powered by

Πιστό Αντίγραφο Αναθηματικής Πλάκας από τον Αρχαιολογικό Χώρο των Γόλγων δημιούργησαν στο Ινστιτούτο Κύπρου

Ομάδα ερευνητών από το Ινστιτούτο Κύπρου (ΙΚυ) σε συνεργασία με το Δήμο Αθηένου, το Καλλινίκειο Δημοτικό Μουσείο Αθηένου, το “Athienou Archaeological Project” και την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΕΤΑΠ) Λάρνακας, δημιούργησαν πιστό αντίγραφο αναθηματικής πλάκας από τον Αρχαιολογικό Χώρο των Γόλγων, χρησιμοποιώντας σύγχρονες ψηφιακές μεθόδους.

 

Η πρωτότυπη πλάκα βρίσκεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στην Νέα Υόρκη, το οποίο είχε αναλάβει την τρισδιάστατη καταγραφή και απεικόνιση της πρωτότυπης πλάκας, καθώς και τη λήψη εικόνων υψηλής ευκρίνειας του αντικειμένου. Από την πλευρά του το εργαστήριο τρισδιάστατης εκτύπωσης του Ινστιτούτου Κύπρου, ανέλαβε την εκτύπωση του τρισδιάστατου μοντέλου σε 3D printer, με το αντίγραφο να αποτελείται από βιοδιασπώμενο θερμοπλατικό πολυεστέρα (PLA) με ευκρίνεια εκτύπωσης στα 0.09mm.

 

 

Το αντίγραφο της τρισδιάστατης εκτύπωσης χρησιμοποιήθηκε ως βάση για να δημιουργηθεί μία ενιαία μήτρα από σιλικόνη. Από τη σιλικόνη προέκυψε το γύψινο εκμαγείο, το οποίο αποδίδει καλύτερα την αίσθηση του πραγματικού βάρους του πρωτοτύπου, καθώς ο γύψος είναι υλικό που επιδέχεται λεπτομερή επεξεργασία στο χέρι, ώστε να μπορεί να τονιστεί ο γραπτός και εγχάρακτος διάκοσμος της αναθηματικής πλάκας.

 

Επίσης, η καλλιτεχνική και τεχνική επεξεργασία βοήθησε στην απόδοση των ρεαλιστικών χρωμάτων του αντικειμένου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην επεξεργασία του γύψινου εκμαγείου χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία παρόμοια με αυτά της αρχαιότητας, καθώς και φυσικές χρωστικές από την Κύπρο.

 

Η εκτύπωση σε 3D printer έγινε υπό την εποπτεία του Αγάπιου Αγαπίου, με την κατασκευή του γύψινου εκμαγείου να γίνεται από τον Haroutioun Arakelian. Η καλλιτεχνική παρέμβαση και η επεξεργασία του γύψινου εκμαγείου πραγματοποιήθηκε από τον Ιωσήφ Χατζηκυριάκο, ενώ το βίντεο που επεξηγεί τη διαδικασία δημιουργίας του αντιγράφου δημιουργήθηκε από την Μαρίνα Φάκα και την Ανδριάνα Νικολαΐδου.

 

Τον συντονισμό ανέλαβαν τα Εργαστήρια Χαρακτηρισμού Τέχνης «Ανδρέα Πίττα» (APAC Labs) του Ερευνητικού Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Αρχαιολογία και τον Πολιτισμό (STARC) του Ινστιτούτου Κύπρου, σε συνεργασία με το Γραφείο Έρευνας και Τεχνικής Υποστήριξης του Ινστιτούτου Κύπρου. Συντονίστρια του έργου, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από την ΕΤΑΠ Λάρνακας, με τη στήριξη του Υφυπουργείου Τουρισμού, ήταν η Μαρίνα Φάκα.

Δειτε Επισης

Ναρέντρα Μόντι: Αρκετές ινδικές εταιρείες έχουν επιλέξει την Κύπρο ως πύλη στην Ευρώπη, απεριόριστες οι δυνατότητες
Ευγένιος Ευγενίου: Αγκαλιάζεται από τις ινδικές επιχειρήσεις ο ρόλος της Κύπρου ως πύλη εισόδου στην Ε.Ε.
Νίκος Χριστοδουλίδης: Φυσικός εταίρος για τις ινδικές εταιρείες που επιθυμούν να επεκταθούν στην Ευρώπη η Κύπρος
Υπογράφουν κοινή διακήρυξη εταιρικής σχέσης Κύπρος και Ινδία-«Μια ιστορική και ουσιαστική εξέλιξη»
Φωνάζουν για την πρόσβαση στο λιμανάκι της Κάτω Πάφου οι επαγγελματίες ψαράδες-Ο λόγος του προβλήματος
Ναρέντρα Μόντι: Εμπόριο, επενδύσεις και άλλοι τομείς… Σημαντική ώθηση στις σχέσεις Ινδίας-Κύπρου
Μιχάλης Δαμιανός: Εγγύηση για την βιωσιμότητα του ΓεΣΥ ο σφαιρικός του προϋπολογισμός-Δεν θα καταρρεύσει
Ένα σύγχρονο πολυλειτουργικό πάρκο στην καρδιά της Λευκωσίας... Εγκαινιάστηκε η ανάπλαση του παλιού ΓΣΠ(pics&vid)
High level φόρουμ και ώθηση στη δυναμική πορεία των επιχειρηματικών σχέσεων Κύπρου-Ινδίας από Χριστοδουλίδη και Μόντι
Τεχνολογία και καινοτομία στο επίκεντρο της διμερούς ατζέντας με Μόντι-Οι προτάσεις στο τραπέζι για συνεργασία