powered by

Lidl Κύπρου και ΑΚΤΗ: Ένας χρόνος συνεργασίας

Η συνεργασία της Lidl Κύπρου με την ΑΚΤΗ ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2021 , με στόχο τη δράση ενάντια στην πλαστική ρύπανση, που αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τα παράκτια και θαλάσσια οικοσυστήματα.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας η ΑΚΤΗ, με χρηματοδότηση της Lidl Κύπρου, ενημέρωσε μαθητές σχολείων για το πρόβλημα της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης, για τα μικροπλαστικά που απειλούν την υγεία και για τους τρόπους που μπορούν ως ενεργοί πολίτες να αντιδράσουν.

 

  

Συνολικά σε όλη την Κύπρο συμμετείχαν στο πρόγραμμα 1560 μαθητές.

Παράλληλα,  η επιστημονική ομάδα της ΑΚΤΗΣ διενήργησε την πρώτη μελέτη ανίχνευσης μικροπλαστικών σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Κύπρου, σε τέσσερεις περιοχές:

  • Ακτή Ολυμπίων στη Λεμεσό
  • Fig tree στον Πρωταρά
  • Λάρα στον Ακάμα και
  • στη εκβολή του ποταμού Λιοπετρίου στην ελεύθερη Αμμόχωστο

 

Συνδυαστικά με την έρευνα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με ψαράδες για ενημέρωση σχετικά με τα «δίκτια φάντασμα» και την αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω κοινών δράσεων.

Έπειτα των ενημερώσεων στα σχολεία και της έρευνας διοργανώθηκε στο αλιευτικό καταφύγιο Αγίου Γεωργίου Πέγειας, συντονισμένος παράκτιος καθαρισμός από ομάδες εθελοντών και υποθαλάσσιος με την συμβολή εθελοντών του οργανισμού CyDive και του Δήμου Πέγειας. Τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση καλωσόρισε ο Δήμαρχος Πέγειας Μαρίνος Λάμπρου ο οποίος χαιρέτησε την προσπάθεια και ευχήθηκε να έχουμε λιγότερη ρύπανση των θαλασσών και των ακτών μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης εκστρατείας .

Η Δρ. Ξένια Λοϊζίδου, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ΑΚΤΗΣ ανέφερε πως «για πρώτη φορά στην Κύπρο γίνεται ανίχνευση μικροπλαστικών με μετρήσεις πεδίου, και έχουμε συλλέξει τα πρώτα αποτελέσματα σύμφωνα με τα οποία διαφαίνεται να υπάρχει, μεγάλο πρόβλημα με τα μικροπλαστικά τα οποία δεν φαίνονται με το “μάτι”. Σε απομακρυσμένες ακτές διαφαίνεται να υπάρχει πάνω από 7% μικροπλαστικά σε επιφανειακό ίζημα.»

Κλείνοντας την εκδήλωση η Φωτεινή Παλληκαρίδου Corporate Communications Manager της Lidl Κύπρου ανέφερε «Για την Lidl Κύπρου η υποστήριξη της έρευνας καθώς και οι ενέργειες των υποβρύχιων και παράκτιων καθαρισμών αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Κύπρου, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.»

 

Ακολούθησε διαχωρισμός των στοιχείων από την κοινή προσπάθεια, βάσει του Ευρωπαϊκού Πρωτοκόλλου MFSD. Συνολικά καταγράφηκε  1 τόνος σκουπιδιών της θάλασσας εκ των οποίων το 70% ήταν πλαστικα τα οποία συλλέχθηκαν και θα καταχωρηθούν στη διεθνή βάση δεδομένων για τα σκουπίδια της θάλασσας «Ocean Conservancy».

Η συνεργασία της Lidl Κύπρου με το Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ εστιάζει στην προοπτική εξέλιξης με κεντρικό μήνυμα: οφείλουμε να εξοικονομούμε φυσικούς πόρους, να ανακυκλώνουμε με συνέπεια, να περιορίζουμε την αλόγιστη χρήση του πλαστικού, να παράγουμε με όρους κυκλικής οικονομίας, ώστε να αλλάξουμε προς το καλύτερο την καθημερινότητά μας, με βιώσιμους όρους, με την ποιότητα ζωής να χαρακτηρίζει κάθε κοινωνική μας δραστηριότητα. Τότε οι προσπάθειες ενημέρωσης και έρευνας θα μπορέσουν να γίνουν ο οδηγός μας στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.

Δείτε το απολογιστικό βίντεο της εκστρατείας εδώ

 

Επισκεφθείτε τη Lidl Κύπρου:

corporate.lidl.com.cy

lidlfoodacademy.com.cy

facebook.com/lidlcy

instagram.com/lidl_cyprus 

twitter.com/Lidl_Cyprus_

linkedin.com/company/lidl-cyprus

Δειτε Επισης

F.O.C. Family Office Connect Cyprus: Το νέο δικτύο που αναδεικνύει την Κύπρο ως διεθνές κέντρο για family offices(pics)
Δημοτικό Κολυμβητήριο Λευκωσίας: Επαναλειτουργεί μετά από ανακαίνιση και πλήρη αναβάθμιση
Νέα στρατηγική συνεργασία SARMED–SMARTNAV...Τα πολλαπλά οφέλη που θα προσφέρει η νέα πλατφόρμα CANOPUS
Αρχίζει η δεύτερη φάση του 1ου Corporate Padel Tournament από το PadelPro και το IN Business
Invest Cyprus: Σημαντική επένδυση η ίδρυση ευρωπαϊκής θυγατρικής στην Κύπρο από την Drone Destination
Μια διαφορετική συζήτηση μεταξύ των CEO’s ΜΜΕ και Media Directors διαφημιστικών γραφείων της Κύπρου
Πολιτεία-Women Act: «Μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά αν είμαστε δικτυωμένες»
Η Fortsafe εγκαινιάζει την πρώτη της ασφαλή θυρίδα στην Πάφο...Νέα εποχή στην ιδιωτική αποθήκευση αντικειμένων αξίας
Γιατί οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά-Το αύριο μέσα από τη ματιά της Baker Tilly Ελλάδος
Π. Θρασυβούλου: H νέα εποχή με τεχνητή νοημοσύνη και πώς η EY μετασχηματίζει τις επαγγελματικές υπηρεσίες