι με την χρήση της AI -που όλο και επεκτείνεται- σύντομα η εμπειρία των χρηστών θα αλλάξει κατά πολύ. Καταλυτικό ρόλο θα διαδραματίσει και η είσοδος του Metaverse, προσθέτει.
Τεράστιες είναι οι αλλαγές που θα υπάρξουν και στο λιανεμπόριο, όπου τα καταστήματα αποκτούν μικρότερη αξία συγκριτικά από τα πολύτιμης αξίας δεδομένα (data) που συλλέγουν οι επωνυμίες από τους πελάτες.
Ο κ. Μαλέκκος τόνισε, επίσης, τη σημασία της συνδρομής (subscription), αρκεί ο ίδιος ο πελάτης να την αξιοποιεί. Βασικό ρόλο παίζει η επικοινωνία του προσωπικού με τους πελάτες εντός των καταστημάτων, ώστε να τους παροτρύνουν να κάνουν χρήση των προνομίων. Είπε, ακόμη, ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιούν τα big data. "Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε", προειδοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Powersoft.
Το Συνέδριο αποτελεί ορόσημο για το e-Commerce στην Κύπρο, καθώς παρουσιάζονται όλες οι τελευταίες διεθνείς τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπως επίσης και ενδιαφέροντα case studies από Κύπρο και εξωτερικό.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν θέματα όπως η πελατοκεντρική προσέγγιση για αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση πελατών, ο ρόλος της αειφόρου ανάπτυξης, τα οφέλη της εξατομικευμένης διαδικτυακής εμπειρίας αγορών και πώς η χρήση νέων τεχνολογιών μπορεί να οδηγήσει σε ανοδική πορεία τα κέρδη μιας επιχείρησης.