Eκστρατεία με τίτλο «Κώδικας Δεοντολογίας Τουρισμού Αγίας Νάπας»
09:13 - 04 Ιουνίου 2022
Με όραμα να καταστεί η Αγία Νάπα πρότυπος, σύγχρονος, ελκυστικός και ποιοτικός τουριστικός προορισμός, παρουσιάστηκε το νέο project του Δήμου με τίτλο «Κώδικα Δεοντολογίας Τουρισμού Αγίας Νάπας».
Σε χαιρετισμό του στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο «Event Center» της Μαρίνας Αγίας Νάπας, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος ανέφερε ότι το μήνυμα που θέλει να δώσει η Αγία Νάπα με την συγκεκριμένη εκστρατεία, «συνάδει και με ένα από τα μηνύματα που θέλουμε να δώσουμε και εμείς μέσω της νέας τουριστικής ταυτότητας της Κύπρου και του σλόγκαν του Υφυπουργείου «Love Cyprus» που είναι ένα έμμεσο μήνυμα προς όλους όσους ζούμε στο νησί αλλά και προς τους επισκέπτες από το εξωτερικό ότι πρέπει να αγαπάμε και να σεβόμαστε την Κύπρο».
Ο κ. Περδίος είπε ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού μπορεί να βοηθήσει στην συγκεκριμένη προσπάθεια του Δήμου Αγίας Νάπας με την «επαναφορά εντός του 2023 της δημιουργίας τουριστικής αστυνομίας, που δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι πρέπει να αστυνομεύει, αλλά ίσως ένας από τους ρόλους της θα μπορούσε να είναι η εκπαίδευση και η παρότρυνση προς τους επισκέπτες να σέβονται την πόλη, την περιοχή και το περιβάλλον όπου κάνουν διακοπές».
«Θα γίνουν επίσης συζητήσεις με το Υπουργείο Οικονομικών, για τα κονδύλια που θα χρειαστούν» είπε και σημείωσε πως «το θέμα της τουριστικής αστυνομίας ήταν ένα από τα αιτήματα της ελεύθερης επαρχίας Αμμοχώστου αλλά η πανδημία του κορωνοϊού δεν μας άφησε να το υλοποιήσουμε.
Πρόσθεσε ότι ο δεύτερος τρόπος που μπορεί να βοηθήσει το Υφυπουργείο Τουρισμού είναι η παροχή πληροφοριών που χρειάζονται οι Δήμοι της ελεύθερης επαρχίας Αμμοχώστου αναφορικά με τα σχόλια των επισκεπτών στο διαδίκτυο.
Όπως εξήγησε, το Υφυπουργείο αγόρασε υπηρεσίες από πλατφόρμα ψηφιακής αξιολόγησης της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, μέσω της οποίας υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης των σχολίων που ανεβάζουν οι επισκέπτες στο διαδίκτυο για εστιατόρια, μπαρ, παραλίες και σημεία ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας βαθμολογία για την κάθε επιχείρηση.
Σημείωσε ακόμα ότι «δίνεται η δυνατότητα στο Υφυπουργείο μέσω αυτής της πλατφόρμας να έχει συνολική βαθμολογία για κάθε περιοχή, για κάθε ΕΤΑΠ ακόμα και για κάθε Δήμο ή Κοινότητα. Είμαστε στη διάθεση της Αγίας Νάπας και όλης της ελεύθερης επαρχίας Αμμοχώστου για να παρέχουμε οποιαδήποτε πληροφόρηση χρειάζεται, ως προς τα σχόλια των επισκεπτών στο διαδίκτυο».
Ο Σάββας Περδίος χαρακτήρισε επίσης «στολίδι και ένα φανταστικό έργο τη μαρίνα Αγίας Νάπας» και εξέφρασε την εκτίμηση πως «η αρχή του να πετύχουμε αυτό το όραμα είναι η δημιουργία ποιοτικών υποδομών στις περιοχές μας» αφού όπως εξήγησε «όσο πιο πολύ αναβαθμίζουμε τις επιχειρήσεις αλλά και η αισθητική εικόνα που δίνεται στον τουρίστα, τόσο πιο εύκολα θα σεβαστεί την περιοχή που επισκέπτεται».
Διαβεβαίωσε ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού «πάντα θα βρίσκεται δίπλα σε όλους όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό ιδιαίτερα στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου».
Στο δικό του χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Βουλής Κυριάκος Χατζηγιάννης, ανέφερε ότι «έχουμε επενδύσει σε υποδομές, σε ανθρώπους και στο ίδιο το σύστημα και μας κάνει περήφανους για να πούμε ότι οποιεσδήποτε και αν είναι οι συνθήκες στο εκάστοτε χρονικό περιβάλλον εμείς είμαστε ικανοί και έχουμε τη βούληση και τη θέληση να το αντιμετωπίσουμε».
«Ασχέτως των δεδομένων του πολέμου, της ακρίβειας και των οποιονδήποτε άλλων εξελίξεων ακολουθήσουν, είμαστε αποφασισμένοι να υψώσουμε τα μανίκια και να δώσουμε τη μάχη και για την φετινή αλλά και για την επόμενη τουριστική χρονιά», είπε.
Απευθυνόμενος στον Υφυπουργό Τουρισμού σημείωσε πως «για πρώτη φορά σ’ αυτό τον τόπο που εφαρμόζεται μια ολοκληρωμένη πολιτική και ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για το τουριστικό μας προϊόν». Έδωσε συγχαρητήρια στον Σάββα Περδίο «ο οποίος κρατά το τιμόνι και κάνει τη διαφορά, τόσο για το σήμερα όσο και για την επόμενη περίοδο» και κάλεσε τους άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όσους ασχολούνται με τον τουρισμό να συνεργαστούν με το Υφυπουργείο Τουρισμού για να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Ο κ. Χατζηγιάννης εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι «υπάρχει η ανάγκη για θεσμοθέτηση της κυπριακής φιλοξενίας η οποία είναι αποτέλεσμα χιλιάδων ετών και που όλοι έχουν πείσει γι’αυτήν, εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων που πέρασαν από την Κύπρο, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν έχει θεσμοθετηθεί για να ορίσουμε τι ακριβώς είναι η κυπριακή φιλοξενία και να το εφαρμόσουμε στη βάση ενός προτύπου».
«Αυτό το θέμα θα είναι από τις προτεραιότητες μου στη Βουλή» είπε και ευχήθηκε «να υπάρξει η απαραίτητη συνεργασία με το Υφυπουργείο Τουρισμού για να προχωρήσουμε στη δημιουργία του προτύπου της κυπριακής φιλοξενίας».
Εξάλλου ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας, Χρίστος Ζαννέττου είπε πως «η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της οικονομίας της Κύπρου, και συνδέεται άρρηκτα με τους κοινωνικοοικονομικούς, πολιτισμικούς, πολιτιστικούς και περιβαλλοντικούς τομείς. Η πανδημία, ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος και οι ραγδαίες παγκόσμιες εξελίξεις, συντελούν στη δημιουργία ενός έντονου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε».
Αφού είπε ότι «ο μεγαλύτερος αριθμός των ταξιδιωτών σέβεται τον πολιτισμό, την κουλτούρα, τη ζωή των ντόπιων οικογενειών και των τοπικών επιχειρήσεων» σημείωσε πως «δυστυχώς υπάρχουν ακόμα πολλοί που ξεχνούν τις καλές πρακτικές τουρισμού και ακολουθούν λανθασμένες συμπεριφορές. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο ο Δήμος Αγίας Νάπας ξεκινά μια νέα επικοινωνιακή εκστρατεία που επικεντρώνεται στους τουρίστες, με στόχο να καταστεί η Αγία Νάπα πρότυπος, ελκυστικός, καινοτόμος και ποιοτικός τουριστικός προορισμός».
Αναφερόμενος στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης με τίτλο Enjoy Respect Ayia Napa, ο Χρήστος Ζαννέττου είπε πως «ο Δήμος μέσα από την προώθηση και την εφαρμογή τόσο του Κώδικα Δεοντολογίας, όσο και του Κώδικα Συμπεριφορών Τουρισμού Αγίας Νάπας, σκοπεύει να βοηθήσει τους τουρίστες να κατανοήσουν τους τοπικούς κανόνες, να τους ευαισθητοποιήσει και παράλληλα να τους κατευθύνει προς την υιοθέτηση υπεύθυνης συμπεριφοράς και σεβασμού προς τον συνάνθρωπο, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά».
Τον «Κώδικα Δεοντολογίας Τουρισμού Αγίας Νάπας» ανέλυσε ο συντονιστής της παρουσίασης, Πόλυς Καλλής ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως «όραμα της εκστρατείας είναι να καταστεί η Αγία Νάπα πρότυπος, σύγχρονος, ελκυστικός και ποιοτικός τουριστικός προορισμός, ενώ αποστολή της Επιτροπής που θα χειρίζεται τον Κώδικα είναι να προσφέρει κατευθυντήριες γραμμές προς τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες για σεβασμό προς τους ανθρώπους, την κουλτούρα και το περιβάλλον της».
Σκοπός της εκστρατείας, συνέχισε, είναι η επιτυχία και καλοφημία της Αγίας Νάπας, ως τουριστικού προορισμού, πέρα από νομοθεσίες και κανονισμούς, που σε πλείστες περιπτώσεις δεν είναι εύκολα εφαρμόσιμοι.
Όσον αφορά τις κατευθυντήριες γραμμές ο κ. Καλλής σημείωσε την φιλοξενία, να μπορεί δηλαδή ο επισκέπτης να βιώνει εξαίρετες υπηρεσίες και φροντίδα, την ασφάλεια, με την διασφάλιση της φιλησυχίας, της δημόσιας τάξης και του κοσμοπολίτικου περιβάλλοντος, την αποφασιστικότητα για προστασία της τουριστικής εμπειρίας και της καλοφημίας, την αειφόρα ευημερία δημοτών, επιχειρήσεων και περιβάλλοντος και την συνεχή βελτίωση και αναβάθμιση στη καινοτομία της τουριστικής εμπειρίας.
Την εκστρατεία #enjoyrespectayianapa παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της RedWolf, Κωνσταντίνος Ντάλτας, ο οποίος ανέφερε ότι «η ανάγκη για αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Αγίας Νάπας, η προστασία του προορισμού, και του brand name του Δήμου απαιτεί τη δημιουργία στρατηγικής για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των επισκεπτών του Δήμου».
«Ο Κώδικας Συμπεριφοράς για τους τουρίστες της Αγίας Νάπας είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που θα έχει κομβικό ρόλο στην βελτίωση των εμπειριών των ιδίων των τουριστών στην Αγία Νάπα», είπε.
Πρόσθεσε ότι η νέα εκστρατεία της Αγίας Νάπας βασίστηκε στο ψηφιακό rebranding του Δήμου στο εξωτερικό ως τουριστικού προϊόντος, με το project Always Ayia Napa, που ξεκίνησε το 2018. Σήμερα, ανέφερε, «η καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης θα ακολουθεί τους επισκέπτες της Αγίας Νάπας πριν το ταξίδι, με τη δημιουργία καμπάνιας σε Social Media, σε τοπικά Μέσα των χωρών στόχευσης και σε booking sites, με τη διανομή ενημερωτικού υλικού στους πράκτορες με το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται και τι μπορεί να κερδίσει ο επισκέπτης από την καλή του συμπεριφορά και ετοιμασία υλικού σε μορφή newsletter και σε συνεννόηση με τους ξενοδόχους της περιοχής, ώστε να το λαμβάνει ο κάθε επισκέπτης που θα κλείνει δωμάτιο για τις διακοπές του».
Ανέφερε επίσης πως «ο επισκέπτης σε όλη τη διαδρομή από το αεροδρόμιο μέχρι και την Αγία Νάπα μέσω της καμπάνιας που θα γίνει σε billboard θα έρθει σε οπτική επαφή με το πρόγραμμα Enjoy & Respect, ενώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μεταφέρουν και το μήνυμα στους επισκέπτες της Αγίας Νάπας, με πινακίδες στις στάσεις και το εξωτερικό των λεωφορείων, με τοποθέτηση πινακίδων σε κεντρικά σημεία της Αγίας Νάπας, παραλίες και αξιοθέατα που θα ενημερώνουν τους επισκέπτες για την καμπάνια, ενώ ενημερωτικό υλικό και flyers θα υπάρχουν σε κεντρικά σημεία της Αγίας Νάπας, σε καταστήματα ξενοδοχεία και εστιατόρια.
Όπως είπε ο κ. Ντάλτας «ο επισκέπτης θα κουβαλά για πάντα τις αναμνήσεις που κατάφερε να αφήσει αναλλοίωτες λειτουργώντας με υπευθυνότητα μέσω του Enjoy & Respect στην Αγία Νάπα. Ταυτόχρονα θα αναπτυχθεί ένα σύστημα Gamification ώστε να δοθούν κίνητρα για να επιβραβεύεται η καλή συμπεριφορά των τουριστών», κατέληξε.